اجرا پله گرد فلزی در کلاچای

اجرا پله گرد فلزی در کلاچای

اجرا پله گرد فلزی در کلاچای موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. امروزه طرح‌های متنوعی برای ساخت انواع پله گرد در دسترس است. این مدل پله با طراحی‌های بسیار زیبا و متنوع برای خانه‌های دوبلکس بسیار کاربرد دارد.از مزیت‌های استفاده این مدل اشغال فضای کم بوده و به همین دلیل برای خانه‌های با فضای کم و کوچک بسیار مناسب می‌باشد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با این مدل پله‌ها بیشتر آشنا شوید.

معرفی پله گرد فلزی

قبل از بررسی اجرا پله گرد فلزی در کلاچای بهتر است که بدانیم چه نوع پله‌ای را گرد فلزی می‌نامند و در این باره اطلاعات داشته باشیم. پله‌های که از لحاظ ظاهری گرد و منحنی بوده و محور اصلی آن شکل استوانه ای مانند داشته را پله گرد می‌گویند. این مدل  راه پله‌ها  در ویلا‌ها، منزل‌های دوبلکس، ساختمان‌های تجاری، ساختمان‌های اداری، خارج و داخل ساختمان و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از ساخت پله نسبت به سایر انواع فضای کمتری را اشغال کرده و به همین دلیل برای ساختمان‌هایی که فضای کوچک داشته یا برای نصب راه پله محدودیت دارند، بسیار مناسب هستند.

پله گرد فلزی

اهمیت استفاده از پله گرد فلزی

یکی از مهم ترین مکان‌های ساختمان، فضای داخلی آن بوده که با انتخاب متریال مناسب و طراحی شیک می‌توانید فضای داخلی ساختمان خود را خاص و زیبا کنید. اجزا و کیفیت متریال راه پله برای ساخت آن بسیار مهم بوده و با استفاده از یک طراحی عالی می‌توانید فضای داخلی زیبایی داشته باشید. این مدل پله‌ها با متریال‌های مختلفی اجرا می‌شود که حتما باید توجه داشته باشید که برای اجرا آن توسط تیمی حرفه ای و مجرب انجام شود، زیرا پله‌ها علاوه بر زیبایی که به ساختمان می‌دهند باید اصولی و استاندارد ساخته شود تا امنیت کامل داشته باشد.

اهمیت استفاده از پله گرد

 

اجزا و عناصر پله گرد

  • سکو نرده دار
  • نرده بالکن (سلیقه‌ای)
  • سکو
  • نرده
  • نرده زیرین
  • ارتفاع دهنده
  • ستون نرده
  • میله میانی نرده
  • خیز پله
  • سطح زیرین پله
  • سطح پله
  • قاب پله
  • قطر دایره
  • میله سرپوش بالایی
  • پایه نرده
  • انتهای صفحه به ابعاد ۲٫۵۴ × ۰٫۵ سانتی متر
  • صفحه اتصال به ابعاد ۱ × ۳۰ × ۳۰ سانتی متر
  • لوله فلزی به شعاع 5 سانتی متر

اجزا و عناصر پله گرد فلزی

مراحل اجرا پله گرد فلزی

در ادامه مقاله اجرا پله گرد فلزی در کلاچای قصد داریم تا مراحل اجرا این مدل پله را مورد بررسی قرار دهیم. میزان فضای بازی که در سقف برای نصب پله در نظر گرفته اید، ابعاد آن به هر شکل و فرمی که باشد در نهایی سازی و استاندارد بودن یا نبودن پله شما موثر است. قطعا شما نمی‌توانید در فضایی مربع شکل به ابعاد 3 در 3 متر پله ای گرد به قطر 4 متر بسازید و یا اگر پله مستقیم بخواهید، نمی‌توانید پله رفت و برگشتی به طول 4 متر اجرا کنید. صرفا ابعاد فضای باز روی کف زمین یعنی محل شروع پله در پایین را نباید به تنهایی در نظر بگیرید و ابعاد فضای باز در سقف یکی از تعیین کننده‌های اصلی فرم و ابعاد پله می‌باشد. بنابراین دلایل به هنگام طراحی نقشه اولیه واحد به فرم پله و فضایی که برای آن اختصاص می‌دهید بیشتر توجه کنید.

این نکته حائز اهمیت است که که اگر فرم باز شوی سقف به صورت منحنی و یا گرد باشد فرم پله هم از آن تبعیت می‌کند و قطعا بخشی از آن و یا تمام آن گرد خواهد بود. اگر فرم مستطیل، مربع و یا چند ضلعی باشد در صورتی که ابعاد مکان را داشته باشید، می‌توانید فرم دایره و یا منحنی در آن طراحی کنید. برای این مشکل گوشه‌های شکسته را یا می‌توان به همان حالت قبول کرد و از آن استفاده کرد و یا می‌توان متناسب با قطر پله، کنارهای شکسته پله را تبدیل به دایره کرد. که این کار بوسیله نورد و نصب تیرآهن در آن محل‌ها امکان پذیر است. ارتفاع کف تا کف مشخص کننده تعداد و ارتفاع کف پله‌ها می‌باشد. ضخامت سقف در محاسبه سرگیری تاثیر زیادی دارد. محاسبه سرگیری به این معنی می‌باشد که، به هنگام پایین آمدن زمانی که به زیر سقف رسید نباید پله به شکلی طراحی و اجرا شود که سر با سقف برخورد داشته باشد. با توجه به نکات و طریقه ساخت پله گرد فلزی می‌توانیم نتیجه بگیریم که هر پله برای فضای مختص به خود طراحی می‌گردد. در صورتی که پله پیش ساخته مدنظر شما باشد به دلیل قابلیت تنظیم ارتفاع و تعداد کف پله‌ها و کشویی بودن این گونه پله ها می‌تواند به عنوان نوعی نرده بان برای مکان‌های کوچک و ابعاد مختلف باشد.

 

اجرا پله گرد فلزی

نرده راه پله گرد

در ادامه مقاله اجرا پله گرد فلزی در کلاچای، حتما باید توجه کنید که مسیر پله باید بر روی پا خور با پهنای زیاد مجهز به نرده باشد. ارتفاع این محافظ نباید از حدود ۸۶ سانتی متر (۳۴ اینچ) کمتر و از ۹۶ سانتی متر (۳۸ اینچ) بیشتر باشد. این ارتفاع از روی دست انداز تا روی کف پله محاسبه می‌شود. همچنین برای اجرا و ساخت پله پیچ باید بدانید که نرده پله ها باید تقریبا 11 سانتی متر فاصله داشته باشد. نرده‌ها دارای پایانه دایره‌ای شکل دارای قطر 3 سانتی متر و حداکثر 5 سانتی متری هستند.


نرده راه پله گرد

 

اجرا و ساخت سازه‌های فلزی توسط گروه حرفه‌ای تکنومتال

در این مقاله شما را با اجرا پله گرد فلزی در کلاچای آشنا کردیم. همانطور که در این مقاله تاکید شد لازم است که اجرا پله گرد را به گروهی حرفه و متخصص بسپارید زیرا طراحی اصولی آن برای امنیت کامل الزامی است. یکی از تیم‌های اجرایی در زمینه انواع سازه‌های فلزی، گروه تکنومتال است که دارای تیمی متخصص برای اجرا و ساخت انواع پله است. اگر به دنبال اطلاعاتی در زمینه اجرا پله گرد در استان گیلان هستید توصیه می‌کنم که این مقاله را مطالعه کنید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص