مکان مناسب پله دوبلکس کجاست؟

مکان مناسب پله دوبلکس

ابتدا در مطلب معرفی پله دوبلکس به خوبی با این مدل از پله و ویژگی های خاص آن آشنا شدیم. اگر بعد از انجام تحقیقات و مشورت ها تصمیم خود را برای ساخت این پله گرفته اید، پس لازم است به نکات بسیار مهمی توجه کنید. یکی از اصلی ترین نکات و مسائل در ساخت این سازه، مکان مناسب پله دوبلکس است. در واقع شما باید بدانید هنگام ساخت یک محیط دو طبقه و یا اصطلاحا دوبلکس، پله خود را کجا بنا کنید که بهترین کارایی و کاربرد را از منظر های مختلف داشته باشد. در این بخش می‌خواهیم به صورت دقیق و فنی در این زمینه گفتگو کنیم. همراه ما باشید.

مکان مناسب پله دوبلکس
مکان مناسب پله دوبلکس

معرفی خانه های دوبلکس

قبل از بررسی مکان مناسب پله دوبلکس بهتر است که تعریف کوتاهی از خانه های دوبلکس داشته باشیم، خانه های دوبلکس یک طبقه است و فضای داخلی آن از دو طبقه تشکیل شده است . به طور معمول طبقه اول اتاق نشیمن و پذیرایی است و طبقه دوم اتاق خواب ها قرار دارد . با توجه به این مورد وجود راه پله امکان ارتباط را برقرار می سازد .

ساخت پله دوبلکس یکی از بخش های فوق العاده جذاب و تاثیرگذار در این خانه ها است. جالب است که بدانید خیلی از افراد به دلیل وجود راه پله های زیبا و شیک جذب خانه های دوبلکس می شوند. این نوع راه پله ها هم با توجه به مساحت خانه و فضا مورد نظر شما طراحی می‌گردد. البته به این نکته توجه داشته باشید، این سازه در چنین محیطی مانند پوشیدن لباس برای یک فرد مهم در یک جلسه مهم است. انتخاب لباس اشتباه می‌تواند همه چیز را بهم بریزد و تمام زیبایی اطراف خود را زیر سوال ببرد. پس انتخاب مکان پله و مدل آن مسئله بسیار مهمی است. در مطلب انواع پله دوبلکس به خوبی راجع به مدل های مختلف این سازه صحبت کرده ایم.

مکان مناسب پله دوبلکس به چه عواملی بستگی دارد؟

برای انتخاب مکان مناسب پله دوبلکس لازم است که این نکته را بدانید که، راه پله می تواند به صورت مرکزی و یا در تماس با یک دیوار بیرونی سخته شود. در هر دو حالت ویژگی های مثبت و منفی زیادی  وجود دارد. توجه داشته باشید که اگر راه پله به صورت مرکزی قرار بگیرد پنجره ای برای تهویه و تامین روشنایی آن وجود نخواهد داشت و برای تامین روشنایی می توانید از یک پنجره بالای سقف پلکان استفاده کنید. اما اگر پلکان در تماس با یک دیوار بیرونی قرار گیرد، امکان تعبیه پنجره در مسیر آن وجود دارد.

در خانه هایی که سطوح دیوارهای بیرونی کم هستند بهتر است این مقدار کم را برای تعبیه پنجره در فضاهای دیگر مانند اتاق ها استفاده کرد. یکی دیگر از موارد مهم در مکان مناسب پله دوبلکس این است که پله باید در مکانی قرار بگیرد که دسترسی آن برای تمام فضا ها آسان و یکسان باشد.

پس در ابتدا لازم است شرایط محیط به خوبی بررسی شود تا معیارهای مشخص برای ساخت پله به دست بیاید. توجه به دیوار کناری، دسترسی به سطح طبقه بالا، عدم اشغال فضا در محیط اصلی، انتخاب متریال مناسب و در مسیر نبودن پله از پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب مکان ساخت سازه به حساب می‌آید.

ساخت پله دوبلکس
ساخت پله دوبلکس

معرفی مکان مناسب پله دوبلکس

در ادامه قصد داریم چند مکان مناسب پله دوبلکس را مشخص کنیم. با این کار می‌توانید ایده بگیرید.

در ساختمان های عمومی، پله دوبلکس باید در نزدیکی ورودی اصلی قرار گیرد اما در ساختمان های مسکونی این موقعیت باید در مرکز ساختمان باشد تا دسترسی به آن برای تمام فضاها یکسان باشد. یکی از ایده های قدیمی این است که راه پله باید در جلوی درب ورودی قرار بگیرد اما این ایده برای هر خانه ای مناسب نیست و در خانه های بسیار بزرگ بسیار زیبا و جذاب خواهد شد. اگر خانه شما دارای یک اتاق انتظار و یک مستر روم باشد، انتخاب پله دوبلکس سلطنتی می‌تواند جذابیت محیط را چند برابر کند.

پله دوبلکس سلطنتی
پله دوبلکس سلطنتی

اگر یک خانه بزرگ دارید وجود یک پله اضافی کوچک می تواند باعث زیبایی طراحی منزل شما شود. شما می توانید آشپزخانه و اتاق ناهار خوری در طبقه پایین بوسیله یک پله کوچک به اتاق نشیمن بزرگسالان در طبقه بالا در بخش پشتی را با استفاده از پله متصل کنید. این پله به گردش راحت و سریع کمک میکند. برای اینکه شما به سالن نشیمن برسید نیازی نیست تا از سالن نشیمن به سمت بخش جلویی خانه بروید، از پلکان اصلی به طبقه پایین رفته و سپس وارد آشپزخانه شوید.

اگر محیط داخلی شما ابعاد و اندازه های بزرگی ندارد و برای شما حفظ محیط و اشغال نشدن فضای اضافی موضوعیت دارد، باید از مدل پله گرد فلزی استفاده کنید. این سازه می‌تواند در هر نقطه ای وصل شود و با کمترین اشغال فضا، دسترسی مناسبی برای شما ایجاد کند.

طراحی راه پله مارپیچتناسب طرح پله دوبلکس با مکان ساخت

یکی از پارامترهای اصلی در انتخاب مکان مناسب پله دوبلکس، توجه به طراحی و مدل پله است. همانطور که می‌دانید پله ها دارای مدل های مختلف طراحی های گوناگون و همچنین متریال مختلف هستند. مکان هر کدام از این مدل ها باید متناسب با ساختار و طرح آن باشد. به عنوان مثال برای ساخت پله دوبلکس معلق، لازم است این سازه را در کنار دیوار حامل بنا کنیم تا بتوان شاسی های فولادی را درون دیوار کارگذاری کرد. 

در مدل های پله پیج، در هر بخشی که تناسب ارتفاع وجود داشته باشد می‌توانید سازه خود را بنا کنید. پله ها دوبلکس سنگی و یا ساده را نیز غالبا در کناره های محیط برای حفظ فضا ایجاد می‌کنند. پله های سبک سنتی، مدرن، سلطنتی، چوبی و… نیز هر کدام ویژگی های خاص خودشان را برای ساخت دارند. حال سوال اصلی و اساسی اینجاست که چگونه طرح مناسب، مدل مناسب، متریال مناسب و مکان مناسب را برای ساخت پله دوبلکس انتخاب کنیم؟

بازدید و مشاوره رایگان برای ساخت پله دوبلکس

چالشی ترین و مهمترین دغدغه در اجرا پله دوبلکس، انتخاب مکان مناسب پله دوبلکس و همچنین طرح و مدل مطلوب است. برای اینکار به چیزی بیشتر از سلیقه و جستجو در اینترنت نیاز دارید. با استفاده از فرایند مشاوره رایگان و بازدید شرکت تکنو متال می‌توانید مطمئن ترین و دقیق ترین قدم ها را برای ساخت این سازه بردارید. مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. شما همچنین می‌توانید برای بازدید و دریافت نظرات اولیه نیز اقدام کنید. 

برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش ساخت پله دوبلکس با ما تماس بگیرید:

تلفن: 02177002023

موبایل: 09128670109

شرکت ساخت پله
شرکت ساخت پله

تکنو متال شرکت حرفه ای طراحی و اجرا پله دوبلکس

در این مقاله به بررسی مکان مناسب پله دوبلکس پرداختیم و تمام نکات لازم و ضروری تاثیر گذار در طراحی راه پله را عنوان کردیم. تکنومتال از مجریان ساخت سازه های فلزی در تهران و کرج می باشد که توانسته با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و در نظر گرفتن قیمت های استثنایی جای خود را در دل مراجعه کنندگان باز کند.. استفاده از کادر مجرب، تخصص بالا، تجربه کافی و به روز بودن اطلاعات، توانسته ایم موفقیت خود را با همراهان گرامی شریک شویم. برای اطلاع از شرایط فروش، نصب و آخرین قیمت با ما در تماس باشید. 

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص