بهترین ابعاد و وزن استاندارد سوله چیست/ ساخت سوله استاندارد+ قیمت

اجزای سوله فلزی

اولین قدم در ساخت سوله شناسایی نیاز ها و انتظارات مشتریان است. سازنده باید از اهداف و کاربری آن اطلاع داشته تا بتواند با اطلاعات صحیح به بهترین نتیجه برسد. ما برای داشتن یک سوله باید اطلاعاتی در اختیار سازنده قرار دهیم مثل: ابعاو و وزن سوله، کاربری آن، سرمایه در اختیار و میزان زمانی که داریم تا سازنده بتواند یک محصول با ابعاد و وزن استاندارد  سوله و متناسب با سرمایه ما بدون هزینه اضافی در اختیارمان قرار دهد.

 

ساخت سوله فلزی

سوله استاندارد

بعد انتخاب سوله حال نوبت به طراحی آن می رسد که این کار توسط یک طراح کار بلد و با تجربه صورت گرفته چرا که اگر طراحی نابلد را  انتخاب کنیم هرگونه بی دقتی از جانب آن مشکلات زیادی را در بر دارد. سوله ای استاندارد است که براساس آیین نامه های بین المللی ساخته شود سپس سوله ها در واحد های کنترل کیفیت بررسی شده و بعد شناسنامه یکیفی صادر شده و به سارنده تحویل میدهند.

ویزگی های سوله استاندارد

1. استحکام و مقاومت بالای سازه

2. قیمت مناسب سازه

3.تحویل سازه در مدت زمان تعیین شده

4. ظرافت و زیبایی سوله

5. ابعاد و وزن استاندارد سوله

6. ساخت سازه بر اساس آیین نامه ها و متدهای روز دنیا

7. استفاده از ابزار آلات به روز و مجهز

 

متراژ سوله
متراژ سوله

ابعاد و وزن استاندارد سوله

زمانی یک سوله را استاندارد می گویند که  کیفیت و ابعاد و وزن استاندارد سوله تایید شده باشد که تمامی این موارد در صورتی اتفاق میفتد که زیر نظر مهندسین، سوله ها مورد بررسی قرار می گیرند. برای داشتن یک سوله مناسب محیط باید دارای محدوده مشخصی باشد. معمولا تناژ اسکلت و میزان آهنی که مورد استفاده قرار می گیرد در حدود 30 تا 50 کیلو گرم بر متر مربع است البته که باد، استفاده از جرثقیل، ارتفاع و دهانه عواملی اند که این مقدار وزن را تغییر می دهند.

طول سازه متناسب با ابعاد و وزن استاندارد آن

سوله ها از ستون تشکیل شده اند که بهترین فاصله برای ستون بین 6 تا 9 متر فاصله است و طول کلی آن نباید از 90 متر بیش تر باشد زیرا که تغییرات شدید دما بر استحکام آن اثر دارد.

عرض استاندارد سوله

دهانه سوله باید بین 20 تا 30 متر باشد و میزان آهن مصرفی در ساخت اسکلت بین 15 تا 12 متر در هر متر مربع است البته که استفاده از جرثقیل بر میزان آهن مصرفی اثر دارد.

ارتفاع و شیب متناسب برای ابعاد و وزن استاندارد سوله

ارتفاع بسیار عامل مهم و تاثیر گذار در حجم آهن مصرفی و وزن استاندراد سوله است ارتفاع باید بین 4 تا 35 متر باشد در ایران معمولا ارتفاع 12 متر است که البته تاج سوله به شیب آن بستگی دارد. شیب به اندازه سوله بستگی دارد شیب بین 10 الی 30 درصد است.

 

ابعاد ستون سوله

قیمت سوله

سوله های قابل ساخت در ایران همگی دارای قیمت های متفاوتی هستند البته که عواملی بر تعیین قیمت تاثیر دارند از جمله: ابعاد و وزن استاندارد سوله، نوع سازه، نوع کاربری و …. مواردی هستند که در قیمت اثر گذارند. قیمت سوله از عواملی است که باعث رغبت در افرادی برای ساخت سوله شده چرا که هزینه ساخت آن بسیار کم تر از ساخت ساختمان برای استفاده های مختلف است. قیمت تابع مستقیم از میزان فولاد به کار رفته در سازه است که این امر باعث استفاده از سوله  های خرپایی به نسبت دیگر سازه ها شده چرا که دارای قیمت پایین تری نسبت به انواع است. یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر قیمت سرعت زمان ساخت سوله است چرا که مهندسین هر چه سریع تر با دستگاه ها و ماشین آلات ساخت را انجام دهند هم سرعت  ساخت و کیفیت را بالا برده و هم در استفاده از نیروی انسانی به کار گرفته شده صرفه جویی شده پس هزینه دستمزد کم شده در نتیجه کاهش هزینه ها باعث کاهش قیمت میشود. تکنومتال با ساخت سوله در ابعاد و وزن

استاندارد در طرح های  دلخواه شما آماده ارائه خدمات است.

 

ضوابط طراحی سوله صنعتی

ساخت سوله در ابعاد و وزن استاندارد

برای داشتن سازه ای استاندارد شده باید موارد زیادی را در نطر بگیرید. ما در این مقاله خلاصه ای از آن را برای شما توضیح دادیم البته که ساختن سوله کاری حاشیه ای نیست که هر شخصی بتواند انجام دهد و نیاز به طراحی و برنامه ریزی و مهندسی دارد. شرکت تکنومتال با سابقه خود می تواند شما را برای داشتن سوله ی مورد نظرتان کمک کند. برای اطلاع از قیمت دقیق با توجه به نوسانات اخیر بازار با مراجعه به سایت با ما تماس بگیرید. برای دسترسی به سایت کافی است بر روی کلمه تکنومتال کلیک کنید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص