پله گرد بتنی دوبلکس و مزیت‌ های آن

پله گرد دوبلکس

در مطلب انواع پله ساختمان اشاره‌ای به پله گرد بتنی دوبلکس داشتیم و به صورت اجمالی با آن آشنا شدیم. این پله‌ها دارای طرفداران زیادی هستند و در نماهای مختلف بسیار کاربردی و مفید می‌باشند. به صورت کلی طراحی راه پله‌ها به دو صورت مستقیم و گرد انجام می‌شود. مدل پله با توجه به پارامترهای مختلفی اعمال می‌شود. شرایط محیط، نوع استفاده و دیزاین دکوراسیون از عامل تاثیرگذار در این زمینه هستند. در این مطلب به صورت دقیق و جامع با نوع دوبلکس پله گرد از جنس بتن آشنا خواهیم شد. اگر قصد طراحی و ساخت پله را دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. اطلاعات مفیدی در انتظار شماست.

پله گرد بتنی دوبلکس

پله گرد بتنی دوبلکس چیست؟

پله‌ها اصولا از مواد مختلفی مانند، فلز، بتن، چوب و… ساخته می‌شود. همانطور که از نام پله گرد بتنی دوبلکس پیداست، این سازه از جنس بتن ساخته می‌شود. بتن ماده‌ای انعطاف پذیر است که می‌توان آن را مانند خمیر بازی به هر شکل و ظاهری درآورد. همچنین این ماده از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به نوع مهندسی ساخت آن، می‌تواند وزن‌های سنگینی را هم تحمل کند. یکی از خوبی‌ها و مزیت‌های دیگر بتن، عدم فرسودگی آن است. پله بتنی روند نگهداری ساده‌ای دارد و به راحتی خراب نخواهد شد. و در آخر یکی دیگر از ویژگی بسیار خوب بتن، کم هزینه بودن و به صرفه بودن آن است. زمانی که سازه‌ها و پله‌ها بزرگ هستند، معقول ترین گزینه برای ساخت از نظر قیمت، بتن است.

پس به صورت خلاصه، اگر به دنبال یک سازه امن، کم هزینه، راحت و زیبا و قابل انعطاف هستید، به چیز دیگری جز بتن فکر نکنید. یکی از پله‌هایی که با بتن به خوبی ساخته می‌شود، پله گرد دوبلکس است. این سازه همانطور که مشخص است به صورت گرد و در حالت دوبلکس، برای اتصال دو طبقه ساخته می‌شود. این پله غالبا در دکوراسیون داخلی طراحی می‌شود و جلوه‌ای بسیار زیبا به محیط داخل خانه می‌بخشد. در خانه‌های دوبلکس و دو طبقه برخی از طبقه‌ها مانند اتاق خواب و آشپزخانه، در قسمت بالای خانه قرار دارند. برای پیوند این دو طبقه از پله‌های جذاب دوبلکس استفاده می‌شود.

پله گرد دوبلکس

 

مزیت های پله گرد بتنی دوبلکس

سوال اصلی این است، پله گرد بتنی دوبلکس چه ویژگی هایی دارد؟ چه مزیت‌هایی باعث شده است که این پله بر انواع دیگر پله ها برتری داشته باشد؟ قبل از هر چیز و قبل از بیان ویژگی‌ها و مزیت‌ها، ابتدا از خود بپرسید، هدفتان برای ساخت پله چیست؟ پله ها دارای انواع و مدل‌های مختلفی هستند. هر کدام از آنها دارای کاربرد و ویژگی‌های مشخصی است. پله‌های گرد نیز دارای انواع و مدل‌های مختلفی هستند. در مطلب انواع پله گرد توضیحات کاملی در این مورد ارائه کرده‌ایم. بعد از آشنایی با مدل‌های مختلف پله گرد، بررسی کنید کدام یک به درد شما می‌خورد. پله گرد بتنی دارای مزایایی است که آن را از دیگر مدل‌ها جدا می‌کند. این مزایا را بررسی می‌کنیم.

از آنجا که زیبایی و لوکس بودن در خانه‌های دوبلکس بسیار اهمیت دارد، پس باید نوع پله جذابیت و زیبایی منحصر به فردی داشته باشد. در گذشته نیز گفتیم، بتن مانند خمیر بازی است. مهندس و طراح پله گرد، می‌تواند از خلاقیت خود استفاده کرد و طرح‌های فوق العاده جذابی را با بتن در طراحی داخلی اجرا کند. بتن همچنین این اجازه را به مهندس می‌دهد که از جنس‌های دیگر به عنوان ترکیب استفاده کند. ترکیب بتن و فلز یا چوب بسیار زیبا می‌شود. پس ویژگی اول را بنویسید زیبایی در طراحی. اما ویژگی‌های بعدی را کم و بیش به آن اشاره کرده‌ایم. امنیت پله در داخل خانه بسیار مهم است. از آنجا که خانه محل بازی کودکان و رفت و آمد اعضای خانه است، استفاده از پله‌های امن با قدرت تحمل بالا، بسیار مهم است. همچنین در صورت بروز حوادث طبیعی مانند زلزله، بتن می‌تواند به خوبی مقاومت کند. کم هزینه بودن نیز یکی دیگر از جذابیت‌های این مدل است.

 

مزیت های پله گرد بتنی به صورت خلاصه:

  • امکان پیاده کردن طرح‌های زیبا (مدرن، سنتی و کلاسیک)
  • قابلیت ساخت در مکان‌های کوچک و بزرگ (اشغال نکردن فضا)
  • امکان ترکیب با جنس‌های دیگر مانند فلز و چوب
  • عدم فرسودگی
  • نگهداری ساده و آسان
  • تحمل وزن بالا
  • امنیت فوق العاده مطمئن
  • لغزشی نبودن و ثابت بودن پله
  • نداشتن سر و صدای اضافه
  • هزینه‌های ساخت پایین نسبت به مدل‌های دیگر
مزیت پله گرد دوبلکس
مراحل اجرا و ساخت پله گرد دوبلکس بتنی

برای ساخت و ساز پله گرد بتنی دوبلکس مراحلی وجود دارد که باید به دقت انجام شود. قبل از هر چیز بدانید، طراحی و مدل ساخت این پله‌ها بسیار اهمیت دارد. این اهمیت از چند نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد. اول اینکه طرح باید به شکلی باشد که کمترین فضا را اشغال کند. پله‌ها نباید به شکل غیرحرفه‌ای و ناپسندی در میان خانه و داخل محیط دیده شوند. دوم اینکه مدل و زیبایی طرح بسیار مهم است. در خانه‌های دوبلکس اولین چیزی که به محض ورود به خانه به چشم می‌آید، مدل و طرح پله است. برای این هدف، باید از طراحان و مهندسین خبره و خلاق استفاده کنید. مورد سومی که باید به آن توجه کنید، نوع طراحی برای کنترل شیب و همچنین محاسبه تعداد پله‌ها است.

  • مرحله اول

اولین مرحله از اجرای پله گرد دوبلکس بتنی مشخص کردن پلان و طرح اجرایی نسبت به محیط است. طراح و مهندس ساخت از محیط بازدید می‌کنند، شرایط را بررسی می‌کنند، اندازه‌ها را محاسبه می‌کنند و پلان مطرح شده را مورد تحلیل قرار می‌دهند.

  • مرحله دوم

در مرحله دوم، چالش‌های پیش رو را بررسی می‌کنند. این چالش‌ها، می‌توانند از این موارد باشند: اندازه‌های استاندارد، پاخور مناسب، بررسی محدودیت‌ها، داشتن شیب مناسب، سرگیر نبودن، مقاومت و تحمل وزن و…

  • مرحله سوم

در مرحله بعدی، وقتی ابعاد و جزئیات طرح دو بعدی تکمیل شد و به تایید طراحان و مهندسان رسید، سرح سه بعدی آن چاپ و تهیه می‌شود تا به کارفرما ارائه شود. کارفرما بعد از مشاهده و تایید اجازه شروع کار را صادر می‌کند.

  • مرحله چهارم

در آخرین مرحله، ساخت و ساز شروع می‌شود و تیم سازنده با اجرای دقیق نقشه به طرح مورد نظر می‌رسند. در این بخش استفاده از مواد اولیه مرغوب و بتن با کیفیت بسیار اهمیت دارد. سازندگان باید در کمترین زمان بهترین نتیجه را به شما تحویل دهند.

ساخت پله دوبلکس بتنی

 

هزینه ساخت و طراح پله گرد بتنی چگونه محاسبه می‌شود؟

یکی دیگر از دغدغه‌های مهم کارفرمایان برای ساخت پله گرد بتنی دوبلکس محاسبه هزینه‌های آن است. اول لازم است بدانید، در بسیاری از موارد، ساخت پله بتنی هزینه کمتری نسبت به مدل‌دیگر (فلزی، چوبی و شیشه‌ای) دارد. قیمت بتن و مواد اولیه آن به نسبت دیگر مدل‌ها بهتر و معقول‌تر است. اما باز هم محاسبه قیمت کلی و هزینه ساخت به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. اولین فاکتور آن را می‌توانید قیمت خرید بتن و مواد اولیه در نظر بگیرید. اگر بخواهید از مواد دیگر مانند سنگ و فلز هم در ساخت استفاده کنید، قیمت آن‌ها نیز باید محاسبه شود. قیمت این محصولات با توجه با بازار روز، در حال نوسان و تغییر است.

فاکتورهای بعدی برای محاسبه هزینه ساخت این پله‌ها را می‌توان در هزینه‌های طراحی و اجرا خلاصه کرد. نوع طرح، ابعاد پله‌ها، تعداد پله‌ها، مدل پله گرد، شرایط محیط، هزینه‌های طراحی، هزینه‌های مهندسی و دستمزدها سازندگان، بخشی از هزینه‌ها هستند که باید در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید، پله دوبلکس یکی از مهمترین اجزای خانه به شمار می‌رود، پس باید طوری طراحی شود که راضی کننده باشد. پس قبل از ملاحظه قیمت به طرح و اجرا اهمیت بدهید.

تکنو متال

 

ساخت پله دوبلکس دلخواه با مجموعه حرفه‌ای تکنو متال

کلیه مراحل و نکات ذکر شده در ساخت پله گرد بتنی دوبلکس را فراموش کنید. حال می‌خواهیم مسیری را  معرفی کنیم، که شما را مستقیما به اصل مطلب می‌رساند. اگر به دنبال ساخت یک پله حرفه‌ای و همه چیز تمام هستید، باید از افرادی کمک بگیرید که در این زمینه متخصص هستند. مجموعه مهندسی تکنو متال در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ارائه بهترین طرح‌ها و مدل‌ها و اجرای آن در کمترین زمان ممکن از صفر تا صد به بهترین شکل، خدماتی است که از تکنو متال دریافت می‌کنید. همچنین نگران قیمت‌ها نباشید، ما اصل رضایت مشتری را در اولویت قرار داده ایم. اعتماد مشتریان، اعتبار این مجموعه

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص