روش ساخت روف گاردن ارزان و قیمت مناسب

روف گاردن ارزان

روف گاردن چیست؟

باغ بام یا روف گاردن یک فضای سبز یا پارک مصنوعی است، که در بالاترین نقطه ساختمان و بر روی پشت بام ساختمان‌های تجاری و مسکونی ساخته می‌شود. از این باغ بام ها در دو هدف شخصی و اهداف عمومی با چشم انداز های بزرگتر استفاده می‌شود. از اهداف  شخصی می‌توان ساخت فضایی سرسبز و دلنشین برای ساکنان ساختمان‌، سایه، جذب مشتری برای ساختمان های غیر مسکونی و در چشم‌اندازهای بزرگتر از بین بردن ذرت و آلاینده‌ها، کاهش آلودگی و همچنین زیباسازی فضای شهر نام برد. در ادامه روش ساخت روف گاردن ارزان را برای شما توضیح می‌دهیم، با ما همراه  باشید.

روف گاردن

انواع روش‌های ساخت روف گاردن

اگر شما هم تمایل  دارید یک  روف گاردن ارزان در پشت بام ساختمان‌ خود ایجاد کنید، قبل از هر چیز باید انواع مختلف  باغ بام را برای ایجاد این فضای زیبا و کاربردی بشناسید. از لحاظ کاربرد، روف گاردن ها یا بام باغ ها به سه نوع فشرده، نیمه فشرده و گسترده  دسته‌بندی می‌شوند. در روش فشرده کف پشت بام با یک سطح ضخیمی از خاک پوشیده شده تا بتواند از درختچه ها و گیاهان بزرگ‌تر پشتیبانی کرده و آبیاری کمتری نیز داشته باشند. روش بعدی برای ساخت روف گاردن با قیمت مناسب مدل نیمه فشرده نام دارد که تلفیقی از همه روش ها بوده و از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه می‌باشد. در مدل گسترده، ضخامت خاک در سطح پشت بام، نازک‌تر بوده و می‌توانند برای کاشت گیاهان و بوته‌های کوچکتر استفاده شوند. این مدل ها فشار زیادی را به سقف وارد می‌کند پس بهتر است قبل از انجام حتما با متخصص حرفه ای مشورت کنید تا با توجه به نوع ساختمان مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انواع روف گاردن

نکات مهم در  ساخت روف گاردن ارزان

اگر به دنبال ساخت یک روف گاردن ارزان و شیک هستید، حتما به به نکات زیر توجه کرده و متناسب با بودجه تان از این نکته‌ها  در ساخت استفاده کنید.

  • مجوزهای شهرداری: مانند هر تغییرات کلی و جزئی در ساختمان، تغییرات ساخت باغ بام هم شاید نیاز به گرفتن مجوزهای مربوطه  از شهرداری دارد. گاهی اوقات وجود مشکلاتی در زمینه‌های دسترسی، تغییرات ارتفاع ساختمان و قوانین ایمنی می‌توانند به طور کل مانع ایجاد هر نوع تغییراتی در سقف شوند.
  • استحکام بنا: قبل از ایجاد یک بام سبز، شما باید مطمئن شوید که بنا تحمل این وزن سنگین را دارد. خاک ها و گلدان‌ها سنگین هستند، این مجموعه بعد از آبیاری و رشد گیاهان سنگین‌تر هم می‌شود.
  • دسترسی پذیری: به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید مواد و مصالح مورد نیاز را به داخل و بیرون از ساختمان انتقال دهید  و به سقف برسانید. باید مطمئن شوید که آیا امکان استفاده از آسانسور ساختمان را دارید.
  • آبیاری: نکته بعدی این است که آیا شما قادر خواهید بود گیاهان روی سقف را با شلنگ آب آبیاری کنید. محفظه‌ها و تانکرهای آب وزن زیادی داشته و فشار زیادی به سقف وارد می‌کنند، در نتیجه بهتر است از همان اول کار به فکر ساخت یک شبکه آبیاری قطره‌ای باشید.
  • نور خورشید: حتما به فکر تابش بی واسطه نور خورشید و گرمای شدید باشید و در ساخت روف گاردن ارزان از سایبان ها استفاده کنید.
  • تولید گرما: غیر از نور خورشید که گرمای زیادی منتقل می‌کند، باید به گرمای تولید شده توسط ماشین ها و آهن های اطراف هم فکر کنید و از درختان به عنوان خنک کننده فضا استفاده کنید.
  • وزش باد شدید: چون که باغ بام در ارتفاع زیاد و پشت بام ساخته می‌شود، باد شدید می‌تواند کلی مشکل ایجاد کرده و خطر ساز شود. برای این مشکل حتما  از نوعی دیوار محافظ  برای اطراف باغ بام استفاده کنید.
  • حریم خصوصی: اگر محوطه باغ در معرض دید همگان بوده و سبب سلب آرامش ساکنین می‌شود از درختان و یا دیوار به عنوان حریم در اطراف محوطه استفاده کنید.
  • دسترسی به برق: نکته مهم بعدی در ساخت روف گاردن ارزان اهمیت وجود برق است، اگر قصد دارید شب‌ها هم از این مکان  لذت ببرید، حتما به دسترسی آسان به برق توجه کنید.
  • میزان بودجه : مهم‌ترین سوالی که در اولویت است میزان صرف بودجه برای ساخت باغ بام است. هزینه اجرای آن شامل ساخت کفپوش، نورپردازی، مبلمان، پشتیبانی و حمایت، کاشت درختان و گیاهان است.   

ساخت روف گاردن

ساخت روف گاردن با لوازم ارزان قیمت

برای ساخت یک روف گاردن با قیمت مناسب حتما به این نکته توجه داشته باشید که به دنبال ارزانی بیش از حد و یا گرانی نباشید، زیرا هیچ یک نشانه کیفیت بالا نیستند. به دنبال مصالح ساخت با کیفیت و قیمت مناسب باشید. به گزینه های زیر توجه کنید.

  • کفپوش: انتخاب کفپوش روف گاردن بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. باید در مرحله اول سبک باشد تا فشار زیادی به سقف تحمیل نکند. گزینه پیشنهادی ما برای کفپوش باغ بام ارزان و جذاب استفاده از چمن مصنوعی است. چمن‌های مصنوعی سبک‌اند و به‌ دلیل سبکی فشار وارد شده بر سقف را کم می‌کند. از طرفی اگر بخواهید آن را جابه‌جا کنید ظرف مدت کمی می‌توانید به مکان جدید منتقلش کنید. این کف‌پوش هزینه کمتری نسبت به سایر کف‌پوش‌ها دارد و به همین دلیل برای داشتن یک روف گاردن ارزان می‌توانید از آن استفاده کنید.                         
  • مبلمان باغی ارزان: در ساخت باغ بام از صندلی های چوبی ساده یا هر مبلمانی که مناسب فضای باز باشد می‌توان استفاده کرد. البته فروش مبلمان فضای باز یا همان مبلمان باغی این امروزه رواج زیادی در کشورمان پیدا کرده، می‌توانید انواع این مبلمان‌ها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.                                                     
  • کاشت گیاهان ارزان قیمت: یکی از مهمترین بخش هایی که تکمیل کننده ساخت این مکان است، کاشت گیاهان مناسب است. گیاهان همیشه سبز و ارزان برای کسانی که به دنبال مدیریت هزینه های مصرفی خود هستند پیشنهادی مناسب و کم‌هزینه است.                                                                                                    
  • آلاچیق: آلاچیق ها وسیله ای تاثیر گذار در روف گاردن به حساب می‌آیند. به طوری که می توان با با کارگذاری یک آلاچیق ساده روف گاردنی شیک و نوین خلق کرد. اگر به دنبال ساخت روف گاردن ارزان هستید، قبل از هر چیز باید بدانید آلاچیق عنصری مهم است که باید اصولی و درست طراحی و اجرا شود. عدم استاندارد سازی در ساخت آلاچیق منجر به از دست رفتن بودجه تان میشود. پس تا حد امکان از مواد بی کیفیت به دلیل قیمت ارزان دوری کنید. 
  • نورپردازی: به دلیل نمایش هر چه بهتر اکسسوری‌های موجود در روف گاردن و جلوه بیشتر آن از نورپردازی استفاده می کنیم. در واقع با نورپردازی می‌توانیم تاثیر زیادی در جذابیت ساخت داشته باشیم و به آیتم های موجود در آن روح ببخشیم. بخشی از هزینه های روف گاردن در بخش نورپردازی صرف می شود، که باید در آن صرفه جویی کرد .نورپردازی، کاری مناسب  برای نمایش اکسسوری و بناها می‌باشد و در شب موجب زیبایی ، جذابیت ، شیک و لذت بخش بودن محیط می شود.

روف گاردن ارزان

ساخت روف گاردن حرفه ای با قیمت مناسب توسط تکنومتال

در این مقاله تمام نکات در زمینه ساخت یک روف گاردن با قیمت مناسب را برای شما ارائه دادیم. اما این کار نیازمند داشتن مهارت و تبحر خاصی است و توسط متخصصین مجرب باید انجام شود، در غیر این صورت بودجه شما به هدر رفته و به دلیل تحمیل فشار زیاد به سقف ساختمان متحمل ضررهای سنگینی می‌شوید. پیشنهاد ما به شما تیم حرفه ای تکنومتال است که می‌توانید با خیالی آسوده صفر تا صد کار خود را با خیالی آسوده به این تیم با سابقه بسپارید و شاهد دریافت بهترین نتیجه باشید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص