جدیدترین و مدرن ترین طرح های روف گاردن + تصاویر

طراحی و اجرای روف گاردن زیبا

روف گاردن ، با توجه به نحوه زندگی امروزی که تمام خانه ها روز به روز در حال تبدیل شدن به آپارتمان های عظیم و جسته هستن و باقچه های کوچک یا حیاط های زیبای در خانه ها از بین میروند از این رو بهترین ایده برای برگرداندن این حیاط ها و باغچه های زیبای کوچک مان استفاده از طرح روف گاردن است . با خواندن این مقاله به موضوعات مانند روف گاردن چیست ؟ نکات قابل توجه در روف گاردن ؟ طراحی و نورپردازی در روف گاردن؟ بهترین گذینه در درخت کاری ؟ آشنا میشوید .

روف گاردن مدرن و شیکروف گاردن چیست ؟

روف گاردن ،که در زبان فارسی به آن بام باغ گفته میشود  به طراحی زیبا بر روی پشت بام ها  یا تراس میباشند  و روف گاردن ،که در زبان فارسی به آن بام باغ گفته میشود  به طراحی زیبا بر روی پشت بام ها  یا تراس میباشند باغچه حیاط  و یا طراحی باغچه ویلا استفاده کنید. ایجاد روف گاردن،  در واقع راهی است جهت رجوع به طبیعت در زندگی شهری زیرا با توجه به ساختن ساختمان های عظیم و بسیار زیاد در شهر ها فضایی سبز روز به روز در حال کاهش است .

همچنین میتوان گفت روف گاردن ها یا بام باغ ها  مزیت های زیادی دارند که از مهم ترین آنها می توان به پاکسازی هوای اطراف، به ویژه محوطه داخلی ساختمان اشاره کرد. علاوه بر آن، بام باغ ها کمک زیادی به تغییر چهره یکنواخت شهر می کنند و چشم اندازی زیبا به وجود می آورند.

 

 نکات قابل توجه قبل طراحی روف گاردن در بام آپارتمان ها :

 

قبل از طراحی روف گاردن یا بام باغ در بام ساختمان  بهتر است ابتدای ترین چیزی که باید توجه کنید مساحت مورد نظر خود را اندازه گیری کنید  و در مرحله بعدی با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید اقدام به ساخت بام باغ در پشت بام منزل خود نمایید.

توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین نکته در ساخت بام باغ انتخاب پوشش گیاهی مناسب است شما می توانید از پوشش گیاهی که در طراحی باغچه روی زمین استفاده می شود برای طراحی باغ در بام استفاده نمایید. ( با توجه به گیاهان مخصوصی که در بام باغ ها باید کاشته شوند ، بهتر است این کار را به متخصصین خود بسپارید) توجه داشته باشید که بهتر است قبل از کاشت گیاه به موارد زیر دقت فراوان داشته باشید 1- به میزان رشد ریشه2- میزان مقاوت گیاه در برابر گرما و تابش مستقیم نور خورشید 3-وزش بادهای شدید توجه کنید سپس گیاهان و گل های زیبایی را برای کاشت در باغ در بام انتخاب کنید. می تواند ترکیبی از گیاهان و بوته میوه و گلدان ها و گل های رنگارنگ باشد همچنین برای نگهداری از گیاهان و آبیاری آن ها در بام سبز می توانید از آبیاری قطره ای یا اتوماتیک استفاده نمایید.

 

چطور یک روف گاردن درست کنیم؟طراحی نورپردازی بام باغ ها

طراحی نورپردازی کاربردی در طراحی روف گاردن از اهمیت زیادی برخوردار است شما می توانید با طراحی نورپردازی مدرن و مناسب به فضای باغچه ای که روی پشت بام ایجاد کرده این عمق و حالت دهید و علاوه بر این در هنگام شب نورپردازی مناسب باعث تشخیص آسان راه ورودی و خروجی می شود. اگر شما تمایل دارید فضای احساسی و صمیمی را در باغ در بام ایجاد کنید می توانید نورپردازی کم شدت و لطیفی را در قسمت بالای دیوارها و یا پایین درخت ها طراحی کنید همچنین استفاده از مجسمه های سنگی و چوبی زیبا در کنار نورپردازی مدرن و کاربردی می تواند فضای متفاوتی را در  بام باغ ایجاد کند.

 

جدیدترین مدل روف گاردن شیک
جدیدترین مدل روف گاردن شیک

بهترین هزینه برای درخت کاری در بام باغ ها

بهترین هزینه در میان درختانی که در بام باغ ها بهتر است  کاشت شوند ، درختان کاج که در همه روز های سال سبز هستند در باغچه روی پشت بام غافل نشوید همچنین می توانید با کاشت گیاهان گلدانی نیز تنوع زیادی را در بافت باغچه روی پشت بام منزل تان ایجاد کنید.
اگر تمایل دارید باغچه ای که روی پشت بام ایجاد کرده اید طراحی داخلی زیبا و متفاوتی داشته باشید می توانید برای کف آن از سنگ ریزه های سفید و شن و یا ماسه استفاده کنید.
آلاچیق  در واقع یکی دیگر از ویژگی های  پرطرفدار و محبوب است که در طراحی بام باغ مورد استفاده قرار می گیرد همچنین شما می توانید برای زیبایی بیشتر باغ در بام و ایجاد حس آرامش در این فضا از فواره و یا چشمه های آبشار مانند استفاده کنید. چیدمان مبلمان مخصوص باغ در فضای بام باغ یکی دیگر از انواع ایده های کاربردی است که باید به آن توجه ای ویژه داشت.

 

روف گاردن ساده و زیبا
روف گاردن ساده و زیبا

طراحی و پیاده سازی روف گاردن

طرح های به کار رفته در روف گاردن  آپارتمان های  مدرن ، چشم انداز آپارتمان ها ی شما را جالب و زیبا میکند . از سویی دیگر  استفاده از آن باعث ایجاد هوای پاک  و کمک زیادی به تغییر چهره یکنواخت شهر آپارتمان ها یا محل کار شما  میکنن.
اگر قصد طراحی  روف گاردن در آپارتمان ها یا بارکون های خود دارید، می توانید با مشاورین ما در شرکت تکنومتال  تماس حاصل نمایید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص