آموزش رنگ آمیزی حرفه ای درب و پنجره فلزی + تصاویر

آموزش رنگ آمیزی درب و پنجره

درب و پنجره از اجزای اصلی نمای بیرونی ساختمان و همچنین دکوراسیون خانه به حساب می آیند پس مدل و رنگ آنها بسیار مهم است. رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی شاید به نظر کار ساده ای باشد اما اینکار نیازمند رعایت مواردی می باشد خصوصا اگر این سازه های فلزی در نمای اصلی ساختمان نقش داشته باشند. در واقع به زبانی ساده تر، درب و پنجره و رنگ آمیزی آن، درست مانند لباس پوشیدن است. هر چقدر لباس زیباتر و متناسبی بپوشید، قطعا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرید. در این مطلب قصد داریم نکات کلیدی و بسیار مهمی را درباره دنیای دربا و پنجره ها در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید در مجموعه مهندسی تکنو متال.

"<yoastmark

رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی

رنگ کردن درب و پنجره فلزی به صورت کلی در دو حالت انجام می‌پذیرد. در حالت اول کار را به دست یک کاربلد و متخصص میسپارید، که طبیعتا دردسر کمتری هم دارد. در حالت دوم خودتان آستین بالا زده و دست به کار می‌شوید. بسیاری از مردم برای جلوگیری از صرف هزینه، خودشان به رنگ آمیزی میپردازند. اگر شما هم چنین نیتی دارید، لازم است نکات مهمی را در این زمینه بدانید. در ابتدا لازم است بدانید رنگ کردن درب و پنجره از جنس فلز با رنگ کردن دیوار و یا درب و پنجره از متریال دیگر فرق می کند. برای انجام اینکار علاوه بر دانستن اطلاعات کافی باید لوازم مناسب این کار را نیز داشته باشید. این حساسیت به دلیل ویژگی ذاتی است که فلزات در برابر رطوبت و آب دارند. پس باید در رنگ آمیزی اصول کار رعایت شود تا نتیجه خوبی عایدتان شود.

لوازم مورد نیاز برای رنگ آمیزی

  • رنگ آستری
  • ضد زنگ
  • سمباده
  • قلمو نازک و پهن
  • غلطک کوچک
  • رنگ
آموزش رنگ آمیزی درب و پنجره
آموزش رنگ آمیزی درب و پنجره

رنگ مناسبی را برای رنگ آمیزی درب و پنجره انتخاب کنید

اصلی ترین علت رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی، جلوه بخشیدن و زیبا کردن آنها است. پس انتخاب رنگ مناسب یکی از چالش های اصلی به حساب می‌آید. در انتخاب رنگ ابتدا باید به هماهنگی آن به رنگ نما و یا دکوراسیون منرل خود دقت نمایید. نکته دوم  انتخاب رنگی با کیفیت بالا می باشد. شرکت های رنگ سازی در کیفیت های گوناگون به تولید رنگ مشغول هستند. برای اینکه بتوانید بهترین رنگ را انتخاب کنید، لازم است برخی از موارد را رعایت کنید و به نکات ویژه ای توجه کنید. در مطلب 13 رنگ عالی برای برای درب حیاط و پنجره، راهنمایی های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار داده ایم.

  • تناسب رنگ و محیط

همه چیز باید هماهنگ و در یک مسیر باشد. در علم دیزاین، مبحثی داریم به نام هماهنگی رنگ و محیط. لازم است بدانید، رنگ ها هر کدام بیانگر معانی مختلف هستند. به عنوان مثال، نمی‌توان برای رنگ آمیزی محیطی کودکان از رنگ های سنگین استفاده کرد. پس در مرحله اول لازم است به اطراف دقت کنید، شرایط را بسنجید و از رنگ هایی که در یک پالت و یک مسیر هستند استفاده کند. همچنین می‌توانید برای مشورت با یک متخصص، با ما تماس بگیرید. 

  • نوع رنگ

رنگ ها مدل های مختلف و کیفیت های گوناگونی دارند. هر کدام از این مدل ها بر اساس کاربردی که دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال اگر قرار است درب و پنجره ای را رنگ کنید که دائما نیاز به شستشو دارد، مثل درب خانه، باید از رنگی استفاده کنید که در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد. مانند رنگ های روغنی که در دو مدل مات و براق استفاده می‌شوند. برای رنگ درب حیاط ساده و شیک از رنگ های خنثی اما براق استفاده کنید.

رنگ آمیزی درب حیاط
رنگ کردن درب و پنجره فلزی

تمیز کردن محل رنگ آمیزی

بسیاری از اوقات مشاهده شده بعد از رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی، رنگ به خوبی روی سطح نمی‌نشیند. حتی در مواردی رنگ به راحتی بلند می‌شود. نکته اصلی و بسیار ساده این کار این است که ابتدا لازم است قبل از رنگ آمیزی، سطح مورد نظر را به خوبی بشویید سپس پاک کنید و خشک کنید. رنگ باید روی سطح بدون گرد و خاک و کثیفی سوار شود تا علاوه بر افزایش جلوه، کیفیت مناسبی هم داشته باشد. یک پارچه نم دارد نیز گاهی اوقات کافی است.

نحوه رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی

برای رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی همانطور که در لیست لوازم مورد نیاز گفته شد نیاز به آستری داریم که بعد از تمیز کردن سطوح از آن استفاده کنیم. محل هایی که دارای زنگ زدگی بوده و یا دارای برجستگی می باشد را نیز سمباده بکشید تا یک سطح صاف و یکدست داشته و رنگ به صورت اصولی بر روی کار خوابیده شود.استفاده از ضد زنگ برای سازه های فلزی قبل از رنگ آمیزی بسیار اهمیت دارد. البته استفاده از بتونه نتیجه کار را نیز برای شما بهتر خواهد کرد چرا که باعث پر شدن درز و ترک های موجود می شود.

بعد از انجام این مراحل می توانید نقاشی کردن را شروع کنید. فرچه و یا قلموی رنگ آمیزی را به آرامی روی سطح بکشید. لازم نیست این کار را به صورت رفت و برگشتی انجام دهید. تنها لازم است رنگ را به صورت یکدست در محیط پخش کنید و جای خالی باقی نگذارید. بعد از این فرایند، صبر کنید تا سطح رنگ شده به خوبی خشک شود. توجه کنید، رنگ آمیزی به صورت سالانه باعث می‌شود عمر سازه شما افزایش پیدا کند و دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشود.

ساخت درب و پنجره فلزی
ساخت درب و پنجره فلزی

ساخت درب و پنجره فلزی و انواع سازه ساختمانی با تکنو متال

در ساخت سازه های ساختمانی مانند درب و پنجره فلزی، مهارت، تخصص و خلاقیت بسیار اهمیت دارد. این سازه ها مانند لباس و نماد محیط شما هستند. هر چقدر خانه شما جذاب و بزرگ باشد اما درب و پنجره مناسبی نداشته باشد، به چشم نخواهد آمد. شرکت مهندسی تکنو متال با چند دهه سابقه موفق و رزومه های طلایی در زمینه ساخت انواع سازه های ساختمانی، آماده است تا همراه شما باشد. این مجموعه همچنین در ساخت انواع پله گرد نیز به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.
تکنو متال تلاش می‌کند تا با مناسب ترین هزینه ها و در کمترین زمان، بهترین سازه را در اختیار مشتریان قرار دهد.

شما همراهان گرامی می‌توانید هم اکنون با برقراری ارتباط و استفاده از سرویس مشاوره رایگان، اطلاعات مورد نیاز را به دست آورده و از لیست قیمت ها نیز مطلع شوید.

2 دیدگاه

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص