معرفی انواع پله دوبلکس و کاربرد آن در ساختمان

ساخت انواع پله دوبلکس

یک ساختمان دوبلکس را با پله دوبلکس آن می‌شناسند. ساخت پله در ساختمان‌ها و محیط‌های دوبلکس مانند خانه، باغ ویلا و… بسیار مهم و حساس است. برای ساخت بهترین و مناسب‌ترین پله لازم است ابتدا انواع پله دوبلکس را بشناسید و با ویژگی‌های آنها آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی این پله‌ها به بررسی ویژگی‌ها و هزینه‌های نصب آنها بپردازیم. در آخر نیز بهترین مسیر ساخت و اجرای این پله‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد. تا پایان همراه ما باشید. اگر با این مدل از پله‌ها آشنا نیستید و می‌خواهید همه چیز را درباره آنها بدانید، مطلب معرفی پله دوبلکس را برای شما نوشته ایم.

انواع پله دوبلکس

اهمیت انتخاب پله دوبلکس مناسب

شما هیچ گاه در تن یک کودک لباس افراد بزرگسال را نخواهید دید و بالعکس. برای اینکه هر چیزی زیبایی تمام و کمال خود را نشان دهد و بتوان بهترین استفاده را از آن کرد باید آن را در جای درست خودش قرار داد. این مثال در استفاده از انواع پله دوبلکس نیز صادق است. پله دوبلکس مانند لباس برای محیط و دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. همانطور که می‌دانید کاربرد این پله‌ها، اتصال دو طبقه داخلی به یکدیگر است. برای اینکه بتوان این کاربرد را به نحو احسنت به دست آورد باید پله مناسب را ساخت. به عنوان مثال نمی‌توان در یک محیط بزرگ و پر رفت و آمد از پله پیچ دوبلکس فلزی با ابعاد کوچک استفاده کرد. این کار نه تنها مخالف ایمنی در عبور و مرور است، بلکه باعث ایجاد تضاد در دکوراسیون محیط و ناهماهنگی در آن می‌شود.

انتخاب نوع پله دوبلکس علاوه بر کارایی و زیبایی، تاثیر زیادی در کاهش یا افزایش هزینه‌ها دارد. نوع جنس، طراحی و نحوه اجرا می‌تواند اصلی‌ترین گزاره‌ها در تعیین هزینه‌ها به حساب بیایند. به صورت کلی انتخاب نوع مدل پله در محیط‌های دوبلکس، حساسیت بیشتری در برابر محیط‌های دیگر و پله‌های دیگر دارد. با یک انتخاب هوشمندانه می‌توان زیبایی محیط را چند برابر کرد و یک پله مناسب با عالی‌ترین کارایی را در محیط نصب کرد. در ادامه برخی از معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین مدل‌های پله دوبلکس را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع پله دوبلکس

معرفی انواع پله دوبلکس و ویژگی‌های آنها

راه پله‌های دوبلکس یکی از انواع پله ساختمانی به حساب می‌آیند. دسته بندی‌های انواع پله دوبلکس بر اساس برخی از پارامترها مشخص می‌شود. به عنوان مثال برخی از دسته بندی‌ها بر اساس متریال پله و برخی دیگر از بر اساس مدل و طرح آن است. توجه به این دو پارامتر برای انتخاب یک پله مناسب و کاربردی و در عین حال هماهنگ با دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. به عنوان مثال استفاده کردن از پله دوبلکس چوبی طرح سلطنتی، در یک محیط مدرن، ایده مناسبی نیست. در این بخش قصد داریم بهترین مدل‌ها را در اختیار شما قرار دهیم. البته لازم توجه داشته باشید، اگر از یک مهندس طراح و تیم سازنده قوی و حرفه‌ای استفاده کنید، می‌توانید انعطاف لازم را در ساخت پله به خرج دهید و آنچه را که در ذهن دارید به واقعیت تبدیل کنید.

  • پله دوبلکس فلزی

فلز همیشه کارگشا و پراستفاده بوده است. فلزاتی مانند استیل با ظاهر زیبا و رنگ خاصی که دارند، می‌توانند یک متریال فوق العاده برای ساخت پله دوبلکس محسوب شوند. البته همه چیز در ظاهر زیبا خلاصه نمی‌شود، مقاومت عالی، انعطاف شگفت انگیز در طرح پذیری، طول عمر بالا، نگهداری آسان و اشغال فضای کم از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم پله دوبلکس استیل یا فلزی به حساب می‌آید. این مدل از پله از نظر تنوع مکانی بسیار مناسب است و می‌تواند در محیط‌های مختلف کارایی داشته باشد. این مدل یکی از محبوب‌ترین انواع پله دوبلکس محسوب می‌شود. مطلب پله دوبلکس مدرن فلزی با جدیدترین طرح ها می‌تواند شما را در انتخاب مدل های جدید یاری کند.

  • پله دوبلکس بتنی

بتن اولین انتخاب برای ساخت پله است. قیمت مناسب، انعطاف در ساخت و طراحی و همچنین مقاومت بسیار بالا از برترین ویژگی‌های بتن به حساب می‌آیند. نکته اینجاست که بتن در اغلب موارد برای محیط‌های وسیع و پله‌هایی استفاده می‌شود که از نظر ابعاد بزرگ هستند و رفت و آمد در آنها زیاد است. البته استفاده از بتن در طرح‌های مدرن کمتر است.

  • پله دوبلکس سلطنتی

متد سلطنتی طرفداران زیادی دارد. طراحی دکوراسیون سلطنتی به نوعی است که جلوه دیداری بیشتری دارد و از نظر ظاهری بسیار پر زرق و برق است. ساختار پله‌های دوبلکس سلطنتی با استفاده از نرده‌های فرفوژه با شمایل خاص، بسیار معروف و مشهور است. این مدل از پله‌ها، از نظر هزینه ممکن است کمی گران‌تر از مدل‌های دیگر تمام شود. از طرفی در بیشتر موارد برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که گسترده هستند. به عنوان مثال در خانه‌های ویلایی بزرگ، نمایشگاه‌ها، هتل‌ها و سالن‌های مجلل، استفاده از پله دوبلکس سلطنتی رواج دارد. در مطلب پله دوبلکس سلطنتی به خوبی با این مدل از سازه آشنا شده ایم.

  • پله دوبلکس چوبی

چوب تنها متریالی است که هیچگاه از مد و محبوبیت نمی‌افتد. زیبایی، اصالت و جذابیت چوب باعث شده است که ساخت انواع پله دوبلکس با آن، بسیار مورد پسند افراد قرار بگیرد. بسیار از محیط‌های داخلی با استفاده از تم چوب و المان‌های طبیعی مانند گل‌ها و گیاهان، به پله‌ای نیاز دارند که با این ساختار همخوانی داشته باشد. پله دوبلکس چوبی می‌تواند مدرن باشد، کلاسیک باشد و یا حتی ترکیبی از این دو سبک را در خود جای دهد. از ویژگی‌های خاص این مدل از پله می‌توان به گرما بخشیدن به محیط اشاره کرد. اگر قصد ساخت پله دوبلکس را دارید حتما طرح‌های پله چوبی را مشاهده کنید. اگر به دنبال مدل‌های جذاب از این نوع سازه هستید، مطلب پله پیچ چوبی را از دست ندهید.

  • پله دوبلکس مدرن

مدرن بودن پله در واقع به طراحی آن بستگی دارد. یعنی در واقع می‌توان با استفاده از متریال‌های مختلف مانند چوب، استیل و حتی بتن، یک پله دوبلکس مدرن ساخت. مدرن بودن در واقع به معنای استفاده از رنگ‌های خنثی، یکدست، با خطوط مستقیم است. به کار بردن جزئیاتی مانند نورپردازی‌های خاص نیز در این طرح پله بسیار مهم است.  استفاده از این پله‌ها بیشتر در محیط‌های داخلی و خانه‌ها، کاربرد دارد.

مدل های پله دوبلکس

نقش نرده در پله دوبلکس

انواع پله دوبلکس هرچقدر هم زیبا باشند، بدون داشتن نرده مناسب، ناقص می‌مانند. درواقع نرده‌ها نقش مهمی در زیبایی پله‌ها دارند. نرده‎‌ها در نگاه اول وظیفه محافظ را در راه پله ایفا می کنند. اما وظیفه دیگر این سازه‌ها، افزایش ظرفیت زیبا و ظاهر بخشی به ساختار پلکان است. در ساخت نرده، از متریال های مختلفی استفاده می شود. این متریال با توجه به نوع پله، سبک طراحی و متریال اصلی پله در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال در طراحی پله دوبلکس مدرن، استفاده از نرده با جنس استیل کاربرد بیشتری دارد. برخی از انوع نرده‌ها بر اساس جنس و متریال به این شرح هستند.

  • نرده های چوبی

این مدل نرده‌ها مناسب برای سبک های کلاسیک و یا روستیک هستند و هم به صورت ساده و هم حکاکی شده استفاده می‌شوند. نگهداری از این نرده‌ها نیاز به توجه زیاد دارد اما تاثیر آنها در زیبایی محیط فوق العاده است.

  • نرده های تمام شیشه

 از متریال های پر طرفدار محسوب می شود و از نوع سکوریت شیشه استفاده می شود که نشکن است. در پله‌های مدرن یا معلق از این مدل نرده‌ها به وفور استفاده می‌شود.

  • نرده های فلزی

 اسنفاده از نرده‌های فلزی خیلی پر کاربرد است. نرده‌های فرفوژه جذابیت خاصی به دکوراسیون می دهد. در طراحی‌های سلطنتی این نرده‌ها بسیار پرکاربرد هستند.

  • نرده استیل

یک پله دوبلکس مدرن را با نرده استیل شناسایی کنید. ترکیب استیل و شیشه برای بسیاری از طراحی‌ها بسیار فوق العاده است. این متریال قابلیت استفاده در مدل پله دوبلکس گرد هم دارد.

  • نرده های بتنی

 برخی دوست دارند که از مصالح توپر برای راه پله ها استفاده کنند که استفاده از بتن گزینه مناسبی است. امنیت بالا، انعطاف در طراحی و ماندگاری بالا از بهترین ویژگی‌های این نرده است.

نرده پله دوبلکس

هزینه ساخت مدل‌های مختلف پله دوبلکس

قطعا یکی از عوامل موثر در انتخاب انواع پله دوبلکس برای محیط‌های مختلف، مسئله هزینه و قیمت است. در مرحله اول شما باید ابتدا بودجه خود را تعیین کنید و سپس به انتخاب مدل مورد نظر خود بپردازید. توصیه می‌شود برای ایجاد توازن بین بودجه و نوع پله انتخابی با یک تیم سازنده حرفه‌ای مشورت کنید. البته در نظر داشته باشید، پله یکی از مهمترین المان‌ها در یک محیط به حساب می‌آید. پله علاوه بر اینکه تاثیر شگرفی در زیبایی محیط دارد، المانی است که به راحتی نمی‌توان آن را در مدت زمان کوتاه تغییر دارد زیرا هزینه و دردسرهای زیادی به همراه دارد. پس قطعا باید در انتخاب پله مناسب نهایت دقت را داشته باشید و همه چیز را به هزینه‌ها معطوف نکنید.

 در ساخت پله دوبلکس، هزینه‌ها در چند بخش مختلف تقسیم بندی می‌شوند. طراحی و اجرا دو دسته بندی اصلی در هزینه‌های ساخت پله دوبلکس هستند. مسائلی مانند متریال، تجهیزات اجرا، هزینه اجرا کننده و کارگرها را نیز باید در محاسبات خود بگنجانید. اگر به دنبال ساخت پله دوبلکس با قیمت مناسب و در عین حال کیفیت و طرح زیبا هستید، متخصصین تیم مهندسی تکنو متال، شما را یاری خواهند داد.

ساخت انواع پله دوبلکس

اجرای انواع پله دوبلکس با تیم مهندسی تکنو متال

قطعا شما هم می‌دانید، اهمیت پله در محیط، تا چه اندازه زیاد است. به همین جهت لازم است برای ساخت آن به بهترین‌ها مراجعه کنید. مجموعه مهندسی تکنو متال یکی از بهترین مرجع‌ها و تیم‌های طراحی و اجرا برای انواع پله دوبلکس در ایران به حساب می‌آید. این مجموعه که از مهندس‌های، متخصص، با تجربه و با مهارت بالا تشکیل شده است، رزومه بسیار موفقی در این زمینه دارد. با تکنو متال می‌توانید زیباترین و مدرن‌ترین طر‌ح‌های روز را با مناسب‌ترین هزینه، بسازید. تنوع در طرح‌ها، اجرا و تحویل سازه در کمترین زمان ممکن، تعهد به کارفرما و قرارداد و همچنین تخصص و تجربه بالا، از ویژگی‌های برتر تکنو متال است. شما هم می‌توانید به راحتی به این خانواده بزرگ بپیوندید.

هم اکنون می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با تیم پشتیبانی مجموعه تماس برقرار کنید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص