مزایای ساخت اسکلت فلزی در ساختمان

ساخت اسکلت فلزی ساختمان در تهران

اسکلت فلزی ، همان طور که میدانید بدنه ساختمان یا همان نوع اسکلت ساختمان نقش بسیار مهم در ساختمان دارد.شما با نوع اسکلتی که برای ساختمانتان انتخاب میکنید ، استحکام ، وزن که کل اسکلت ساختمان ایجاد میکند و غیر … برای ساختمانتان رقم می زنید .

با خواندن این مقاله شما را با موضوعات مانند اسکلت فلزی چیست ؟ مزایای اسکلت فلزی چیست ؟ آشنا میکنیم

مزایای اسکلت فلزی ساختمان
مزایای اسکلت فلزی ساختمان

مزایای اسکلت فلزی :

۱- اولین مزیت اسکلت فلزی این است که دارای مقاومت بسیار بالایی است از این رو قطعات فلزی بسیار بزرگ تر هستند و همین مسئله باعث شده است برای ساختمان های مرتفع و ساختمان های که روی زمین سست قرار است ساخته شوند و همچنین برای ساخت سوله ها استفاده میشوند .

۲- آنجایی که ساخت اسکلت فلزی و قطعاتش در کارخانه های استاندارد و تحت نظارت دقیق ساخته میشوند خواص یک نواختی دارند ( خواص یکنواختی به معنای این است بر خلاف بتن تحت تاثیر عوامل خارجی قرار نمی گیرد زیرا یکنواختی خواص مصالح در انتخاب ضریب اطمینان کوچک موثر بوده و باعث می شود تا در مصرف مصالح تا حد زیادی صرفه جویی شود)

۳-  یکی از ویژگی های بارز اسکلت فلزی در دوام و پایداری  آن است و به همین خاطر ساختمان های فلزی می تواند به صورت طولانی مدت دوام بیاورند .

تفاوت  اسکلت فلزی و بتنی
تفاوت اسکلت فلزی و بتنی

۴- ساختمان های فلزی دارای خواص ارتجاعی هستند و این خواص با تقریب بسیار خوبی دارای مصداق عملی می باشد و فولاد این قابلیت را دارد تا از تمامی تنش های موجود در قانون هوک را پیروی کند.

۵- مصالح فلزی به دلیل داشتن خاصیت شکل پذیری می توانند بر روی تنش ها تمرکز داشته و با داشتن نیروی دینامیک و ضربه ای در مقابل خرابی تحمل کنند

۶-  یکی دیگر از ویژگی های ساختمان فلزی داشتن پیوستگی است  و  به دلیل این که تمام مواد تشکیل دهنده فلز به صورت پیوسته و همگن هستند به صورت کلی اسکت فلزی هم خاصیت پیوستگی را دارا می باشد و در زمان زلزله دچار شکستگی نمیشود و تخریب شود .

۷- مصالح فلزی دارای مقاومت متعالی می باشند به این معنا که مقاومت مصالح فلزی در کشش و فشار یکسان  و در زمان برش نزدیک به کشش و فشار می باشد اما در ساختمان بتنی مسلح مقاومت بتن در فشار خوب ولی در کشش و برش مقاومت کمی دارند و در صورتی که تحت نیروی کشش قرار بگیرند و مسلح هم نشده باشند ترک و خرابی در ساختمان ایجاد می شود.

 

اسکلت فلزی ساختمان
اسکلت فلزی ساختمان

۸-  همان طور که میدانید وزن کل ساختمان را اسکلت فلزی تحمل میکند در واقع وزن بر روی دیوار ها و پنجره ها نمی باشد از این رو در زمان انفجار سطوح حائل از اسکلت جدا میشوند و هیچ آسیبی به اسکلت ساختمان وارد نمیشود .

۹-  اسکلت فلزی یک ویژگی خوبی که دارد این است که ، مصالح فلزی تقویت پذیر هستند.

مصالح تقویت پذیر به این معنا میباشد که امکان مقاوم سازی آنها وجود دارد مانند : میتوان تمام جوش ها ، پرچ ها و همچنین پیچ ها را عوض کرده و یا قطعات جدیدی به ساختمان اضافه کرد تا از این طریق بتوان مقاوم سازی ساختمان فلزی را افزایش داد.

۱۰- شرایط آسان به جهت ساخت و نصب قطعات فلزی از مزایای ساختمان های فلزی می باشد زیرا قطعات در کارخانه تهیه و در محل نصب می شوند .

۱۱-   همان طور که میدانید سرعت تحویل کار در ساخت ساختمان بسیار مهم است که اسکلت فلزی این امکان را فراهم کرده است سرعت نصب قطعات فلزی در مقایسه با قطعات بتنی بسیار بالا تر بوده  و به همین خاطر در مدت زمان کوتاه تری می توان ساختمان های فلزی را تحویل داد.

۱۲- همان طور که میدانید قطعات فلزی در کارخانه ها طبق استاندارد ساخته میشوند و در محل احداث به کار برده میشوند و به همین دلیل کمتر بودن پرت مصالح فلزی از دیگر مزایای استفاده از این نوع ساختمان ها می باشد

۱۳- ساختمان های فولادی به صورت میانگین دارای وزنی بین ۲۴۵ تا ۳۹۰ کیلوگرم بر متر مربع یا ۸۰ تا ۱۲۸ کیلو گرم بر متر مکعب می باشند و این در حالی است که ساختمان های بتنی وزنی معادل ۴۸۰ تا ۷۸۰کیلوگرم بر متر مربع یا ۱۶۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب دارند.( وزن در ساختمان بسیار مهم است و هر چقدر وزن ساختمان کم تر باشد ساختمان کیفیت بالاتری دارد )

 

اسکلت فلزی چیست
اسکلت فلزی چیست

طراحی و پیاده سازی اسکلت فلزی در ساختمان

طراحی و پیاده سازی به کار رفته در ساختمان های فلزی ،  باعث می شوند وزن ساختمان شما به طور چشم گیری کاهش یابد . از سویی دیگر در مقابل حوادث مانند زلزله ، آتش سوزیی بسیار مقاوم باشد و خسارت چندانی نسبت به اسکلت های بتنی به بار نیاورد .
اگر قصد طراحی و پیاده سازی اسکلت فلزی در ساختمان یا سوله خود را دارید  ، می توانید با مشاورین ما در شرکت تکنومتال  تماس حاصل نمایید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص