اجرا پله پیچ در لاهیجان

اجرا پله پیچ در لاهیجان

اجرا پله پیچ در لاهیجان می‌تواند بر اساس نیازمندی‌های کاربران و شرایط فضایی محیط، در ساختمان‌های مختلفی انجام شود. به عنوان مثال، در ساختمان‌های تجاری و مسکونی که فضای محدود و محدودیت در استفاده از فضای مربوطه وجود دارد، ممکن است نیاز به پله پیچ باشد. از دیگر سو، در ساختمان‌های دولتی و عمومی مانند بیمارستان‌ها که به دلیل محدودیت در استفاده برای بیماران، کاربرد پله پیچ کمتر است. قبل از هر چیز توصیه می‌کنیم ابتدا درباره پله پیچ بیشتر بخوانید.

ساخت پله پیچ در لاهیجان نیاز به رعایت استانداردهای ساختمانی دارد. این استانداردها شامل مواردی مانند طراحی و اجرای پله‌ها، مواد ساختمانی، روش‌های نصب و غیره است. بنابراین، در طراحی و اجرای پله پیچ در لاهیجان، به رعایت استانداردهای مربوطه باید توجه شود.

لاهیجان یک شهر با تنوع معماری و شهرسازی است و احتمال وجود پله‌های پیچیده و پیچیده به بالا در این شهر وجود دارد. با توجه به اهمیت طراحی و اجرای پله پیچ، تحقیقات بیشتری برای بررسی شرایط و نیازهای محیطی لاهیجان و نیز بررسی معماری و شهرسازی آن می‌تواند مفید باشد.

اجرا پله پیچ در لاهیجان
اجرا پله پیچ در لاهیجان

راه پله پیچ چیست؟

قبل از بررسی اجرا پله پیچ در لاهیجان لازم است که با این مدل پله ها به طور کامل آشنا شوید. پله های پیچ نوعی پله گرد یا پله منحنی است که از پله های جداگانه یا آج تشکیل شده است که به یک ستون مرکزی متصل می شوند. هنگام بالا و پایین رفتن از پله ، آج ها به دور این نقطه مرکزی می چرخند و یک طرح پیچ ایجاد می کنند. راه پله پیچ را نباید با یک راه پله گرد یا راه پله منحنی که هیچ ستون مرکزی ندارند اشتباه گرفت.

 

اجزا و عناصر پله پیچ

  • نرده سکو
  • نرده اختیاری بالکن
  • سکو
  • نرده
  • نرده زیرین
  • ارتفاع
  • ستون نرده
  • میله میانی نرده
  • خیز پله
  • سطح زیرین پله
  • سطح پله
  • فریم پله
  • قطر دایره
  • میله سرپوش بالایی
  • پایه نرده
  • انتهای صفحه به ابعاد ۲٫۵۴ × ۰٫۵ سانتی متر
  • صفحه اتصال به ابعاد ۱ × ۳۰ × ۳۰ سانتی متر
  • لوله مرکزی به قطر ۹ سانتی متر

مدل های متنوع پله پیچ

در ادامه مقاله اجرا پله پیچ در لاهیجان لازم می باشد که با انواع مدل پله پیچ آشنا شوید. پله گرد مارپیچ به مدل های مختلف چوبی، شیشه‌ای و بتنی تقسیم می شود. کیفیت این مدل پله ها به مواد به کار رفته در آن بستگی دارد.

آشنایی با پله پیچ
آشنایی با پله پیچ

 

همین حالا با ما تماس بگیرید و از قیمت های استثنائی آگاه شوید

تلفن : ۰۲۱۷۷۰۰۲۰۲۳

موبایل : ۰۹۱۲۸۶۷۰۱۰۹

پله پیچ فلزی

پله پیچ فلزی یا همان پله گرد فلزی یک نوع پله‌ی درجه‌دار است که با استفاده از پیچ‌های فلزی در قسمت پایینی آن ساخته می‌شود. این پله‌ها معمولا برای دسترسی به مناطق بالاتر از زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند و در برخی موارد می‌توانند به عنوان پله‌های آتش‌نشانی نیز استفاده شوند.

پله‌های پیچ فلزی به دلیل ساختار خاص خود، دارای استحکام و پایداری بیشتری نسبت به پله‌های ساده هستند و می‌توانند وزن بیشتری را نیز تحمل کنند. علاوه بر این، به دلیل شکل زیبایی که دارند، به عنوان یکی از قطعات دکوراتیو در داخل ساختمان‌ها نیز استفاده می‌شوند. اجرا پله پیچ فلزی در لاهیجان گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

پله پیچ شیشه ای

این مدل از پله پیچ دارای یک ستون مرکزی استیل ضد زنگ با آج های شیشه ای است. زاویه آج ها گرد است و در صورت لزوم به شکل دیواره ساخته می شود. شما می توانید با توجه به سلیقه و میزان بودجه مورد نظر خود پله گرد شیشه ای را سفارش دهید. یکی از مدل های جذاب این نوع پله ها استفاده از نرده پله گرد به شکل خمیده یا صاف است و اطراف نرده را با شیشه و لوازم دیگر می توانید تزئین کنید.  از مزیت های این نوع پله ها در مقایسه با سایر مدل ها این است که انعکاس نور در آن سبب می شود فضای منزل شما بزرگتر ، زیباتر و پرنورتر به نظر برسد.

شیشه به کار رفته در پله گرد را می توانید به اشکال هندسی مانند مربع، مستطیل ، دایره و… برش بزنید و نصب کنید. شیشه برش خورده با کمک میخ و لیمنت بر روی آن پرس می شود. میخ و چسب به کار رفته در آن مخفی است به همین دلیل پله گردهای شیشه ای استفاده از این مل پله ها در منازل ساحلی، منازل دوبلکس ، ساختمان های تجاری بزرگ بسیار مناسب و کاربردی است.

پله پیچ بتنی

در ادامه مقاله اجرا پله پیچ در لاهیجان قصد معرفی نوع بتنی این مدل پله ها را داریم. در منازل مدرن از این مدل پله ها بسیار استفاده می شود. دو بخش متفاوت به وسیله این نوع پله گرد به یکدیگر متصل می شود. مواد به کار رفته در پله گرد مارپیچ به گونه ای است که می توانید آن را متناسب با سبک و سلیقه خود در طرح های مختلف تنظیم کنید.  شکلی که در این جنس از پله ها طراحی می شود به صورت خمیده و گرد می باشد.

پله پیچ چوبی

چوب یک ماده طبیعی است و ویژگی هنری دارد، به همین دلیل در ساخت و اجرا پله پیچ از چوب بسیار استفاده می شود.  امروزه در معماری مدرن با طرح های جدید و خلاقانه می توان طرح های مختلفی برای پله پیچ به کار برد و دکوراسیون زیبایی را ایجاد کرد. چوب به کار رفته در این پله گرد، مقاومت بالایی در برابر حرارت، رطوبت و گرمای زیاد دارد.

مدل پله پیچ در لاهیجان
مدل پله پیچ در لاهیجان

نرده راه پله پیچ

در ادامه مقاله اجرا پله پیچ در لاهیجان، لازم است که بدانید که راه پله باید بر روی پا خور با عرض زیاد مجهز به نرده باشد. ارتفاع این محافظ نباید از حدود ۸۶ سانتی متر (۳۴ اینچ) کمتر و از ۹۶ سانتی متر (۳۸ اینچ) بیشتر باشد. این ارتفاع از روی دست انداز تا روی کف پله محاسبه می شود. همچنین برای اجرا و ساخت پله پیچ باید بدانید که نرده پله ها باید حدودا 10 سانتی متر فاصله داشته باشد. نرده ها دارای مقطع دایره ای شکل دارای قطر 3 سانتی متر و حداکثر 5 سانتی متری هستند.

ساخت پله پیچ در شمال
ساخت پله پیچ در شمال

کلام آخر؛ تکنو متال در کنار شما

در این مقاله شما را با اجرا پله پیچ در لاهیجان آشنا کردیم. در واقع با خواندن ای مقاله شما به طور پله پیچ ها آشنا شدید. اگر ساکن لاهیجان هستید و به دنبال تیمی حرفه ای برای اجرا پله پیچ می باشید به شما تکنو متال را معرفی می کنیم که یکی از مجموعه های برتر در زمینه اجرا انواع مدل پله می باشد. همچنین اگر به دنبال مجموعه ای معتبر برای اجرا انواع مدل پله ها در رشت هستید به شما توصیه می کنیم که حتما با مشاوران تکنو متال تماس بگیرید.

2 دیدگاه

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص