انتخاب کاغذ دیواری راه پله

کاغذ دیواری راه پله موضوعی است که در این مطلب قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. برای زیباتر نشان دادن نمای راه پله دوبلکس منزل خود می توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید اما انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب برای دیوار کناری راه پله دوبلکس خود لازم است که به یک سری نکاتی دقت کنید تا دکوراسیون منزل شما زیبا باشد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را در این انتخاب کمک کنیم.

رنگ کاغذ دیواری

یکی از نکات مهم که در انتخاب کاغذ دیواری راه پله به آن باید توجه داشته باشید، انتخاب رنگ است. به طور معمول برای محیط های کوچک راه پله دوبلکس از رنگ های روشن بهتر است که استفاده کنید. البته شما در انتخاب رنگ کاغذ دیواری لازم است تا به رنگ دیوار و المان های که در دکوراسیون داخلی منزل استفاده شده است، دقت کنید. رنگ های روشن به مانند: سفید، نقره ای، کرم، طوسی روشن، آبی روشن انتخاب های مناسبی خواهد بود.

رنگ کاغذ دیواری

معرفی رنگ های مناسب برای کاغذ دیواری راه پله

رنگ قرمز برای انتخاب کاغذ دیواری راه پله بسیار زیبا و جذاب است. در واقع این رنگ برای کاغذ دیواری های اتاق نشیمن و پذیرایی اصلا مناسب نیست و توصیه نمی کنیم اما این رنگ برای راه پله بسیار مناسب و جذاب خواهد بود. رنگ مغز پسته ای یا سبز مایل به زرد از دیگر رنگ های مناسب برای راه پله دوبلکس می باشد. این نوع رنگ ها جز دسته بندی های رنگ های گرم قرار دارد. شما با استفاده از این پالت های رنگی برای راه پله منزل خود می توانید یک فضای صمیمی و گرمی را تشکیل دهید. باید دقت داشته باشید که کاغذ دیواری راه پله شما نباید با کاغذ دیواری دیوار های اتاق نشیمن شما خیلی متفاوت باشد اگر به این نکته توجه نداشته باشید بی نظمی و شلوغی در دکوراسیون منزل شما دیده خواهد شد و این اصلا مناسب نیست.

از طیف رنگ های سرد هم برای کاغذ دیواری راه پله های خود استفاده کنید. رنگ آبی جز این دسته رنگ ها است که دارای حس آرامش است و هیجانی در این رنگ وجود ندارد اگر آرامش برای شما بسیار مهم است می توانید از این رنگ برای راه پله دوبلکس خود استفاده کنید.

 

معرفی رنگ های مناسب برای کاغذ دیواری راه پله
 

طرح انتخابی کاغذ دیواری راه پله

همانطور که رنگ ها در انتخاب کاغذ دیواری تاثیر دارد باید به طرح انتخابی هم توجه ویژه داشته باشید. در انتخاب طرح ها هم درست به مانند رنگ ها محدودیتی وجود ندارد. اما ما به شما توصیه می کنیم که از طرح های خیلی ساده استفاده کنید. به نوعی استفاده از طرح های کلاسیک در راه پله های دوبلکس بهتر است که استفاده نگردد. کاغذ دیواری های سه بعدی با رنگ روشن بسیار جذاب و زیبا است.

طرح انتخابی کاغذ دیواری راه پله

استفاده از کاغذ دیواری های تک رنگ

رنگ تک رنگ می تواند پالت رنگی، رنگ های متفاوت باشد که هیچ طرحی ندارد و کاملا ساده است. با استفاده از این کاغذ دیواری می توانید دیوار راه پله دوبلکس خود را خاص جلوه دهید. پس اگر به دنبال یک دیوار منحصر به فرد و زیبا برای راه پله خود هستید از این نوع کاغذ دیواری استفاده کنید.

مدل کاغذ دیواری های خنثی

این نوع مدل به این صورت است که رنگ ها مشخص نیست در واقع برخی از کارشناسان و طراحان دکوراسیون داخلی معتقد هستند که کاغذ دیواری راه پله بهتر است که ترکیب دو رنگ باشد. به مانند رنگ های بنفش و خاکستری انتخاب خوبی است یا ترکیب رنگ های دیگر با این مدل کاغذ دیواری ها می توانید به راحتی طرح و رنگ های قسمت های مختلف خانه ست کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که رنگ و طرح کاغذ دیواری شما با انواع پارامتر و طرح های منزل شما هماهنگ باشد تا دکوراسیون منزل شما بسیار زیبا و جذاب باشد.

جنس کاغذ دیواری

برای انتخاب کاغذ دیواری، نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، جنس آن می باشد. کاغذ دیواری دارای جنس های pvc و نان وون  است که ممکن است که برایتان سوال پیش بیاید که از میان این دو جنس کدام را انتخاب کنید؟ برای پاسخ این سوال باید بگوییم که این دو جنس برای دیوار راه پله خیلی تفاوت ندارد اما چون برای راه پله دوبلکس از این کاغذ دیواری استفاده می کنید و رفت و آمد زیاد است، بهتر است که از جنس ضخیم pvc استفاده کنید تا آسیب نبیند.

جنس کاغذ دیواری

متراژ راه پله برای انتخاب کاغذ دیواری باید چقدر باشد؟

برای پاسخ این سوال باید بگوییم که متراژ راه پله شما بسیار مهم است و باید آن را در نظر بگیرید. از آنجایی که راه پله دوبلکس در ورودی منزل شما قرار دارد به همین دلیل اولین پارامتری است از منزل شما که در دید مهمانان و فرد می باشد به همین دلیل رنگ و نوع کاغذ دیواری و پوششی که برای این دیوار انتخاب می کنید بسیار مهم است. در واقع متراژ راه پله شما هر اندازه ای باشد می توانید کاغذ دیواری بر روی آن نصب کنید.

کلام آخر

در این مقاله نکات مهم و طلایی برای انتخاب کاغذ دیواری راه پله را به شما عنوان کردیم. با خواندن این مقاله و رعایت نکات آن می توانید یک کاغذ دیواری مناسب، زیبا و هماهنگ برای دیوار راه پله دوبلکس خود انتخاب کنید تا یک دکوراسیون منزل بسیار زیبا داشته باشید.تکنومتال از مجریان ساخت سازه های فلزی در تهران و کرج می باشد که توانسته با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و در نظر گرفتن قیمت های استثنایی طرفداران خود را پیدا کند. برای اطلاع از شرایط فروش، نصب و آخرین قیمت با کلیک بر تکنومتال اقدام نمایید. هدف ما کسب رضایت 100 درصدی شما عزیزان می باشد.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص