معرفی پله گرد و انواع آن، از طراحی تا اجرا

پله گرد چیست؟

پله پیچ یا همان پله گرد، از محبوب ترین و پر استفاده ترین انواع پله ساختمان به حساب می‌آید. ظاهر خاص و زیبا و کارایی فوق العاده، از ویژگی های بارز این سازه به حساب می‌آید. اگر قصد خرید و ساخت پله‌ی مدل گرد را دارید، ابتدا لازم است با دنیای آن آشنا شوید. در ادامه قصد داریم ضمن معرفی سازه، انواع مدل‌ها، طراحی ها و همچنین نحوه قیمت گذاری و ثبت سفارش را در اختیار شما قرار دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

انواع پله گرد

پله گرد چیست؟

همانطور که می‌توان حدس زد، پله گرد نوعی پلکان است که با حالت چرخشی خود شناخته می‌شود. در بسیاری از مکان ها مانند خانه های دوبلکس، برای اتصال دو طبقه و دو سطح به یکدیگر در حالتی که فضای کمی اشغال شود و زیبایی محیط حفظ شود، از این سبک پله استفاده می‌شود.

ویژگی های پله پیچ:

  • اشغال فضای کم
  • زیبایی محیطی
  • انعطاف در ابعاد و اندازه ها
  • اتصال دو یا چند طبقه
  • ایمنی بالا
  • تنوع مدل ها

این سازه در محیط هایی مانند، خانه های دوبلکس، سالن ها، ادارات، کافه ها و رستوران را ساخته و اجرا می‌شوند. پله دوبلکس(با انواع پله دوبلکس شوید) در واقع نوعی از پله گرد است که برای محیط های دوبلکس با فضای کم اجرا می‌شود. این سازه می‌تواند بر اساس نیاز تا 180 درجه چرخش داشته باشد. در ادامه با انواع مدل هایاین سازه آشنا می‌شویم.

پله گرد چیست؟

مشاوره رایگان برای اجرا پله گرد

ساخت پله گرد یک مسئله بسیار مهم است. پله بخش بزرگی از محیط است که علاوه بر مسائل ایمنی، هزینه زیادی بابت تعمیر و نصب مجدد آن خواهد شد. پس بسیار مهم است که در این زمینه قدم های خود را حساب شده و دقیق بردارید. این سازه مانند لباسی با مدل های متنوع و ابعاد مختلف است. طبیعی است هر لباسی برای هر شخص و سایزی مناسب نیست. صرف نظر از عکس های موجود در اینترنت، در مرحله اول شما لازم است با مشورت یک متخصص تصمیم گیری کنید. متخصص به شما می‌گوید با توجه به شرایط محیط و اندازه های مد نظر شما و همچنین بودجه ای که در اختیار دارید، بهترین و مناسب ترین گزینه ها کدامند.

مجموعه مهندسی تکنومتال با ارائه خدمات مشاوره رایگان در ساخت پله، بار بزرگی را از روی دوش مراجعه کنندگان برداشته است. هم اکنون می‌توانید با استفاده از شماره های موجود، با تماس بگیرید. مهندسان ما با علاقه و حوصله تمام به سوالات شما پاسخ خواهند داد. همچنین از این طریق می‌توانید جدیدترین قیمت‌ها و هزینه ها را مطلع شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید:

تلفن: 02177002023

موبایل: 09128670109

طراحی پله پیچ

انواع پله مدل گرد بر اساس متریال

به صورت کلی انواع پله گرد در دو دسته بندی مختلف قرار می‌گیرد. دسته اول بر اساس متریال و دسته دوم بر اساس مدل و طراحی تقسیم بندی می‌شود. به صورت مختصر با برخی مشهورترین آنها آشنا می‌شویم.

  • پله گرد فلزی

مشهورترین و محبوب ترین مدل پله های گرد و پیچ را می‌توان پله گرد فلزی معرفی کرد. این سازه که با متریال فلز ساخته می‌شود، دارای طرح های بسیار جذاب و متنوع است. ایمنی، طول عمر بالا، نگهداری ساده، انعطاف در اندازه ها و… هر آنچه که نیاز دارید در پله فلزی مدل گرد وجود دارد. در مطلب پله گرد فلزی از این سازه مهم و کاربردی بیشتر صحبت کرده ایم.

  • پله گرد استیل

هرچند استیل به خودی خود نوعی فلزی به حساب می‌آید، ولی از آنجا که طرفداران و ثبت سفارش در این متریال آنقدر زیاد است تصمیم گرفتیم به عنوان شاخه ای مجزا درباره آن صحبت کنیم. پله گرد استیل، سازه است که تقریبا با هر محیطی همخوانی دارد. طراحی های مدرن در این پلکان و ظاهری زرق و برق دارش، می‌تواند هر محیطی را چند برابر زیبا کند. در مطلب قیمت پله گرد استیل به خوبی با نحوه قیمت گذاری این سازه آشنا شده ایم.

  • پله گرد چوبی

چوب همیشه خاص و زیبا بوده است. به جرات می‌توان گفت تنها متریالی که هیچگاه جایگاه خود را از دست نداده و همیشه در میان بهترین انتخاب ها بوده چوب است. پله گرد چوبی با ظاهری متفاوت و ساختاری طبیعی، برای محیط های لوکس بسیار مناسب است. اگر می‌خواهید پله ای داشته باشید که نظر همه را به خود جلب کند، قطعا لازم است چوب را در میان گزینه های خود در نظر بگیرید. در این مطلب با این مدل از پله پیچ بیشتر آشنا شوید.

  • پله گرد بتنی

پله گرد بتنی سازه ای که با حفظ اصالت و ساختار خود، کاربرد بسیار زیادی دارد. بتن ماده ای است که می‌توان انواع و اقسام طرح ها را به وسیله آن به اجرا درآورد. البته طبیعی است دردسر ساخت پله با بتن بسیار بیشتر از گزینه های دیگر است. اما از طرفی ماندگاری و طول عمر این سازه بسیار بیشتر است. از بتن برای ساخت پله دوبلکس در محیط های بزرگ مانند فروشگاه ها و… استفاده می‌شود.

انواع پله گرد

انواع مدل پله گرد بر اساس طراحی ساخت

راه پله مارپیچ یا گرد دارای انواع مختلف و گوناگونی در ساخت می باشد که در این مقاله قصد داریم برخی از آنها را به شما معرفی کنیم.

  • پله گرد دو محور باکس

اولین مدل پله گرد به نام پله دو محور باکس است. این مدل پله دارای یک شعاع بیشتر از 55 سانتی متری است و با توجه به این موضوع بسیار بزرگ است. با توجه به بزرگی این پله از آن در هتل های لوکس و مراکز خرید و پاساژ ها استفاده می شود؛ در واقع در این فضا ها محدودیتی وجود ندارد و اجرا آن در این فضا ها کار راحتی است.

  • پله گرد دو محور ورق

این نوع پله شبیه به پله دو محور باکس می باشد و دارای شعاع و ابعاد بسیار بزرگی است. البته این مدل برای مجتمع های مسکونی استفاده می شود. اجرا و ساخت این مدل پله ها بسیار اقتصادی است در کنار نمای بسیار زیبایی که به ساختمان و دکور شما می دهد قیمت مناسبی هم دارد.

مدل پله پیچ

  • پله گرد زیر محور

پله گرد زیر محور برای هر مکان و فضایی کاربرد دارد. البته بیشترین کاربرد این نوع پله ها در خانه های مسکونی و همین طور مراکز تجاری است.

  • پله گرد تک محور کنسولی

پله تک محور کنسولی قصد بررسی آن را داریم. این مدل پله از ابعاد کوچکی برخوردار است و عرض کف پله ها بیشتر از 70 سانتی متر نمی شود. برای ساخت این مدل راه پله تک محوری نیز هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

  • پله مارپیچ

یکی از مدل های پله پیچ، مارپیچ است. که از مدل پله محور مرکزی ساده است. نام دیگر این نوع پله ها به نام پله فرار است. این پله از شعاع کوچکی برخوردار است و برای مجتمع های مسکونی و تجاری کاربرد دارد.

  • پله‌ی گرد محور مرکزی برش خورده

این نوع پله شعاع کمی دارد که پله گرد محور مرکزی برش خورده نامیده می شود. اجرا این نوع پله برای محیط های تجاری کاربرد دارد.

پله پیچ

نکات قابل توجه در ساخت پله پیچ

به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت بالا، ابعاد، جنس پروفیل موجود در پله، نوع سازه و مواردی به این صورت در اجرا این مدل پله ها بسیار مهم و ضروری است. برای اجرا پله گرد متخصصان و تیم اجرایی باید به وزن پله های بتنی هم توجه داشته باشد که متناسب  با اسکلت ساختمان باشد.

انواع طراحی  مدل پله های گرد

همانطور که گفته شد یکی از مزیت های پله گرد، تنوع بسیار عالی در مدل و طراحی آنها است. با انواع متریال مختلف شما می‌توانید برای هر محیطی طراحی منحصر به فرد خود را داشته باشید. میزان چرخش، جنس پله، نوع نرده ها و ساختار آن، بخش های مهم در طراحی هستند. به عنوان مثال می‌توانید از پله گرد با طرح دی ان ای (DNA) استفاده کنید. حتی می‌توانید از پله معلق با نورپردازی های خاص هم بهره ببرید. در این زمینه می‌توانید به جدیدترین مدل های پله دوبلکس مراجعه کنید و تصاویر مختلفی از طرح های گوناگون مشاهده کنید.

مسئله اصلی در طراحی دو چیز است. اول، بودجه و دوم مهندس طراح. بودجه از این لحاظ مهم است که طبعیتا طرح های خاص با جزئیات مختلف دارای هزینه های بیشتری در متریال، طراحی و اجرا هستند. اما گزینه دوم یعنی انتخاب سازنده پله از بودجه داشت هم مهمتر است. پله سازی مانند نقاشی یک هنر است. در این هنر خلاقیت، مهارت و ذهن مدرن بسیار مهم است. چیزی که در هنر ساخت پله به دست می‌آید، به صورت مستقیم در زندگی افراد تاثیر می‌گذارد. پس بیش از هر چیزی توجه کنید که سازه خود را به دست چه کسی می‌سازید.

ساخت پله‌های گردمراحل ساخت پله پیچ

برای ساخت این مدل پله‌ها باید که ورق های اتصال در سقف قرار بگیرد و به همین دلیل برای صرفه جویی و راحتی اجرا پله گرد باید قبل از بتن ریزی انجام شود. در ساخت این نوع راه پله ها از متریال های مختلفی همچون: چوب و فلز استفاده می شود. به طور مثال استفاده از نرده های چوبی در کنار پله های فلزی بسیار زیبا و جذاب خواهد بود اما به طور کلی این موضوع وابسته به سلیقه و دکوراسیون مدنظر شما دارد.

در واقع از نکات مهم که در ساخت این نوع راه پله ها حتما باید رعایت شود، اندازه درست پله ها است به صورتی که راه رفتن بر روی آن ها ترسناک نباشد. اگر این نوع پله ها قرار است در فضایی پرکاربرد نصب شود باید به صورتی باشد که برای بزرگسالان و کودکان مناسب باشد و همه افراد به آسانی بتوانند از آن استفاده کنند. در هنگام ساخت پله پیچ علاوه بر این که زیبایی را باید در نظر بگیرید لازم است که راحتی هم مورد توجه قرار دهید.

قیمت نهایی ساخت پله گرد چگونه محاسبه می‌شود؟

محاسبه هزینه انواع پله گرد یکی از مهمترین چالش ها و دغدغه های افرادی است که قصد ساخت این سازه را دارند. این سازه بر اساس پارامترهای مختلفی ارزش گذاری و بودجه بندی می‌شود. به عنوان مثال:

  • قیمت متریال
  • هزینه طراحی و نقشه کشی
  • ساخت
  • اجرا

این هزینه ها با توجه به تعرفه های رسمی و نوسانات بازار سنجیده می‌شود. البته عاوملی مانند ابعاد و اندازه ها، نوع طراحی پله، ارتفاع، جنس سازه، مدت زمان و محیط ساخت نیز از پارامترهای دیگر قیمت گذاری در ساخت پله گرد و انواع آن است. بسیاری از افراد دوست دارند قبل از آنکه تصمیم قطی بگیرند، بودجه مورد نیاز را سنجش کنند. به همین جهت در تیم تکنو متال با استفاده از تماس تلفنی و سرویس مشاوره رایگان این امکان را در اختیار شما قرار داده ایم که جدیدترین قیمت ها را مطلع شوید و پاسخی برای سوالات خود دریافت کنید. کافی است با شماره های زیر ارتباط برقرار کنید.

تلفن: 02177002023

موبایل: 09128670109

ساخت راه پله پیچ

طراحی  و اجرا انواع پله گرد با تکنو متال

گفته شد که انتخاب سازنده حرفه ای برای پله، از مهمترین مسائل در این مسیر است. شرکت مهندسی تکنو متال با استفاده از سالها تجربه و صدها پروژه موفق، یکی از بهترین گزینه های برای شما خواهد بود. ساخت پله در تهران و دیگر نقاط کشور با مقرون به صرفه ترین قیمت، از خدمات اصلی این مجموعه است.

ما تلاش کرده ایم با استفاده از تعهد، تخصص، انصاف و وقت شناسی، بهترین عملکرد و نتیجه را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. شما می‌توانید با برقراری تماس، ضمن دستیابی به مشاوره رایگان، برای ثبت سفارش خود اقدام کنید.

2 دیدگاه

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص