معرفی پله تاشو فلزی برای فضاهای کوچک

پله تاشو

نداشتن فضای کافی و اشغال محیط، یکی از اصلی ترین دغدغه های در ساخت انواع پله ساختمان به حساب می‌آید. مثل همیشه بشر برای حل مشکلات، چاره اندیشی کرده است. با ظهور پله تاشو فلزی می‌توان گفت تا اندازه زیادی این چالش حل شده و افراد به راحتی می‌توانند سازه خود را در محیط مد نظرشان بسازند. در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی این مدل از پله فلزی، به بررسی ویژگی ها، مزایا و معایب آن بپردازیم. همچنین بهترین و مناسب ترین راه برای ساخت آن را در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید در مجموعه مهندسی تکنو متال.

پله تاشو
پله تاشو

معرفی پله تاشو فلزی

همانطور که می‌توان حدس زد، پله تاشو فلزی مدلی از پله است که با متریال فلز ساخته شده و قابلیت جمع شدن و تا شدن را دارد. پله جمع شونده یا پله جمع شو، نام دیگر این مدل از سازه کاربردی است. پله تاشو دارای مدل های مختلفی است که هرکدام با توجه به کارایی که برای افراد دارند ساخته می‌شوند. به عنوان مثال در برخی از محیط ها برای دسترسی به سقف یا زیر شیروانی به پله نیاز است، اما فضای کافی برای ساخت آن وجود ندارد. در چنین حالتی از این مدل سازه استفاده می‌شود. 

مزایای پله جمع شونده

پله تاشو فلزی حل کننده مشکلات بزرگی است و می‌توان گفت بار بزرگی را از دوش انسان برداشته است. هر چند استفاده از این سازه در کشورهای غربی به خصوص اروپا رونق بیشتری دارد. به این علت که نوع مهندسی و ساختمان سازی در آن مناطق به صورتی است که سعی می‌کنند از کمترین فضا بیشترین استفاده را به دست آورند. در حالی که در ایران، اسراف مکان با توجه به کوچک شدن ابعاد ساختمان ها و محیط ها بسیار دیده می‌شود. مزایای پله جمع شونده بسیار متعدد و جذاب است.

به عنوان مثال:

  • مناسب برای فضای کوچک
  • عدم اشغال محیط
  • قابلیت تنظیم ارتفاع
  • امکان جا به جایی در بعضی مدل ها
  • عمر طولانی
  • نگهداری آسان
  • مقاومت در برابر زلزله و آتش سوزی
  • قابلیت اجرا در دیوار و سقف

معایب پله جمع شونده

در کنار مزایای مناسب پله تاشو فلزی برخی معایب نیز وجود دارد که با توجه به محدودیت مکانی امری بسیار طبیعی است. البته این معایب هیچکدام در کاربرد این محصول خللی وارد نمی‌کند و همه در ظاهر و جزئیات کار است. به عنوان مثال، با توجه به تمام تلاش های انجام شده در طراحی های متنوع و جذاب این پله، هنوز نمی‌توان تنوع بالایی در طراحی های ظاهر آن ایجاد کرد. 

پله تاشو فلزی
پله تاشو فلزی

انواع پله تاشو

پله جمع شونده مانند دیگر مدل های پله دارای انواع مختلفی است. این مدل های بر اساس متریال و جنس ساخت و همچنین نوع طراحی تقسیم می‌شوند. پله تاشو فلزی یکی از این مدل ها به حساب می‌آید. در کنار این مدل، می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • پله تاشو چوبی
  • پله تاشو آکاردئونی
  • پله تاشو دیواری
  • پله تاشو سقفی
  • پله تاشو متحرک

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع مدل پله جمع شونده، با ما در ارتباط باشید.

دسترسی به پشت بام با انواع پله تاشو

همانطور که گفته شده به دلیل کوچک بودن بنا ها و برای استفاده بهتر از فضا و همچنین بزرگ نشان دادن محیط خانه در خانه هایی که دسترسی به پشت بام نیاز به راه پله داشته که این کار هم محیط زیاد را اشغال کرده و هم مستلزم هزینه زیادی است. با استفاده از پله تاشو فلزی می‌توانید دسترسی به فضاهایی مانند پشت بام، اتاق زیر شیروانی، سطوح بالایی محیط و… را برقرار کنید. این کار علاوه بر ایجاد یک مسیر مطمئن و ایمن، نمای بسیار زیبایی به محیط می‌بخشد. 

مزایا و معایب پله تاشو
مزایا و معایب پله تاشو

مشاوره رایگان نصب پله تاشو

امروزه پله ها نه تنها به عنوان بخش کاربردی در ساختمان بلکه به عنوان یک عنصر تزیینی در دکوراسیون داخلی و خارج هم نقش دارند. استفاده از پله تاشو فلزی یا حتی ریلی و نردبانی می تواند بهترین انتخاب برای رسیدن به امر دکور خانه باشد. شرکت تکنومتال با طراحی بهترین مدل های پله تاشو می تواند شما را در این مورد یاری کند. توجه داشته باشید، انتخاب، طراحی و ساخت این پله ها، مسئله حساسی است که کوچکترین اشتباه می‌تواند ضررهای متعددی را به شما وارد کند.

برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش انواع پله فلزی با ما تماس بگیرید :

تلفن : ۰۲۱۷۷۰۰۲۰۲۳

موبایل : ۰۹۱۲۸۶۷۰۱۰۹

هزینه طراحی و ساخت پله تاشو فلزی

برای ساخت انواع پله مانند پله پیچ فلزی یا پله تاشو فلزی لازم است ابتدا بودجه خود را مشخص کنید و بررسی دقیقی در زمینه قیمت ها داشته باشید. این مدل از سازه ها می‌توانند قیمت های گوناگونی داشته باشند. در واقع پارامترهای مختلفی در این زمینه داخلت مستقیم دارند. به عنوان مثال قیمت روز متریال و موادی که در ساخت پله موثر هستند. هزینه طراحی و هزینه های اجرا از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت پله تاشو هستند. در برخی از مدل های این سازه، امکاناتی وجود دارد که باعث افزایش هزینه ها می‌شوند. به عنوان مثال، برخی مّدل ها به صورت برقی یا مکانیکی جمع می‌شوند. و یا مدل هایی که هستند که نردبانی با طرح های متفاوت و خاص دارند. طبیعی است هر چقدر پیچیدگی کار بیشتر باشد، هزینه ها نیز بیشتر می‌شود.

اگر به به دنبال راهی هستید که بتوانید آمار دقیقی از قیمت ها و ریز به ریز جزئیات به دست آورید، کافی است با تیم پشتیبانی تکنو متال تماس برقرار کنید. همچنین اگر به دنبال انجام پروژه های خود از صفر تا صد با قیمت مقرون به صرفه و مناسب هستید، تعرفه های تکنو متال را با دیگران مقایسه کنید.

نکات ساخت پله تاشو
نکات ساخت پله تاشو

نکته برای نصب راحت پله تاشو

پیش از اجرا پله تاشو فلزی لازم است دهانه محل نصب را اندازه گیری کنید. اندازه دهانه دقیقا باید با ابعاد محصول مطابقت داشته باشد. برای نصب لازم است که پایه و ابزار از قبل آماده شود. معمولا یک استاد کار در محل نصب با تجهیزات مخصوص کار نصب را انجام میدهد. ابتدا باید توجه داشته باشید این شرایط محیطی است که تعیین می‌کند سازه شما در چه مدلی و با چه سبکی ساخته شود. محل نصب و اندازه های محیط  باید با توجه به اصول مهندسی محاسبه شود. توجه به این نکات برای ایمنی و جاگیری پله بسیار مهم است. اگر در هنگام استفاده از پله تاشو احساس کردید که پلکان شل هستند و یا از محل اتصال صدا شنیده می‌شود به این معناست که کار به صورت اصولی انجام نشده است. 

شرکت ساخت پله تاشو فلزی
شرکت ساخت پله تاشو فلزی

طراحی و اجرا پله تاشو فلزی با تکنو متال

ادعای بهترین بودن، ادعای بزرگی است. ما نمی‌گوییم بهترین هستیم اما قطعا در میان بهترین ها قرار داریم. این ادعا را رزومه موفق، رضایت مشتریان، اعتماد همراهان و کیفیت کارها و سازه های انجام شده نشان می‌دهد. مجموعه مهندسی تکنو متال می‌تواند انواع پله تاشو فلزی و انواع پله گرد فلزی و مدل های دیگر پله را در متنوع ترین مدل ها و طرح ها را به اجرا در آورد.

تعهد، مهارت و تخصص، تجربه و کارآمدی، از ویژگی هایی است که به داشتن آنها افتخار می‌کنیم. با ما در تماس باشید. 

5 دیدگاه

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص