20 راهکار هوشمندانه برای ساخت خانه دوبلکس

راهکار هوشمندانه برای ساخت خانه دوبلکس موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن پرداخته اییم. خانه های دوبلکس از نما و زیبایی چشمگیری برخوردار هستند و دارای طرح های متفاوتی می باشند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با این مدل معماری و خانه ها آشنا شوید.

معرفی خانه های دوبلکس

قبل از ارائه راهکار هوشمندانه برای ساخت خانه دوبلکس بهتر است که تعریفی خلاصه وار از خانه های دوبلکس داشته باشیم و با این مدل خانه ها آشنا شویم. خانه های دوبلکس یک طبقه است و فضای داخلی آن از دو طبقه تشکیل شده است . به طور معمول طبقه اول اتاق نشیمن و پذیرایی است و طبقه دوم اتاق خواب ها قرار دارد . با توجه به این مورد وجود راه پله امکان ارتباط را برقرار می سازد . در واقع خیلی ساده بخواهیم تعریف کنیم می توانیم بگوییم خانه دوبلکس به صورت دیوار به دیوار یا بالا هم ساخته می شود.

مدل پله دوبلکس برای خانه کوچک یکی از جذاب ترین بخش های این خانه ها می باشد. جالب است که بدانید خیلی از افراد به دلیل وجود راه پله های زیبا و شیک جذب خانه های دوبلکس می شوند. این نوع راه پله ها هم با توجه به مساحت خانه و فضا مورد نظر شما طراحی می گردد. در این مدل خانه ها برای طراحی دکوراسیون و چیدمان  وسایل و مبلمان ، دست شما بسیار باز می باشد.

 

 

معرفی خانه های دوبلکس

برای ساخت و اجرا انواع طراحی های خانه دوبلکس با ما تماس بگیرید:

تلفن: 02177002023

موبایل: 09128670109

طراحی خانه دوبلکس

در ادامه مقاله راهکار هوشمندانه برای ساخت خانه دوبلکس، برای طراحی این مدل خانه ها باید به شما بگوییم که این کاملا وابسته به سلیقه فرد و بودجه مدنظر است. در واقع طراحی و اجرا طح های کلاسیک برای خانه های دوبلکس قیمت بالای دارد در حالی که سبک مدرن سبک ساده تر و کاربردی تر است. در سبک طراحی مدرن برای خانه های دوبلکس از وسایل و تجهیزات ضروری استفاده می شود. خانه های دوبلکس مدرن امروزه بسیار طرفدار دارد و هزینه های طراحی و اجرا آن مناسب تر است.

معرفی انواع خانه دوبلکس

خانه دوبلکس استاندارد یکی از مدل های خانه دوبلکس است که این مدل خانه دوبلکس، معمولا در طبقه آخر ساختمان های بلند ساخته می شود. مساحت این خانه نسبت به دیگر خانه های دوبلکس، کم تر می باشد و فضای آن نیز کوچک تر است.

نوع دوم از خانه های دوبلکس ،زیر شیروانی است که مخصوص خانه های که طبقه دوم آن به صورت زیر شیروانی است. طبقه دوم این خانه ها سقف شیب دار دارد و گاهی دارای بالکن نیز هست.

خانه دوبلکس معمولی نوع آخر است که این خانه های دوبلکس به طور معمول در پایین ترین طبقه ساختمان اجرا می شوند. چنین خانه هایی عموما دارای پانسیون، حیاط خلوت یا حیاط هستند.

معرفی انواع خانه های دوبلکس

راه پله از ویژگی منحصر به فرد خانه دوبلکس

یکی از راهکار هوشمندانه برای ساخت خانه دوبلکس، استفاده از راه پله های جذاب و زیبا برای خانه های دوبلکس است. زیرا در طراحی خانه ها دوبلکس و نوع طراحی آن ،راه پله دوبلکس بسیار مهم است. بسیاری از خانواده‌های ایرانی ترجیح می‌دهند تا در طراحی ساختمان خود از راه‌ پله‌های گرد و مارپیچ استفاده کنند. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این خواسته، جذابیت این مدل از راه ‌پله‌ها باشد. سعی کنید که راه پله متناسب با فضا و خانه خود طراحی کنید اگر می خواهید با تزئین راه پله های دوبلکس آشنا شوید این مقاله را مطالعه کنید تا با ایده های جذاب و منحصر به فردی آشنا شوید.

نمای بیرونی خانه دوبلکس

در ابتدا مقاله راهکار هوشمندانه برای ساخت خانه دوبلکس هم گفته شد که نمای بیرونی و طراحی خانه دوبلکس وابسته به طرح و بودجه شما است. همانطور که بررسی کردیم خانه های دارای نمای کلاسیک از هزینه بیشتری برخوردار هستند و سبک مدرن قیمت مناسب تر و طرفداران بیشتری دارد. البته شما می توانید سبک مدرن و کلاسیک را با هم تلفیق کنید و نمای زیبایی را طراحی کنید.

نمای بیرونی خانه دوبلکس

نکاتی که در طراحی خانه دوبلکس باید رعایت کنید

  • برای انتخاب نما بیرونی خانه دوبلکس خود از کاتالوگ و سایت ها کمک بگیرید.
  • برای دکوراسیون داخلی خانه دوبلکس می توانید از سبک های مثل مدرن، کلاسیک، صنعتی، روستیک، مینیمال و غیره استفاده کنید. بهتر است ابتدا با انواع سبک ها آشنایی پیدا کرده و سپس تصمیم بگیرید.
  • اگر خانه تان بزرگ است، حتما در ورودی آن یک قسمت به شکل لابی یا فضای تقسیم در نظر بگیرید و آن را به عنوان فیلتر ورودی خانه مورد استفاده قرار دهید.
  • یکی از نکات مهم برای طراحی خانه های دوبلکس، طراحی سقف است. برای طراحی سقف می توانید از کناف استفاده کنید.
  • اگر به دنبال اجرا خانه دوبلکس با هزینه پایین هستید می توانید سبک های مدرن و مینیمال را انتخاب کنید.
  • با انتخاب سبک برای طراحی دکوراسیون داخلی از پالت های رنگی متناسب با سبک استفاده کنید.
  • اگر برایتان امکان پذیر است، راه پله را در فضای میانی قرار دهید و روی زیبایی آن کار کنید، زیرا ظاهر راه پله روی ظاهر خانه تان تاثیر شگرفی دارد.
  • برای طراحی اتاق خواب های خانه دوبلکس بهتر است که تراس را در نظر بگیرید.  اتاق خواب های یک خانه دوبلکس، مساحتی بین 20 تا 25 متر داشته باشند.
  • اگر امکانش برایتان وجود دارد، یک استخر یا آبنما نیز در حیاط خانه در نظر بگیرید. ترکیب این ها با محوطه سازی می تواند منظره زیبایی ایجاد کند.

کلام آخر

همانطور که در ابتدا مطلب گفته شد، 20 راهکار هوشمندانه برای ساخت خانه دوبلکس را به شما بیان کردیم و تلاش کردیم تا خانه های دوبلکس را به طور کامل به شما معرفی کنیم.تکنومتال از مجریان ساخت سازه های فلزی در تهران و کرج می باشد که توانسته با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و در نظر گرفتن قیمت های استثنایی طرفداران خود را پیدا کند. برای اطلاع از شرایط فروش، نصب و آخرین قیمت با کلیک بر تکنومتال اقدام نمایید. هدف ما کسب رضایت 100 درصدی شما عزیزان می باشد.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص