پنج راهکار برای مرتب کردن انباری خانه

مرتب کردن انباری با قفسه فلزی

انباری خانه فضایی است که اکثر ما بدون توجه به سایز آن در خانه به این محیط نیاز داریم. معمولا انباری مکانی برای وسایلی است که ما احتیاج روزمره به آنها نداریم پس مرتب کردن آن یک چالش بزرگ محسوب می شود. مخصوصا که سایر انیاری ها امروزه در سایز بسیار کوچکی ساخته می شوند. پس برای داشتن یک انباری مرتب و منظم بیش از هر چیزی نیاز به قفسه بندی داریم. امروزه ترفند های بسیاری برای افزایش سرعت مرتب کردن انباری خانه وجود دارد. ما در اینجا برای شما چند ترفند ساده را ارائه می دهیم:

تفکیک و جداسازی وسایل قبل از شروع به مرتب کردن انباری

قطعا تمام خرت و پرت هایی که در انباری نگه می دارید به کارتان نمی آید. اگر بخواهیم رو راست باشیم بهتر است بگوییم بسیاری از آنها را فقط برای زمانی نگهداری می کنیم که بلکه روزی استفاده شوند. برای مرتب کردن بهتر است اول تمامی وسایل را لیست کرده و آنهایی که می توان فروخت را بفروشیم و پولی به جیب بزیم و یا آنها را در صورت سالم بودن ببخشیم.

وسایلی را که نباید در انباری نگه داریم:

1 . موادی که با کمترین فشار یا گرما دچار احتراق می شوند.

2 . موادی که جوندگان موزی را به خود جلب کند.

3 . وسایلی را که نسبت به رطوبت و گرما حساس هستند.

 

چطور انباری را مرتب کنیم

نظافت انباری خانه را از کجا شروع کنیم؟

این مکان جای هر نوع وسیله ای است پس عجیب نیست اگر محیط چندان تمیزی نباشد. پس بد نیست که دستی به سر و روی آن بکشید.

ابتدا انباری خانه را قبل از نظافت خالی کنید

مواظب باشید که حشرات در دیوار ها و گوشه های آن لانه نکرده باشند حتما از نبود رطوبت در دیوار و سقف آن مطمئن شوید.

نظافت انباری

حال بعد از خالی کردن انبار با وسایلی مانند جاروی معمولی و یا جارو برقی بهتر است داخل انبار را تمیز کنید. ماسک را فراموش نکنید سپس بعد از جارو طی کشیدن تکمیل کننده کار است. البته برای نظافت بیشتر می توانید با یک ماده شوینده کف آن را بشویید. توجه داشته باشد که قبل از گذاشتن وسایل به جای خود محیط کاملا خشک شده باشد.

 

راه حلی برای مرتب نگه داشتن انباری

بسته بندی وسایل

در زمانی که منتظر خشک شدن محیط هستید وسایل را همانطور که گفتیم دسته بندی کرده و تا جایی که مقدور است آنها را بسته بندی کنید حال این بسته بندی می تواند با هر چیزی باشد مانند جعبه یا کارتون. بهتر است که روی هر بسته بندی برچسبی زده و نام وسایل داخل آن را بنویسیم.

جای وسایل را در انباری مشخص کنید

قبل از چیدن وسایل در داخل محیط بهتر است روی یک برگه فضای انبار را کشیده و برای هر جعبه یا وسیله ای جایی را مشخص کنید بهتر است که برای نظم بیشتر وسیله ها را دسته بندی کنید مثلا دسته ابزار تعمیر ماشین، دسته ابزار باغبانی دسته وسایل گردشگری در فضای باز و….

 

 

قرار دادن وسایل در جای خود

بهتر است که از مزایای دیوار یا سقف استفاده کنیم. چه بسا که با نصب قفسه های فلزی یا چوبی بر روی دیوار یا تخته هایی سوراخ دار بر روی برای نظم دادن به اشیا ریز و درشت که در درون جعبه ابزار هستند که می خواهیم در دسترس باشند مثل وسایل باغبانی محیطی را ایجاد کنیم و یا اگر سقف انباری خانه شما بلند است با زدن قفسه های به آن ابزار تعمیر ماشین را در آن ها بگذاریم با گذاشتن وسایل در جای خود برای نظافت بیشتر می توان کف انبار را مجددا جارو زد حال شما یک انباری مرتب و تمیز دارید.

 

قفسه بندی انباری کوچک خانه

تکنومتال

شرکت ما با دو دهه سابقه در ساخت و نصب سازه های فلزی مانند پله تاشو فلزی، آلاچیق، روف گاردن، حفاظ درب و پنجره و سازه هایی مانند تاب، سرسره و قفسه های فلزی آماده خدمت رسانی برای رفع خواسته های شما عزیزان است برای اطلاع از قیمت و شرایط نصب با کلیک بر تکنومتال از طریق سایت با همکاران ما تماس حاصل نمایید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص