ساخت سوله مرغداری

ساخت سوله مرغداری

شما به عنوان یک پرورش دهنده دام و طیور برای شروع کار ابتدا باید مکانی را برای نگهداری و پرورش دام مورد نظر پیدا کنید که به دلیل گرانی زمین و ساخت و ساز ساختمان بهترین انتخاب برای شما ساخت سوله می باشد.اگر قصد راه انداختن یک کسب و کار در راستای پرورش طیور را دارید ادامه این مطلب را از دست ندهید. اما برای ساخت سوله مرغداری باید ضوابطی رعایت شود تا مکانی مناسب برای اینکار تهیه گردد که ما در ادامه شما را با آن موارد آشنا خواهیم کرد.

سوله چیست؟ و کاربرد های آن در کجاست؟

سازه ای فلزی می باشد با سقفی شیب دار که با توجه به محاسبات فنی طراحی و ساخته می گردد. از این نوع سازه در کارخانجات، اسکلت های ساختمانی، انبار ها، پرورش دام و طیور، سالن های ورزشی و… استفاده می گردد. چون ابعاد این سازه بسیار حجیم است پس تیر ها و ستون های آن باید از تیر ورق ساخته شوند. فاکتور های مهمی در طراحی سوله مطرح می باشد به همین دلیل هم ساخت آن از هر کسی بر نمی آید و باید به عهده شرکت های سوله سازی واگذار گردد.

 

 

نقشه ساخت سوله مرغداری

ساخت سوله مرغداری

این مدل سوله که برای پرورش طیور از آن استفاده می گردد باید با دهانه ی بزرگتر و ستون های کمتری طراحی و ساخته گردد. این مدل شرایط ساخت به دلیل نصب راحت تر برای ماشین آلاتی می باشد که برای پرورش بهتر طیور باید تعبیه و استفاده گردند تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و تهویه از این موارد به شمار می روند. در ساخت سوله مرغداری ارتفاع کمی برای سوله در نظر می گیرند در عوض قوس زیادی را برای سقف طراحی می کنند. البته که در برخی از روش ها بنا به نیاز مشتری می توان آپشن های دیگری مانند حوضچه را نیز در ساخت سوله در نظر بگیریم.

برای سفارش سوله مرغداری با ما تماس بگیرید:

تلفن: 02177002023

موبایل: 09128670109

                   

ساخت سوله صنعتی

مقیاس و محل ساخت سوله

برای دقیق در آمدن مقیاس سازه باید در ابتدا محلی که قرار است در آن سوله را نصب کنند اندازه گیری دقیق شود و سپس در رابطه با ابعاد سوله صحبت کنیم. ببینید این مدل سوله ها که برای نگهداری دام های زنده از آنها استفاده می گردد و ازدحام موجودات زنده در آن بسیار است باید دارای هواکش های مناسبی باشد و این خود از مهم ترین فاکتور ها در ساخت آن می باشد. اینها مواردی است که در ابعاد این سازه فلزی بسیار تاثیر گذار است.

 

عکس سوله مرغداری

انواع سیستم تهویه برای ساخت سوله مرغداری

سیستم تهویه تونلی

در این سیستم فن ها در انتهای سالن قرار می گیرند و دو دریچه بزرگ ورودی در انتهای دیگر دقیقا نقطه مقابل آنها نصب می گردد. ببینید عملکرد این سیستم تهویه به این گونه است که هوا به طور مستمر از این پنجره ها عبور می کند و در سالن جریان می یابد و از طریق فن خارج می شود مانند یک تونل بادی. فن ها مانند پمپ هایی که جریان هوا را به خارج ارسال می کنند عمل می کنند.

سیستم تهیه حداقلی

این سیستم تهویه بدون در نظر گرفتن هوای بیرون در همه مواقع سال باید اجرا گردد. از این مدل تهویه بیشتر در هفته های اول زندگی و یا فصول سرد سال استفاده می شود به علاوه در فصول گرم نمی تواند هوا را خنک نماید پس سرعت آن باید در حداقل یعنی در سطح سرعت پرنده ها باشد. متناسب برای پرورش جوجه های زیر 10 روز است. برای این هواکش ها تایمر سیکل زمانی تعریف می کنند که یعنی اگر کیفیت هوا کاهش یافت زمان روشن بودن آنها افزایش یابد. عملکرد آن به گونه ای است که در ابتدا هوای ورودی به سمت سقف می رود و با ترکیب شدن با هوای گرم و کاهش رطوبت روی جوجه ها پایین بیاید.

 

فروش سوله مرغداری

چرا برای پرورش طیور سوله بسازیم؟

  • استفاده از آن ابزار آلات کمتر
  • دهانه بزرگ
  • قیمت مقرون به صرفه
  • مقاومت در برابر باد های شدید و زلزله
  • حمل و نقل و نصب راحت
  • تعمیر و نگهداری آسان

ابعاد استاندارد سوله مرغداری

البته که متناسب با تعداد طیوری که می خواهید پرورش دهید و زمینی که در اختیار دارید این ابعاد قابل تغییر می باشد اما ابعاد استاندارد برای ساخت سوله مرغداری به این شرح است طول آن باید حداقل 75 متر و عرض آن 12 متر باشد. البته برای ارتفاع آن نمی توان عدد دقیقی داد اما به طور کلی برای سوله پرورش طیور ارتفاع آن کمتر از سوله های دیگر برای پرورش دام است.

 

 

ساخت سالن مرغداری کوچک

هزینه ساخت سوله مرغداری

هزینه های ساخت این سازه فلزی به موارد زیادی از جمله قیمت آهن و اتصالات ساخت آن، قیمت لوازم جانبی، هزینه نصب و اجرا سوله فلزی و… بستگی دارد. البته که ابعاد مورد نظر برای ساخت سازه در هزینه آن دخیل است پس نمی توان قیمت دقیقی برای آن در نظر گرفت.

چطوری ثبت سفارش کنیم؟

اگر به این نتیجه رسیدید که برای پرورش طیور یک سوله فلزی با کیفیت بالا و استاندارد می خواهید می توانید برای گرفتن مشاوره از مهندسین ما و همچنین محاسبه قیمت تقریبی از طریق شماره تماس های گذاشته شده اقدام نمایید. همچنین اگر فکر می کنید نیاز به دیدن نمونه کار دارید با کلیک بر تکنومتال از سایت ما بازید کنید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص