آشنایی با پله تک محور کنسولی + تصاویر

پله تک محور کنسولی

راه پله ها دارای انواع مختلفی هستند که متناسب با هر محیط و مکانی ما می توانیم یکی از آنها را انتخاب نماییم. به طور کلی راه پله ها به دو دسته راه پله گرد و راه پله مستقیم تقسیم می شوند. راه پله های گرد چند سالی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند البته که ظاهر مدرن و شیک این سازه است که باعث طرفداران بسیار آن شده است. اما به طور کل پله های گرد نیز که به نوعی پله دکوراتیو نیز محسوب می گردند خود دارای زیر مجموعه ای می باشند که عبارتند از: پله حول محور، پله دو محور ورق، پله کنسولی، پله زیر محور میانی، پله محور مرکزی برش خورده و پله تک محور کنسولی که در ادامه این مطلب می خواهیم به طور تخصصی در رابطه با این مدل پله اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

پله تک محور کنسولی چه ویژگی هایی دارد؟

این راه پله نیاز به محاسبات بسیار دقیق دارد چرا که این پله ها را بیشتر برای ساختمان ها و مکان هایی که طراحی خاصی دارند استفاده می کنند. البته که این پله ها دارای ظاهری بسیار شکیل و زیبا می باشند اما اگر در محاسبات آن اشتباهی صورت گیرد باعث کاهش در استحکام این سازه می گردد. پس برای اینکه بدانید آیا این راه پله مناسب با خانه شما می باشد حتما باید با شرکت های پله سازی مشورت نمایید. طراحان و مشاوران تکنومتال به طور رایگان آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

 

پله گرد

راه پله تک محور کنسولی دارای چه کاربردی می باشد؟

معمولا در طراحی و ساخت پله تک محور کنسولی کف پله ها دارای شعاع و عرض کی است که البته می تواند جایگزین خوبی برای پله های محور مرکزی ساده باشد. اگر شعاع خارجی راه پله را 150 سانتی متر در نظر بگیریم و عرض هر پله را 85 سانتی متر آنگاه وزن تقریبی هر متر برابر با 100 کیلوگرم خواهد بود. البته که می توان عرض خارجی را تا شعاع 130 سانتی متر کاهش دهیم ولی همانطور که اشاره کردیم از آنجایی که این راه پله دارای شرایط خاصی در طراحی می باشد اگر اشتباهی در محاسبه ابعاد آن صورت گیرد قطعا ایمنی پله را به خطر می اندازد. نکته ای بسیار مهم در طراحی این راه پله آن است که شعاع سطح خارجی پله نباید از 70 سانتی متر کوچکتر باشد و عرض پله نیز نباید بیشتر از 85 سانتی متر در نظر گرفته شود.

 

قیمت پله گرد

در فضای کوچک می توان از این راه پله استفاده کرد؟

بله چرا که نه زیرا این راه پله در دسته ی پله های گرد بوده که نیاز به فضا و حجم بالایی برای اجرا ندارند. ما می توانیم عرض کف پله را از 50 سانتی متر تا 85 سانتی متر در نظر بگیریم که این نکته نشان می دهد راه پله تک محور کنسولی چه در فضا های بزرگ مانند پاساژ ها و تالار ها و چه در فضا های کوچکی مانند مغازه، خانه و یا ویلا قابل نصب می باشد. این راه پله بسیار منحصر به فرد برای کسانی است که می خواهند ویلایی دوبلکس با متراژ پایین داشته باشند چون این راه پله گرد هم به دکوراسیون شما نمایی منحصر به فرد را خواهد داد و به علاوه محیط شما را به دلیل ابعاد کوچکش محدود نخواهد کرد.

برای سفارش پله تک محور کنسولی با ما تماس بگیرید:

تلفن: 02177002023

موبایل: 09128670109

 

پله گرد حول لوله

اتصالات در پله کنسولی

در این مدل راه پله به دلیل وجود داشتن بک باکس در شعاع خارجی و یا داخلی اتصال پله به زمین از طریق یک صفحه اتصال که به آن پلیت (plate) گفته می شود در نقطه شروع پله در طبقه پایین و دو یا سه صفحه در نقطه اتصال در بخش خروجی پله بالا انجام می گیرد. البته تعداد پلیت ها به این نکته که راه پله قرار است در کجای ساختمان نصب گردد و سیستم سازه به چه صورت است بستگی دارد.

مزایای استفاده از انواع پله گرد فلزی

  • از جذاب ترین نوع راه پله های دوبلکس در صنعت پله سازی هستند به دلیل ظاهر خاص و منحصر به فردشان.
  • پله تک محور کنسولی فلزی بسیار مقاوم در برابر ضربه و وزن بالا می باشد همچنین فلزاتی که در ساخت پله گرد استفاده می شود در برابر خوردگی مقاومت دارد.
  • ایجاد فضایی مدرن در دکوراسیون داخلی بدون در برگرفتن فضای بسیار.
  • طول عمر و دوام بسیار بالا.

 

پله گرد فلزی

چه زمانی برای نصب پله پیچ مناسب است؟

برای ساختن این راه پله از آنجایی که لازم است ورق اتصالش در سقف جای گیرد بهتر است که عملیات ساختن آن قبل از بتن ریزی صورت گیرد در غیر این صورت باید هزینه گزافی را بپردازیم. یک مورد مهم در ساخت پله تک محور کنسولی طراحی آن به گونه ای است که بالا و پایین رفتن از آن ترسناک نباشد و ایمنی بالایی برای آن در نظر گرفته شود. البته که خیلی از افراد معتقدند که راه پله های گرد به دلیل این قوسی که دارند بسیار ایمن نیستند در صورتی که اگر استاندارد های پله سازی در راه پله لحاظ گردد و از نرده های فلزی مناسب در ساخت این سازه استفاده گردد می تواند به خوبی وظیفه خود به عنوان پل ارتباطی بین طبقات را اجرا کند.

 

معایب پله گرد

ساخت راه پله تک محور فلزی

اگر در انتخاب خود شک دارید و نیاز دارید که از یک متخصص مشاوره گیرید تکنومتال در خدمت شماست. هدف شرکت ما طراحی و ساخت انواع پله دوبلکس فلزی در ابعاد و مدل های مختلف مورد نیاز شما با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید از طریق کلیک بر تکنومتال با همکاران ما تماس حاصل نمایید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص