ساخت انواع سوله فلزی حرفه ای

خرید سوله های دامداری

سازه فلزی سوله ، همان طور که میدانید سازه های فلزی جزوه محکم ترین سازه ها میباشند که در مقابل انواع بلا های طبیعی مانند زلزله ، ورش باد های شدید … مقاوم میباشند همچنین در مقابل حوادثی که ممکن است توسط خود انسان ایجاد شود مانند : آتش سوزی … مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داده است . در میان سازه های فلزی یکی از پر کاربردترین سازه ها ، انواع سازه های فلزی سوله می باشد که در اسکلت ساختمان کارخانه ها، مرغداری ها، آشیانه‌های هواپیما، انبار ها، فروشگاه ها، تعمیرگاه ها و سالن های ورزشی و به طور کلی تمامی مکان هایی که نیاز به دهانه بزرگ می‌باشد استفاده می شود.

ساخت سوله دامداری ارزان
ساخت سوله دامداری ارزان

با این وجود میتوان گفت که سوله ها دارای سقف شیب دار بوده که برای ساخت آن باید از محاسبات فنی خاصی استفاده شود .دقت داشته باشید این سازه ها با وجود کارایی و کاربردی که دارند دارای ابعاد متفاوتی بوده و در این بین جهت مقرون به صرفه بودن قیمت در ساخت، باید نسبت به نوع کاربرد و ابعاد آن ها بسیار دقت نمود که این امر می‌تواند توسط افراد خبره صورت پذیرد.

 

با خواندن این مقاله ما سعی داریم شما را با موضوعات مانند سازه فلزی سوله ، انواع سازه فلزی سوله آشنا کنیم .

سوله فلزی
سوله فلزی

انواع سازه فلزی سوله :

سوله UBM یا قوسی :

سوله UBMیا قوسی : در واقع  از جدیدترین و کاربردی ترین نوع سوله های فلزی می باشد .

ساختار سوله UBM به شکل U می سازند به همین منظور به آن ها سوله قوسی نیز گفته می شود .

به همین جهت سوله های UBM  یا همان قوسی میتوان جزو سبک ترین سوله ها دانست همچنین نکته حائز اهمیت تر این است که سوله های UBM علاوه بر سبک بودن بسیار مقاوم هستند.

 

نکته حائز اهمیت تر این است که ساختار این نوع سوله های فلزی  بدون اسکلت و ستون میسازند و میتوانند در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار گیرند.

برای ساخت سوله های UBM از ورق های گالوانیزه که با دستگاهsimer بهم دوخته شده اند، استفاده میکنند. سوله های قوسی به جهت تونل شکل بودنشان در برابر برف و باد بسیار مقاوم هستند . این نوع سوله به دلیل عدم استفاده از جوشکاری، پروفیل و میلگرد در مراحل ساخت ، با قیمت پایین تری به اتمام میرسد.

 

نکته : وزارت بهداشت استفاده از این نوع سوله را در دام داری و مرغداری ممنوع کرده است چراکه سقف آن، از پلی آرتان ساخته شده و میکروب ها و باکتری ها را به خود جذب میکند که به هیچ وجه قابل ضدعفونی نیست.

سوله قوسی
سوله قوسی

سوله دو طبقه

سوله چند طبقه،  نسبت به سوله های های دیگر مانند : یک طبقه تقاضای کمتری از سوی افراد دارند ولی در بعضی از مواقع افراد نیاز به طبقات بیشتری دارند برای بخش های اداری خود و هر چقدر این بخش ها بیشتر شود تعداد طبقات سوله نیز میتواند بیشتر شود وحتی این امکان نیز وجود دارد که به صورت نیم طبق نیز بالایی سوله ساخته شود . سوله چند طبقه میتواند دسترسی به تجهیزات و نیروها را آسان و سبب کاهش زمان هنگام تولید محصول در خط تولید شود.

همان طور که می دانید هر چقدر تعداد طبقات افزایش پیدا کند هزینه کلی سوله نیز بالا میرود همچنین به این جهت که در سوله دو طبقه اسکلت فلزی باید وزن و بار بیشتری را تحمل کند بنابراین باید از اسکلت مقاوم تری استفاده کرد

برای کم کردن هزینه ها میتوان از سوله دست دوم نیز استفاده کرد.

سوله دوطبقه
سوله دو طبقه

سوله سبک

همان طور که میدانید سازه فلزی سوله با وزن های متفاوتی تولید می شوند که دلیل این تفاوت وزن هم ناشی از فاکتورهایی همچون 1- کاربری سوله 2- نوع سوله 3- متریال ساخت سوله  4- تجهیزات ساخت سوله و … است

ولی بهترین سوله ، سوله ای است که سبک باشد .

سوله سبک یکی از انواع مختلف سوله ها و پر کاربرد ترین سوله ها است که به دو صورت 1- سنگین وزن 2- سبک وزن تولید می شوند و سوله سبک در این میان بهترین و کاربردی ترین نوع سوله ها محسوب می شود که در بسیاری موارد هم به کار گرفته می شوند و عملا میتوان برای همه نوع کاربری از آن استفاده کرد از ساخت سوله سردخانه گفته تا ساخت گاوداری صنعتی اجرا می شود.

طراحی و پیاده سازی سازه فلزی سوله

طرح های به کار رفته در سازه فلزی سوله  ،در هزینه ساخت و پیاده سازی سوله شما بسیار اهمیت دارد  . از سویی دیگر  استفاده از آن امنیت و ایمنی فضای یا محل کار شما را دوبرابر می کند همچنین تشخیص بهترین سوله برای شرایط کار شما و سبک ترین سازه فلزی بسیار پر اهمیت است.
اگر قصد طراحی و پیاده سازی سازه فلزی سوله خود دارید، می توانید با مشاورین ما در شرکت تکنومتال  تماس حاصل نمایید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

 

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص