پله اکسپوز چیست؟

پله اکسپوز

یکی از طراحی هایی که امروزه مورد استقبال افراد قرار گرفته است طراحی دکوراسیون صنعتی است. در گذشته معمولا طراحان و معماران می خواستند که بعد از مرحله سفت کاری سطوح سخت ساختمان را بپوشانند تا یک سطح لطیفی داشته باشند اما در این طراحی دکوراسیون از متریال های سخت به شکل اصیل و بدون تغییرات بهره می برند. حال یکی از مهم ترین عناصری که امروزه برای این منظور بسیار مورد استفاده قرار می گیرد پله اکسپوز می باشد. به این مدل راه پله، پله های بتن نما نیز گفته می شود که یکی از شیوه های صنعتی و مدرن در طراحی دکوراسیون می باشد. ما قصد داریم در ادامه این مطلب شما را با این راه پله دوبلکس و انواع مختلف آن آشنا کنیم با ما همراه باشید.

 

پله حلزونی فلزی

اکسپوز به چه معناست؟

این واژه همانطور که از تلفظ آن مشخص است یک کلمه مدرن است و مخصوص عصر صنعتی و زندگی شهری است. می توان گفت این کلمه در معماری و طراحی به معنای نمایان است. در این سبک طراحی هدف این است که نماهای سخت را بدون پوشش مورد استفاده قرار دهیم. به طور کل معمولا در ساخت یک پله بتنی بعد از آرماتور گذاری بتن ریزی پله انجام می گیرد و از سنگ یا متریال دیگری برای پوشش استفاده می کنند اما در این سبک پله سازی شرکت های طراحی و اجرا راه پله خبری از پوشش نهایی نیست و کار ساخت در مرحله بتن سازی اتمام می گیرد.

 

پله گرد تهران

انواع راه پله اکسپوز

از مدل های اصلی می توان به پله های گرد، راه پله مستقیم و ترکیبی اشاره کرد. انتخاب در بین این سه مدل بستگی به فضا و نوع کاربری راه پله دارد. البته که اگر متراژ بالایی در دست دارید پیشنهاد ما استفاده از مدل ترکیبی راه پله اکسپوز می باشد به این صورت که قسمتی از راه پله را به صورت گردان و قسمت دیگر را مستقیم طراحی کنید. اگر ایجاد کردن فضای دلنشین و گرم در محیط خانه مد نظرتان هست از متریال بتن استفاده نکنید چرا که این مورد خانه را سرد و بی روح نشان می دهد اما فلزات، چوب و شیشه دکوراسیون داخلی خانه را بسیار جذاب تر نشان خواهد داد.

برای سفارش پله اکسپوز با ما تماس بگیرید:

تلفن: 02177002023

موبایل: 09128670109

 

 

پله قوسی

مزایای راه پله اکسپوز

  • سرعت اجرای بالا
  • اجرای طرح و نقش دلخواه
  • قابلیت اجرا به صورت خشک و ملات
  • طول عمر با دوام بالا
  • قابلیت اجرا در تمامی ابعاد
  • قابل نصب و اجرا در شرایط مختلف اقلیمی

پله های اکسپوز به صورت پیش ساخته قابل اجرا می باشند؟

در نمونه های پیش ساخته هر واحد پله اکسپوز ساخته و پرداخته می شود و سپس به محل مورد نظر برای نصب انتقال می یابد. این پله ها را در ضخامت های مختلف بین 4 الی 10 سانتی متر ارائه می شوند که انتخاب اندازه آن بستگی به میزان تردد و کاربری راه پله، فضای در دسترس، طراحی داخلی و خواست خریدار دارد. پله های پیش ساخته بسیار مناسب برای زمانی هستند که ما برای نصب عجله داریم و می خواهیم از یک راه پله عالی برای دکوراسیون خود بهره ببریم.

 

پله گرد کلاسیک

انتخاب نوع پله به چه عواملی بستگی دارد؟

اینکه چه زمانی از کدام نوع راه پله گرد، مستقیم و یا ترکیبی استفاده کنیم بستگی به عواملی مانند: بررسی ابعاد فضای داخلی و همچنین محل قرار گیری دیوار ها، بازشوها و محل شروع و پایان پله دارد. انواع مدل های پله دکوراتیو مانند پله دو محور ورق، پله تک محور کنسولی، پله زیر محور میانی، پله محور مرکزی برش خورده و… نیز از مدل های دیگر پله اکسپوز هستند که با استفاده از بهترین مواد اولیه و بروز ترین طراحی ها در تکنومتال ساخته و اجرا می شوند.

ساخت و اجرا پله اکسپوز فلزی

فلزاتی که معمولا برای ساخت راه پله ها از آنها استفاده می گردد شامل آلومینوم، فولاد و آهن می باشند که هر کدام از ویژگی های خاص خود برخوردارند و شرکت های ساخت راه پله با توجه به شرایطی که شما دارید تصمیم می گیرند که از کدام برای سازه مورد نیاز شما استفاده کنند. معمولا طراحان در طراحی نقشه راه پله از نرده های فلزی با نمایی زیبا نیز بهره می برند تا علاوه بر حفظ جذابیت نمای راه پله ایمنی کار را نیز تامین نمایند. این مدل راه پله با متریال فلزی معمولا در صنعت بسیار پر کاربرد هستند به عنوان مثال در پالایشگاه های پتروشیمی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند به علاوه با خلاقیت هایی که در ساخت این سازه صورت می گیرد از آن به عنوان راه پله ای دوبلکس کم جا نیز بهره می برند.

 

سفارش پله گرد

شرکت ساخت پله دوبلکس در تهران

اطلاعاتی جامع از این راه پله در اختیارتان قرار دادیم تا با خواندن آن با دیدی باز بتوانید بهترین انتخاب خود را برای نصب راه پله دوبلکس انجام دهید. اگر نیازمند راهنمایی توسط افرادی با تجربه در این زمینه هستید می توانید از طریق کلیک بر تکنومتال از طریق سایت با همکاران ما ارتباط برقرار نمایید. شرکت ما با تجربه ای که در زمینه طراحی و نصب انواع راه پله دوبلکس در تهران و کرج دارد آماده کمک به شما عزیزان می باشد. تکنومتال تضمین می نماید که با استفاده از بهترین مواد اولیه و طراحان با تجربه در ساخت این سازه فلزی رضایت شما را کسب خواهد کرد.

 

 

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص