قیمت پله پیش ساخته استیل

قیمت پله پیش ساخته استیل

 قیمت پله پیش ساخته استیل یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های مهم برای افرادی است که قصد ساختن این سازه مهم و کاربردی دارند. مقاومت بالا و کاربرد زیاد این پله باعث شده است که روز به روز به تعداد استفاده کنندگان آن اضافه شود. در این مطلب قصد داریم ضمن آشنایی کلی با این سبک از پله، درباره عوامل تاثیر  گذار در قیمت و ارزش آن گفتگو کنیم. اگر قصد ساخت این پله را دارید و یا می‌خواهید بودجه خود را برای ساخت آن تنظیم کنید، تا پایان مطلب همراه ما باشید. در آخر با یک پیشنهاد عالی، بهترین مسیر و مقرون به صرفه‌ترین راه ساخت پله پیش ساخته استیل را به شما معرفی خواهیم کرد. در این مسیر می‌توانید از مطلب قیمت پله پیش ساخته ارزان نیز بازدید کنید.

پیشنهاد مطالعه:

12 نکته که باید از پله های استیل بدانید

قیمت پله پیش ساخته استیل

پله پیش ساخته چیست؟

قبل از بررسی قیمت پله پیش ساخته استیل بهتر است که بدانیم چه نوع پله‌هایی را پیش ساخته می نامند. راه پله‌های پیش ساخته نوعی از سازه‌های پیش ساخته و آماده است که در ساختمان سازی استفاده می‌شود. همانطور که از نام این محصول پیداست، با سازه‌ای سروکار داریم که از قبل ساخته شده است و تنها نیاز به جایگذاری و اعمال تغییرات جزئی دارد. برای ایجاد پله های پیش ساخته از مواد و متریال مختلفی استفاده می‌شود.

به زبانی ساده‌تر، به دنبال ساخت پله با هر متریالی که باشید می‌توانید از مدل پیش شاخته استفاده کنید و در وقت و هزینه خودص رفه جویی کنید. این نوع پله‌ها طبق استاندارد ساختمان ساخته می‌شود و در همان ساختمان‌ها استفاده می گردد. گاهی ممکن است که وضعیت ساختمان به گونه ای باشد که نتوانید از راه پله های پیش ساخته استفاده کنید. در این حالت باید پله را به صورت کامل و اختصاصی بسازید. که این روش در مقایسه با اجرای پله پیش ساخته از هزینه بیشتری برخوردار است. البته لازم است تشخیص این مسئله را به مهندس طراح حرفه‌ای و کاربلد بسپارید. اگر با این سازه آشنا شدید و به آن علاقمند شدید، شاید بخواهید با دنیای پله گرد فلزی نیز آشنا شوید.

قیمت پله پیش ساخته استیل

عوامل موثر در قیمت پله پیش ساخته استیل

قیمت پله پیش ساخته یک قیمت مشخص نیست که بگوییم فلان قدر است. این مدل از پله از المان‌های مختلفی تشکیل می‌شود. هر کدام از این اجزا با توجه ابعاد و اندازه‌های مشخص شده، متریال خاصی را مصرف می‌کنند. پس در واقع می‌توان گفت قیمت این سازه‌ها با توجه به پارامترهای مختلف، متغییر است. این پارامترهای به این شرح هستند.

  • متراژ

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در هزینه پله پیش ساخته استیل، متراژ پله می باشد.  هر چه متراژ پله بیشتر باشد، هزینه‌ها بیشتر خواهد شد، زیرا متریال بیشتری در سازه به کار خواهد رفت. قطعا پله‌ای که برای ساختمان سه طبقه ساخته می‌شود، با پله‌ای که برای خانه دوبلکس طراحی می‌شود از نظر هزینه تفاوت دارد.

  • ارتفاع نرده استیل

 هر چه ارتفاع نرده استیل بیشتر باشد نصب سخت تری دارد. علاوه بر آن، استیل بیشتری باید برای ساخت آن مصرف شود. پس طبیعی است که این عامل نیز در مسئله هزینه‌ها و قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

  • لوازم جانبی

پیچ و مهره و یراق آلات از تجهیزات جانبی ساخت پله هستند. در پله‌هایی که طراحی خاصی دارند و یا ارتفاع بیشتری دارند، از این تجهیزات بیشتر استفاده می‌شود. هر چقدر تعداد پیچ و مهره و لوازم دیگر، بیشتر باشد، هزینه کار نیز بالاتر خواهد رفت.

  • اتصالات

از دیگر عوامل تاثیرگذار در هزینه پله پیش ساخته، اتصالات است. اتصالات محل وصل دو المان و دو بخش به هم هستند. هر چقدر اتصالات بیشتری لازم داشته باشیم، مراحل نصب و اجرای سخت‌تری هم خواهیم داشت، که قاعدتا باعث بالا رفتن قیمت می‌شود.

  • جنس استیل

استیل هم مانند بسیاری از محصولات دارای کیفیت‌های مختلفی است. تصمیم با شماست که بخواهید از استبل درجه یک استفاده کنید یا خیر. لازم به ذکر است هر چقدر کیفیت متریال بیشتر باشد، عمر سازه، ماندگاری آن و همچنین ایمنی آن بیشتر خواهد بود. پس توصیه می‌کنیم از محصول با کیفیت استفاده کنید، هرچند مقداری هزینه بیشتر پرداخت کنید.

  • تعداد پایه های نرده

هر چه تعداد پایه های نرده بیشتر باشه طبیعتا هم متریال استیل به کار رفته بیشتر خواهد بود پس علاوه بر هزینه متریال، هزینه اجرا هم بیشتر خواهد شد.

هزینه پله پیش ساخته استیل

نحوه محاسبه قیمت پله پیش ساخته استیل

قیمت پله پیش ساخته استیل بر اساس مدل پله، ابعاد کف پله و کیفیت متریال استفاده شده در اجرا محاسبه می شود. ابعاد استاندارد هر کف پله با عرض 30 تا 45 سانتیمتر و طول 60 تا 80 سانتیمتر ساخته می شود. فاصله هر کف پله از یکدیگر بین 17 تا 25 سانتیمتر است و شعاع دایره ای که پله گرد یا پله حول محور می‌تواند برای آن ساخته شود بین 140 تا 220 سانتی متر است و بر اساس این موارد قیمت پله تعیین می شود.  مورد دیگری که باید در ساخت پله به آن توجه داشت مدل اتصال زانوی مفصلی دو کف پله به یکدیگر است. اگر از شیشه به جای سنگ وچوب برای پا خور پله استفاده شود قیمت قطعات و اتصالات پله استیل گرانتر می‌شود زیرا باید با روش اتصال اسپایدری یا شاسی و چهار چوب یک پارچه وزن شیشه ها را به ستون و شاسی اصلی پله انتقال داد.

محسابه قیمت پله پیش ساخته
انواع پله استیل پیش ساخته

پله پیش ساخته استیل بر اساس مدل ساخت و طراحی دارای مدل‌ها و انواع گوناگونی است. هرکدام از این پله ها خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و قیمت آن ها هم متفاوت می‌باشد. برای انتخاب هر کدام لازم است شرایط محیط و نیازهای شما بررسی شود. این مدل‌ها به شرح زیر هستند.

  • پله مدل استیل گرد در دو مدل پله مفصلی و پله جوشی
  • پله پیش ساخته استیل سفارشی یا پله استیل پیش ساخته
  • راه پله استیل حول محور یا پله اسپریال
  • پله استیل گرد و پله استیل حول محور

همانطور که گفته شد قیمت پله پیش ساخته استیل در انواع مختلف متفاوت می باشد. در این میان دو مدل پله استیل گرد و پله استیل حول محور بسیار طرفدار دارد. پله استیل گرد با سطح یک نواخت استیل نمای زیبایی به محیط مورد نظر شما می‌بخشد و تلفیق اجزای استیل و شیشه در این مدل بسیار جذاب و زیبا خواهد بود. پله گرد محدودیت پله های سنتی را نداشته و امکان طراحی با هر زاویه ای را به سازنده می‌دهد و مهم ترین مزیت پله استیل گرد دوام و ماندگاری استیل ضد زنگ است که نیاز به نگهداری و بازسازی پله را برای همیشه بر طرف می کند. اجزا و قطعات پله استیل حول محور یا پله گرد عبارت است از شاسی یا اسکلت فلزی از جنس استیل که معمولا از ترکیب و اتصال لوله و پروفیل استیل 304 ساخته می‌شود و چهار چوب یا فریم استیل کف پله و روی یا صفحه کف پله که از سنگ یا جوب و شیشه است به همراه یک طرف نرده محافظ که می تواند از انوع نرده های استیل و شیشه ای باشد.

انواع پله پیش ساخته استیل
مناسب ترین قیمت پله پیش ساخته استیل در تکنو متال

اگر به دنبال بهترین قیمت پله پیش ساخته استیل هستید، درست وسط هدف را نشانه گرفته اید. مجموعه تکنو متال یکی از بهترین ارائه دهندگان این مدل از پله به حساب می‌آید. تنوع در طراحی، تضمین کیفیت، قیمت مقرون به صرفه و استفاده از متخصصین و مهندسین حرفه‌ای و کاربلد، از ویژگی‌های جذاب این تیم مهندسی است. در واقع تکنومتال از مجریان ساخت سازه های فلزی در تهران و کرج می باشد که توانسته با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و در نظر گرفتن قیمت های استثنایی طرفداران خود را پیدا کند.

برای اطلاع از شرایط فروش، مشاوره رایگان، نصب و کسب اطلاع از آخرین قیمت با تیم پشتیبانی  تکنومتال ارتباط برقرار کنید. هدف ما کسب رضایت 100 درصدی شما عزیزان می باشد.

2 دیدگاه

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص