صفر تا صد ساخت استخر در باغ ویلا

طراحی استخر در باغ

یکی از جذابیت های اصلی هر باغ و ویلایی، استخر است. ساخت استخر در باغ علاوه بر ایجاد یک فضای تفریحی، باعث زیباسازی محیط باغ نیز می‌شود. استخرها همیشه یکی از بهترین مکان های تفریحی بوده اند. در اختیار داشتن یک  استخر شخصی در فضای باغ، موقعیت عالی برای خوش گذرانی با خانواده و دوستان را فراهم می‌کند. استخرها علاوه بر استفاده های ورزشی و تفریحی، نمایی مدرن و جذاب به مکان می‌بخشند. ساخت استخر باعث افزایش ارزش مادی باغ می‌شود. اگر شما هم به داشتن استخر در باغ و ویلای خود علاقه دارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید. برای این کار اطلاع داشتن از برخی نکات و شرایط ضروری است.

ساخت استخر در باغ ویلا

انواع استخر در باغ ویلا

اولین قدم برای شروع ساخت استخر در باغ انتخاب نوع و مدل آن است. استخرها با توجه به طراحی و کارایی که دارند، در دسته بندی های مختلفی قرار می‌گیرند. در ادامه با برخی از مهمترین و پرطرفدار ترین مدلهای استخر آشنا می‌شویم. این بررسی اجمالی به شما در انتخاب مدل مناسب کمک خواهد کرد.

  • استخرهای درون زمین

معمول ترین و رایج ترین نوع استخر در باغ، مدلی است که درون زمین ساخته می‌شود. این استخرها عمرانه هستند. ابعاد و اندازه های این مدل هم با توجه به نوع باغ، شرایط محیطی و همچنین علاقه صاحب باغ تعیین می‌شود. این مدل از استخرها با توجه به متریال ساخت آنها دارای دسته بندی های مختلفی هستند. به عنوان نمونه: استخر بتنی، استخر بلوک سیمانی، استخر آب بندی شده با پلاستیک وینیل. برای ساخت این استخر، توجه به اتصالات آب و فاضلاب، سازه های برقی و تجهیزات گرمایشی بسیار اهمیت دارد. مدل ها و طراح های مختلف استخرهای درون زمین، باعث ایجاد فضای لاکچری و جذابی در باغ می‌شود.

  • استخرهای مرتفع و بالای سطح زمین

یکی از مدلهای معروف برای ساخت استخر در باغ ویلا، مدل مرتفع است. این استخرها که غالبا سازه هایی از پیش درست شده هستند، بالاتر سطح زمین قرار می‌گیرند. استخرهای پیش ساخته که غالبا از جنس پی وی سی هستند، مانند یک کاسه بزرگ روی سطح زمین مستقر می‌شود. این مدل از استخر مخصوص باغ هایی است که فضای کمتری دارد و یا مشکلی در کندن زمین برای استقرار استخر دارند. یکی از مزیت های این مدل، امکان جابجایی و جداسازی آن است. به این صورت که می‌توانید در فصول گرم آن را بنا کنید و در فصل های سرد استخر خود را جمع آوری کنید.

  • استخرهای مخصوص شنا

ساخت استخر در باغ در برخی از موارد با هدف شنا و فعالیت های ورزشی انجام می‌شود. هر چند این سازه ها در باغ ویلا ها کمتر دیده شده است. در این مدل فضا باید بزرگ باشد تا بتوان محیط استانداردی برای فضای ورزشی در نظر گرفت. همچنین وجود امکانات جانبی مورد نیاز مانند تخته های پرش، طناب های جدا کننده و… ضروری است.

انواع استخر در باغمراحل اجرا و ساخت استخر در باغ

ساخت استخر در باغ فرایند پیچیده ای نیست. اما این کار بسیار دقیق و ظریف است. هر گونه اهمال کاری و یا عدم پیروی از اصول، خرابی های بزرگی را به بار می‌آورد. قبل از ساخت و بنا کردن یک استخر مجلل در ویلا و باغ خود ابتدا لازم است به نکات مهمی دقت کنید.

  • شرایط محیطی را بررسی کنید

استخر سازه ای است که نیاز به مکان و محیط مناسب دارد. طبیعتا همانطور که نمی‌شود یک سطل آب را درون یک لیوان ریخت، نمی‌توان استخر بزرگی را در یک محیط کوچک جا کرد. مهندسی نبودن طراحی استخر می‌تواند همه چیز را خراب کند. پس ابتدا مکان مناسب را در نظر بگیرید. در این مکان به انشعابات لوله ها توجه کنید. نبود چاه فاضلابی با تاسیسات زیر زمینی بسیار مهم است. اتصالات آبرسانی و… نیز باید حساب شده باشد. همچنین در نظر گرفتن محل برای تابش خورشید و یا انتخاب سرپوشیده بودن و یا سر باز بودن استخر نیز جزو مسائل مورد توجه است.

  • اهداف خود را مشخص کنید

ابتدا از خود بپرسید چه هدفی از ساخت استخر در باغ دارید؟ اهداف می‌توانند مسیر را تعیین کنند. به عنوان مثال اگر هدف شما صرفا تفریحی است و فقط قصد آب تنی دارید، سازه و طرح ساخت شما ساده تر می‌شود. اگر دوست دارید در کنار تفریح کردن نمای زیبایی به فضای باغ خود اضافه کنید، پس باید طراحی های مختلف را در نظر بگیرید. اگر قصد شما تمرین ورزشی و شنا کردن حرفه ای است، ساخت استخر باید متناسب با نیاز شما باشد. همچنین باید راجع به مسائلی مانند سرپوشیده بودن یا نبودن استخر خود تصمیم بگیرید.

  • بودجه خود را تعیین کنید

پول همه چیز نیست ولی چیزهای زیادی را مشخص می‌کند. واضح است که قبل از شروع هر پروژه و ساخت و سازی ابتدا باید بودجه و هزینه ای که می‌خواهید برای آن مصرف کنید را مشخص کنید. ساخت استخر با توجه به برخی از پارامترها متفاوت است. به عنوان مثال، استفاده از نوع متریال در هزینه ها تاثیر بزرگی دارد. (کاشی ها، بتن ریزی، آرماتور بندی و…) همچنین اندازه استخر، مدل و طراحی استخر، استفاده از تجهیزات گرمایشی،امکانات مختلف و دستمزدهای کارگران در هزینه های جاری موثرند. برای کنترل هزینه ها و کاهش آنها لازم نیست از امکانات و ویژگی هایی که به آن علاقه دارید دست بکشید. با انتخاب یک مسیر مناسب و یک تصمیم دقیق، هزینه ها را کاهش دهید و به آنچه که می‌خواهید برسید. در ادامه از این تصمیم صحبت خواهیم کرد.

  • انتخاب سازنده مناسب

همانطور که می‌دانید، ساخت استخر در باغ یک فعالیت بسیار حساس و دقیق است. هر کار مهمی به یک کاربلد حرفه ای نیاز دارد. همانطور که برای تعمیر خودرو به یک مکانیک متخصص مراجعه می‌کنید، برای ساخت استخر هم باید از یک تیم حرفه ای استفاده کنید. اهمیت انتخاب سازنده خوب از چند جهت است. جهت اول، ساخت یک استخر مطمئن، زیبا، استاندارد و حرفه ای است. جهت دوم، استفاده از بهترین طرح ها نسبت به محیط است. و جهت سوم که بسیار هم مهم است، کاهش هزینه ها و خرج های متفرقه است. اما یک سازنده استخر مطمئن را از کجا می‌توان پیدا کرد؟

طراحی استخر در باغتجربه ساخت استخر در باغ با تیم حرفه ای تکنومتال

در مطلب گذشته اشاره کردیم که اگر می‌خواهید ساخت استخر در باغ به استانداردترین حالت ممکن انجام شود، به یک سازنده حرفه ای نیاز دارید. مجموعه تکنومتال با سالها تجربه در این زمینه بهترین گزینه برای شما به حساب می‌آید. این مجموعه با ارائه جدیدترین و زیباترین طرح ها، شما را شگفت زده خواهد کرد. لازم به ذکر است، کلیه فعالیت ها در تکنومتال به صورت مهندسی شده و حرفه ای انجام می‌شود. پس دیگر لازم نیست نگران کم و کاستی در اجرای طرح ها باشید. هم اکنون می‌توانید برای کسب مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر، با تیم پشتیبانی مجموعه تماس بگیرید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص