ساخت سوله صنعتی

ساخت سوله صنعتی

سوله صنعتی و فرایند تولید آن برای اولین بار از اواسط دهه 30 شمسی و با شروع پروژه تاسیس شهرک های صنعتی در محدوده شهر های بزرگ آغاز شد. برای ساخت سوله صنعتی قوانین و استاندارد هایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. هدف ما از ارائه این مطلب آشنا کردن شما با مراحل ساخت سوله و مقرراتی است که باید رعایت شود با ما همراه باشید.

کاربرد های سوله چیست؟

سوله ها در موارد بسیار زیادی می توانند مورد استفاده قرار گیرند مثل همین سوله های صنعتی که مناسب برای انواع کسب و کار هستند. مثلا در کارخانجات، سردخانه های صنعتی، شهرک های صنعتی در کنار شهر ها و… از جمله مواردی می باشند که از با ساخت سوله صنعتی کار خود را راه می اندازند.

 

اصول ساخت سوله

قطعات اصلی سوله صنعتی شامل چه مواردی می باشد؟

کلیت سوله ها با یک اسکلت فلزی و سقفی شیب دار طراحی و ساخته می شوند. اما خوب دارای قطعات دیگری مانند:

  • ستون های اصلی
  • ستون های اصلی شیب دار سقف
  • بادبند های دیواری
  • بادبند های سقفی
  • رفتر ها
  • اتصالات پیچ و مهره

در ساخت سوله صنعتی از ستون های بلند، سقف شیب دار و درب های بزرگ تری نسبت به سایر سازه های فلزی استفاده می گردد. برای محکم کردن مقاومت آن در برابر ضربه، باد و باران چون در ارتفاع بلند ساخته می شود به جای استفاده از پروفیل های آهنی از متریال دیگری مانند تیر ورق های فولادی استفاده می گردد.

برای سفارش ساخت سوله صنعتی با ما تماس بگیرید:

تلفن: 02177002023

موبایل: 09128670109

نکات مهم در ساخت سوله صنعتی

طراحی و ساخت سوله بسیار امری فنی و تخصصی است که باید در آن دقت لازم به عمل آید و اگر به موارد مهم اهمیتی ندهیم سبب ایجاد هزینه های بسیار بالا می شود. اگر در بخش طراحی و اجرای سازه فلزی سهل انگاری داشته باشیم هم استحکام سازه پایین می آید هم از لحاظ زمان و هزینه باعث ضرر کارفرما و مشتری می شویم.

 

مراحل ساخت سوله

ساخت سوله دامداری

استحکام کافی سقف و طراحی عالی برای جرثقیل سقفی

از ابزاری که بسیار مهم در ساخت سوله صنعتی می باشد جرثقیل سقفی می باشد. وظیفه این وسیله مربوط به تخلیه مواد اولیه و بارگیری محصولات در پایان کار، چیدن و جابه جا کردن ایستگاه های کاری و… است. با توجه به اهمیت داشتن جرثقیل سقفی باید قبل از ساخت سازه اصلی سوله به ابعاد دهانه و سقف آن دقت داشته باشیم تا برای نصب جرثقیل و کار آن مشکلی پیش نیاید.

دهانه سوله باید دارای چه ابعادی باشد؟

این ابعاد مربوط به هدفی است که می خواهیم برایش سوله بسازیم. بعد از این نکته باید به فکر رفت و آمد راحت ماشین آلات مربوط به کسب و کاری که قرار است در سوله اتفاق بیفتد باشیم و اندازه آنها را در نظر بگیریم. البته معمولا ابعاد درب سوله بین 25 متر الی 35 متر در نظر گرفته می شود. به طور کلی ابعاد و اندازه در ساخت انواع سوله بسیار مهم می باشد و نباید از اندازه گیری دقیق غافل شویم.

 

طراحی و ساخت سوله

تحویل فوری

برای مشتری بسیار اهمیت دارد که به موقع سوله سفارشی خود را تحویل بگیرد تا در مسیر توسعه کسب و کار خود از آن استفاده نماید. البته که یکی از دلایل رقابت شرکت های سوله سازی در همین مورد می باشد که قاعدتا هر چه سرعت شما در ساخت سوله صنعتی بیشتر باشد خوب مشتری بیشتری خواهید داشت.

محاسبه هزینه ساخت سوله صنعتی

در امر محاسبه هزینه سوله باید مواردی را در نظر بگیریم به عنوان مثال خوب هر چه ابعاد سوله و دهانه آن بزرگ تر باشد خوب فولاد بیشتری نیاز است پس در نتیجه هزینه کار بالاتر می رود. وزن سوله مورد دیگری است که بر هزینه آن تاثیر گذار است. البته که شرکت های تولید سوله صنعتی در تلاش اند تا با بهترین روش های ساخت سوله هایی با وزن مناسب و قیمت به صرفه برای شما بسازند.

 

قیمت ساخت سوله سال 1400

ساخت سوله مرغداری

مراحل ساخت سوله صنعتی

گرفتن مجوز برای ساخت سوله

همانطور که برای ساخت ساختمان باید مجوزی دریافت شود حتما برای سوله نیز باید مجوزی دریافت گردد تا ساخته شود. برای بهره برداری ابتدا مشخص می کنید که زیر نظر کدام سازمان و وزارت خانه هستید. البته که گرفتن مجوز در مناطق مختلف متفاوت است مثلا قوانین و مقررات شهرک های صنعتی با مناطق آزاد فرق می کند. اگر خود برای اولین بار می خواهید سوله ای را احداث کنید حتما با افراد یا شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند مشورت لازم را داشته باشید.

در نظر گرفتن زمینی برای احداث سوله

برای ساخت سوله صنعتی نیازمند زمینی هستیم که سوله را بدون هیچ مزاحمتی در آنجا بنا کنیم. باید شرایط زمین را مانند نزدیکی به بازار، امنیت منطقه، شرایط حمل و نقل و وضع آب و هوایی مورد بررسی قرار دهید.

 

هزینه ساحت سوله در سال 1400

انتخاب شرکت ساخت سوله

ببینید شرکت های تولیدی بسیاری هستند که می توانند برای شما سازه ای مناسب بسازند. از محل شرکت مورد نظر بازدید نمایید و نمونه کار های آن را مشاهده کنید اگر دسترسی به کارخانه دور است از طریق سایت نمونه کار های آن را مشاهده نمایید. برخورد مدیریت، راضی بودن مشتریان، رزومه شرکت مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا انتخابی درست داشته باشید.

کلام پایانی

در نهایت با دانستن این موارد می توانید با نگاهی درست سوله ای مناسب داشته باشید. البته که تکنومتال و تیم مهندسی حرفه ای خود همواره آماده خدمت رسانی به شما می باشند. ما به شما این تضمین را می دهیم که محصولات شرکت ما با بهترین کیفیت و استاندارد های لازم ساخته می شوند. هدف ما کسب رضایت شما عزیزان است.

 

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص