اجرای پله با صفحات فلزی و کف پله چوبی

اجرای پله با استفاده از صفحات فلزی و کف پله چوبی

در این مقاله قصد داریم تا اجرای پله با صفحات فلزی را مورد بررسی قرار دهیم. استفاده از صفحات فلزی و کف پله چوبی در طراحی پله ها بسیار رایج می باشد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به طور کامل نحوه اجرا پله را مورد بررسی قرار دهیم.

طریقه ساخت کف پله چوبی

 

طریقه ساخت کف پله چوبی

 

همانطور که گفته شد در این مقاله قصد داریم تا اجرا پله با صفحات فلزی را بررسی کنیم و طریقه ساخت کف پله چوبی را بیان کنیم. در واقع ساخت کف پله چوبی با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود. شما می توانید برای اجرا کف پله چوبی از یک کلاف چوبی با جنس های نراد، بلوط، راش و… استفاده کنید و در داخل کلاف از همان چوب یا چوب دیگر به عنوان مشبک استفاده شود و بر روی کلاف تخته سلایی و بر روی سلایی روکش (بلوط، راش، گردو، ملچ، ون و …) پرس شود. این روش در گذشته استفاده می شد و امروزه با ورود صفحات چوبی جدید این روش توصیه نمی شود.

از اسلب چوبی هم می توانید برای اجرا کف پله چوبی استفاده کنید برای اجرا این کار باید ضخامت ۳ تا ۴ سانتی‌متر در نظر بگیرید. اگر چوب خشک و تمیز و عاری از هرگونه حشرات داشته باشید، می توانیم ادعا کنیم که این روش جز بهترین روش ها برای ساخت کف پله چوبی است.

اجرا کف پله با چوب چند لایه پرسی، اجرا این روش لازم است که تخته چوبی برش داده شود و تخته اصلی به برش های 8 تا 10 میلی متر تقسیم شود. به طور معمول برای ساخت این نوع پله ها از چوب کاج استفاده می شود. از مزیت های اجرا این روش، مقاومت بالا تخته‌های پرس شده است. تنها نکته قابل توجه انتخاب درست چوب است باید چوب خشک انتخاب شود.

اجرا پله فلزی

در ادامه مقاله اجرا پله با صفحات فلزی، قصد داریم تا درباره نحوه اجراپله فلزی صحبت کنیم. یکی از مهم ترین پارامتر های که در اجرا پله فلزی باید به آن توجه داشته باشید تعداد کف پله ها با استفاده از ارتفاع است. برای محاسبه لازم است تا ارتفاع حاصل را برتعداد کف پله تقسیم می نماییم تا ارتفاع کف تا کف پله تعیین شود. از نکات مهم دیگری که در اجرا پله باید در نظر بگیرید این است که، آخرین کف پله موجود قبل ازرسیدن به طبقه جدید تمام شود و وارد کف سازی طبقه نگردد.

 

پله گرد فلزی

یکی از نوع های پله های فلزی از مدل گرد است که بسیار محبوب می باشد. زیرا پله گرد فلزی فضای دکوراسیون داخلی منزل شما را بسیار زیبا می کند. برای خانه های با فضای کم هم این نوع پله ها بسیار مناسب هستند و به طور معمول کف پله گرد بین ۶۰ تا ۶۵ سانتی متر است. در بسیاری از طراحی های کلاسیک و مدرن از پله گرد فلزی استفاده می شود که در این مدل هم اجرا پله با صفحات فلزی است.

پله گرد فلزی

مزیت های استفاده از پله گرد فلزی

  • کیفیت بالا در متریال استفاده شده و مقامت در برابر گرما و سرما و رطوبت
  • نصب آنها با هرگونه آلومینیوم و  فلزی امکان پذیر است.
  • آسیب ناپذیر
  • مقاومت بالایی در برابر زلزله دارد و به همین دلیل در نواحی زلزله خیز معمولاً از این نوع پله گرد استفاده می شود.
  • انعطاف پذیر است و در طرح های گوناگونی می توان آن را اجرا کرد.

مراحل اجرا پله گرد فلزی

مراحل اجرا پله گرد فلزی

برای اجرا صفحات فلزی پله گرد باید مراحل زیر انجام شود:

  1. طراحی نقشه
  2. اندازه و ابعاد محلی که قرار است پله گرد در آنجا نصب شود ، مشخص شود.
  3. هنگام اندازه گیری ابعاد، به پاخور، عدم برخورد سر هنگام عبور و استانداردها توجه شود.
  4. در انتخاب نوع و مدل پله گرد خود، به هزینه و قیمت آن نیز توجه کنید.
  5. بعد از طراحی پلان، همه موارد را با استانداردها بسنجید و نقشه را به کارفرما نشان دهید.

کاربرد پله گرد فلزی

برای ارتباط بین فضاهای داخلی ساختمان ، از  آن استفاده می شود.

در ساختمان هایی که طبقات به یکدیگر متصل هستند، برای تسهیل در رفت و آمد  به کار می رود.

قسمت های مختلف منزل با استفاده از آن به بالکن و سایر نقاط متصل می شود.

در ساختمان های بزرگ به عنوان راهی برای فرار در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی و… استفاده می شود.

در مکانهایی که محدودیت فضا وجود دارد، برای گسترش فضا از این نوع پله گرد استفاده می شود.

 

کلام آخر

در این مقاله اجرای پله با صفحات فلزی را مورد بررسی قرار دادیم و همچنین روش ساخت کف پله چوبی را هم بررسی کردیم.تکنومتال از مجریان ساخت سازه های فلزی در تهران و کرج می باشد که توانسته با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و در نظر گرفتن قیمت های استثنایی طرفداران خود را پیدا کند. برای اطلاع از شرایط فروش، نصب و آخرین قیمت با کلیک بر تکنومتال اقدام نمایید. هدف ما کسب رضایت 100 درصدی شما عزیزان می باشد.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص