مشخصات ظاهری سوله استاندارد / قیمت ساخت سوله فلزی

سوله فلزی

سوله در واقع سالن های صنعتی هستند که ابعاد و وزن این سازه ها با توجه به کاربری هر واحد صنعتی تغیر می نماید. در سال های اخیر با توجه به اتفاقات ناگوار که در شرکت های صنعتی رخ داده بحث ساخت سوله استاندارد داغ بوده و مهندسان توجه ویژه ای روی ابعاد سوله، مواد اولیه مصرفی، رعایت وزن استاندارد سوله و رعایت اصول معماری در ساخت بنای سازه داشته اند. اولین قدم برای ساخت سوله تعین هدف و نوع کاربری سازه است سپس به استاندارد ساخت و ابعاد سوله توجه میشود.

ابعاد سوله استاندارد

ابعاد سوله از مواردی است که باید قبل از انجام پروژه به تایید سازمان مقررات ملی ساختمان برسد. مهم ترین بخشی است که تاثیر مستقیم روی قیمت سوله نیز دارد. ابعاد دهانه ( عرض )  و ارتفاع سوله است که باید طبق استاندارد گفته شده برای انواع سوله تعیین شود. جهت تعیین ابعاد استاندارد ابتدا یک دفترچه محاسبات سوله که یکی از مشخصات سازه استاندارد

می باشد توسط سازنده صادر شده که مشخصات فنی سازه شامل متریال، شیوه ساخت و میزان بار وارده ناشی از برف و باران می باشد در آن شرح داده می شود.

قیمت سوله
قیمت سوله

 

 

طول سوله استاندارد

سازه سوله شامل ستون و تیرهایی می باشد. فاصله قانونی بین این تجهیزات معمولا 6 تا 9 متر بوده و طول استاندارد سوله در حدود 90 متر می باشد. البته که طول سوله بر تاثیرات دمایی اثر گذار است و رابطه مستقیم با یکدیگر دارند یعنی هرچه طول سوله بیشتر باشد تغییرات دمایی تاثیر بیشتری بر استحکام آن دارد.

عرض سوله استاندارد

عرض دهانه سوله در حدود 2 الی 35 متر می باشد. البته طول دهانه بر میزان آهن مصرفی نیز تاثیر دارد یعنی  شما برای دهانه ای با عرض 15 متر آهن کم تری نسبت به دهانه ای با عرض 20 متر استفاده می کنید.

ارتفاع سوله استاندارد

این عامل بسیار تاثیر گذار بر هزینه و آهن مصرفی است. ارتفاع سوله عمدتا بر پروژه و ابعاد برش ورق تعیین می شود یعنی ارتفاع سوله با توجه به نوع کاربری مورد نیاز در سوله نسبت به ماشین آلات و انبارش بر فضای مورد نیاز در داخل سوله تعیین می شود. البته این ارتفاع شانه یا کناره سوله می‌باشد اما ارتفاع تاج با توجه به دهانه و شیب محاسبه می‌شود. ارتفاع سوله

بین حداقل 4 متر تا 25 متر در نظر گرفته می‌شود اما ارتفاعی که بیشتر مرسوم بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد بین 6 تا 12 متر می‌باشد.

 

انواع سوله صنعتی
انواع سوله صنعتی

 

شیب سوله

شیب آن معمولا در حدود 10 الی 30 درصد است. اگر دهانه سوله کوچک تر باشد شیب آن 20% است اگر دهانه بزرگ تر باشد شیب آن 15% می باشد. حال اگر دهانه تا 40 متر هم شد شیب به 10% کاهش می دهیم. برای داشتن سوله استاندارد در مناطقی که بارش برف زیاد است بهتره که شیب سوله از 15% کمتر نباشد.

خرید مصالح استاندارد برای سوله

برای داشتن یک سوله استاندارد باید مصالح نیز درجه یک بوده  و از بهترین کیفیت استفاده شود متاسفانه در حال حاضر این موضوع بسیار نگران کننده شده است زیرا برخی شرکت ها از ورق های گازی در مصالح خود استفاده کرده و این مصالح را به عنوان سوله دست دوم می فروشند.

اصلا ورق گازی چیست؟ شرکت های نقت و گاز بعضا لوله های خود را که قطر بالا دارند را بعد چند سال از رده خارج کرده و به عنوان ضایعات فولاد می فروشد. بعضی از خریداران این لوله ها را برش می دهند و با دستگاه دوباره صاف کرده و با قیمت پایین می فروشند از آنجا که رقابت شدید است شرکت ها این کار را انجام داده و قیمت را برای جذب مشتری پایین می آورند. شرکت تکنومتال با رعایت تمامی نکات سوله هایی استاندارد شده در اخیتار شما می گذارد.

 

اجزای سوله صنعتی

عواملی که بر قیمت یک سوله استاندارد تاثیر می گذارد

برای داشتن سوله استاندارد با قیمت مناسب باید به موارد زیر دقت کنید:

1. وزن سنگین

وزن سوله با قیمت آن رابطه مستقیم دارد هرچه وزن بالاتر قیمت سوله نیز بیشتر می رود.

2. کاربری سوله

سوله هایی با کاربری متفاوت قیمت های متنوعی دارد.

3. ابعاد دهانه سوله

اندازه دهانه سازه بر قیمت آن نقش بسزایی دارد.

4. داشتن جرثقیل

وجود داشتن جرثقیل در سوله بر قیمت آن تاثیر دارد.

5. محل احداث سوله

محا احداث بر جنس و استحکام سوله اثر می گذارد پس در تعیین قیمت نقش دارد.

6. مصالح به کار برده شده

هر چه مصالح به کار برده شده کیفیت بالاتری داشته باشد خوب هزینه ساخت سوله استاندارد نیز بالا می رود.

7. تجهیزات سوله سازی

تجهیزات از قبیل تهویه، سیستم گرمایشی، روشنایی و سرمایشی اگر به کار برده شوند بر قیمت اثر گذارند.

اسکلت سوله
اسکلت سوله

 

ساخت سوله استاندارد

با توجه به مطالب و موارد گفته شده برای داشتن سازه ای استاندارد باید هم ابعاد را در نظر گرفت و هم کیفیت ابزار به کار برده شده باید درجه یک باشند. شرکت تکنومتال با بهره گیری از سابقه و تجربیات خود آماده خدمت رسانی در زمینه سوله فلزی، درب و پنجره، پله تاشو، آلاچیق، سازه های فلزی و روف گاردن است. برای آگاه شدن از قیمت و شرایط فروش با کلیک بر تکنومتال وارد سایت شده و با ما تماس بگیرید.

 

 

 

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص