مزایا و معایب نمای فلزی ساختمان

مزایا و معایب نمای فلزی

نمای فلزی ساختمان از گذشته تا به امروز مورد توجه مهندسان و مالکان بوده است. چرا که این مدل هم در ایجاد نماهای مدرن و کلاسیک کاربرد دارد. اولین وظیفه ای که نما برعهده دارد حفاظت است که نمای فلزی به راحتی از پس این امر بر آمده است. نمای فلزی ساختمان انواع مختلفی دارد که با توجه به مراحل ساخت و فرآیند تولید قطعات و ظاهر آنها با یکدیگر تفاوت هایی دارند.فلزات و آلیاژ ها در نما فلزی به صورت ورق،تاروپود و مفتول هستند. از انواع نمای فلزی می توان به استرچ متال،پانچ متال،مش توری،کامپوزیت آلومینیومی را نام ببریم.ما در این مقاله شما را با مزایا و معایب نمای فلزی آشنا میکنیم:

  الف.مزایای نمای فلزی ساختمان

1.دوام بالا

نمای فلزی ساختمان مقاوم و با دوام است. همین ویزگی این نما را متمایز کرده. این نما در مقابل رطوبت دچار کپک زدگی یا پوسیدگی نمی شود که البته در صورت عدم رعایت نکات نصب و نگهداری دچار آسیب می شود. فولاد و آلومینیوم از رایج ترین انواع مصالح به کار رفته در این مدل نما است. فولاد از نظر دوام و در برابر آسیب های محیطی مثل طوفان تگرگی قدرت تحمل بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد.

 

نمای فلزی ساختمان

2.حفظ رنگ

این دسته نما رنگ خود را به خوبی حفظ کرده. رنگی که برای نمای فلزی ساختمان انتخاب می کنید تا ابد ثابت می ماند که این خود باعث صرفه جویی در هزینه هاست.

3.مقاوم بودن

نمای فلزی در برابر حشرات مقاوم و دچار تاب خوردگی و انحراف نمی شود و در برابر آتش سوزی نیز مقاوم هستند. سازگار با محیط زیست اند این ها همه دلایلی دال بر اثبات طول عمر زیاد این نوع نما است.

 

برای سفارش انواع نمای فلزی ساختمان با ما تماس بگیرید :

تلفن : ۰۲۱۷۷۰۰۲۰۲۳

موبایل : ۰۹۱۲۸۶۷۰۱۰۹

4.صرفه جویی در هزینه ها در صورت رعایت تمام نکات نگهداری

نمای فلزی نیاز چندانی به مراقبت و نگهداری ندارد جز در مواقعی که آسیب جدی باشد. هر گونه خوردگی فلز مخصوصا روی فولاد باید سریع تعمیر شود تا از زنگ زدگی در آینده جلوگیری شود. درزگیری و صیقل با رعایت نکات از زنگ زدگی جلوگیری می کند این عامل باعث افزایش طول عمر نمای نام برده و کاهش دادن هزینه ها می شود.

5.ایجاد شرایط محیطی مناسب در فضای خانه

به دلیل بازتاب دادن نور خورشید در طول تابستان به خنک نگه داشتن منزل کمک کرده که این خود برای باعث کاهش مصرف انرژی در طول تابستان می شود.

ب.معایب نمای فلزی ساختمان

1.زنگ زدن

عیب نمایی از جنس فلز در این است اگر به درستی روکش و رنگ کاری نشود ممکن است بی رنگ شده یا زنگ بزند  که این امر باعث نامناسب بودن نمای ساختمان میشود.

 

قیمت نمای فلزی ساختمان

2.پر هزینه بودن انواع نمای فلزی ساختمان

فولاد یکی از انواع فلز  است. این جنس از استحکام بالایی برخوردار است و آسیب پذیری آن در برابر زنگ زدگی بسیار پایین است. در مقابل با توجه به وزن بالای ذاتی آن که باعث طول کشیدن مراحل نصب آن می انجامد بسیار پر هزینه است.

3.ایجاد شرایط محیطی نا مناسب در فضای خانه

درست  است که فلزات در فصل گرما باعث خنک ماندن خانه می شوند اما در مقابل به دلیل ویژگی های ذاتی خود از حفظ گرما محروم هستند پس باعث سرد شدن فضای خانه در زمستان و در نهایت بالا رفتن مصرف انرژی می شود.

4.استحکام کم برخی از انواع سازه های فلزی

آلومینیوم که یکی از شاخص ترین نوع نمای فلزی ساختمان است یک فلز نرم با ساختاری ضعیف وخم شوندگی آسان است بنابراین با برخورد مواردی مانند توپ یا سنگ ممکن است دچار تو رفتگی شود.

 

انتخاب نهایی نمای فلزی ساختمان

نکته نهایی درباره ی نمای فلزی مورد انتقاد قرار گرفتن به دلیل ذات خاص خودش است. بسیاری از افراد کماکان فلز را مخصوص انبار ها،گاراژها و کارگاه ها می دانند. این طرز فکر با مزایای قابل توجه فلز در صدد تغییر است. اگر به نتیجه رسیدید که نمای فلزی متناسب با نیاز شما برای داشتن یک نمای منحصر به فرد است با مراجعه به سایت تکنومتال که در زمینه ساخت درب و پنجره فلزی،آلاچیق فلزی،روف گاردن،پله های فلزی متناسب خانه های دوبلکس و….فعالیت می کند خواسته خود را برآورده کنید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص