انواع حفاظ نرده روی دیوار کدام اند + تصاویر

حفاظ روی دیوار حیاط

حفاظ نرده روی دیوار به منظور ایجاد امنیت ساختمان برای جلوگیری از ورود سارقین و حیوانات و در مواردی برای زیبایی بنا استفاده می شود. بهترین مدل از انواع نرده روی دیوار حفاظ شاخ گوزنی یا حفاظ لیلیوم می باشد و برای دیوار های کوتاه از حفاظ نیزه ای بهره می برند. حفاظ ها در گذشته دارای نقاط ضعف بسیاری در ظاهر، امنیت و استحکام بوده اند که البته حفاظ های امروزی بسیار کاربردی تر ساخته می شوند. یکی از شرکت های موجود در تهران که می تواند شما را در زمینه ساخت این سازه ی فلزی یاری دهد تکنومتال است البته ارائه خدمات این شرکت در تهران خلاصه نمی شود و شامل کل کشور است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع حفاظ دیوار آشنا کنیم.

بررسی نکاتی در رابطه با حفاظ نرده روی دیوار

  1. جنس حفاظ

تقریبا می توان گفت متریال به کار رفته در ساخت تمام حفاظ ها فولاد است که به زبان خودمانی تر حفاظ آهنی محسوب می شوند. پس با اطمینان کامل از جنس حفاظ می توان از آن استفاده کرد.

2. ارتفاع حفاظ

مهم ترین عامل بر روی قیمت حفاظ نرده روی دیوار ارتفاع آن است. معمولا مقدار ارتفاع این سازه بین یک تا یک و نیم متر است. البته که متناسب با نیاز مشتری ارتفاع آن متغیر است.

3. تراکم شاخه های به کار رفته در حفاظ

تعداد میله های عمودی به کار رفته در هر متر از عرض کار تراکم آن را مشخص می کند. حال هر چه تراکم سازه بیشتر باشد خوب طبیعتا فاصله میله های عمودی نیز به هم کم تر بوده و بالعکس هرچه تراکم کار کم تر باشد فاصله میان میله های عمودی بیشتر می شود. تراکم بیشتر امنیت بالا و زیبایی بیشتری را ایجاد می کند.

آشنایی با انواع نرده روی دیوار

حفاظ شاخ گوزنی

این مدل یکی از بهترین نوع حفاظ نرده روی دیوار می باشد. در ساخت این طرح با شکل و جنس بسیار عالی که از متریال فلز استفاده می شود در اشکال مختلف خم کاری شده و ساخته می شود. سر میله های این حفاظ به صورت شاخ گوزن توسط افرادی کارآزموده در کنار هم به صورت زنجیر جوش می خورند. مدل نام برده به صورت متراکم در طول و عرض و با نوک بسیار تیزی در رنگ های متنوع متناسب با سلیقه مشتری تهیه می شود. حفاظ شاخ گوزنی علاوه بر زیبایی امنیت بسیار بالایی دارد.

 

نرده روی دیوار ویلا

 

حفاظ بوته ای

این مدل نوعی از حفاظ های خاردار است. از مزایای این طرح این است که عبور از آن به سختی یا حتی غیر ممکن به نظر می رسد و دلیل آن تنیدن زیاد فولاد با نوک تیز و به صورت متراکم در کنار هم است.

 

حفاظ بوته ای

 

حفاظ نیزار از انواع نرده روی دیوار

طرح نام برده از لحاظ زیبایی برتری خاصی نسبت به بقیه مدل ها دارد. البته جدا از بحث تامین امنیت نمای جذابی به بنا شما می دهد از لحاظ امنیت هم همانطور که از اسم آن پیدا است میله های فلزی مانند نیزاری متراکم در کنار هم تنیده شده اند و جلوی ورود هرگونه سارق و یا حیوانی را می گیرد.

 

حفاظ روی دیوار حیاط

 

حفاظ لیلیوم

این حفاظ نیز یکی از مدل های بسیار جدیدی است که ساخته شده که علاوه بر تامین امنیت برای شما برای بالا بردن زیبایی بنا نیز به کار برده می شود. این طرح را با الهام از گل لیلیوم طراحی کرده اند که به صورت دو رنگ برای زیبایی بیشتر سازه رنگ آمیزی می شود. از مزایای دیگر این مدل ساخت آن در ارتفاع دلخواه است.

 

 

قیمت نرده سر دیوار

 

 

حفاظ سر نیزه آبشاری

این حفاظ از مدل های قدیمی است که امروزه با توسعه آن تغییراتی هم در ظاهر و هم در جنس آن ایجاد شده است. در گذشته این مدل دارای میله های عمودی بود که بر بالای آنها نیزه ی تیزی وجود داشت اما در حال حاضر بر سر این میله های عمودی علاوه بر نیزه آهنین بر روی هر شاخه چندین نیزه در جهات مختلف به کار رفته است. تراکم این سازه به طور استاندارد در هر ردیف 16 شاخه است که البته بنا به نظر و سلیقه شما عزیزان متغیر است. ارتفاع آن نیز به اندازه 100 تا 200 سانتی متر است.

 

حفاظ دیوار ساختمان

 

حفاظ نخل مرداب

این طرح برگرفته از مدل طرح بوته و گل به شمار می آید. حفاظ نرده روی دیوار از نوع نخل مرداب که به آن پالم نیز می گویند ظاهری بسیار زیبا و امنیت بسیار بالایی دارد که برای دکوراسیون خارجی ویلا و یا حیاط شما بسیار انتخاب مناسبی است. عرض این حفاظ نسبت به شاخ گوزنی و بوته ای کمتر است اما به دلیل داشتن شاخه های انبوه آن دسترسی از بالا را به طور کامل مسدود می کند.

 

بهترین حفاظ روی دیوار

 

ساخت حفاظ نرده روی دیوار

شرکت ما توانسته با دو دهه سابقه کاری خود در تهران و سراسر کشور در حوزه ساخت سازه های فلزی از جمله آلاچیق، روف گاردن، استخر پیش ساخته، پله تاشو فلزی، تاب و…. اعتماد مشتریان خود را جلب کند. برای بازدید از نمونه کار های ساخته شده و اطلاع از قیمت و شرایط فروش و نصب می توانید با کلیک بر تکنومتال با همکاران ما از طریق سایت تماس بگیرید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص