10 ایده خلاقانه برای نورپردازی پله شیک و مدرن

نور پردازی پله از موضوعاتی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم و ایده های جذاب و منحصر به فردی را به شما معرفی کنیم. راه پله یکی از عناصر و پارامتر های مهم در دکوراسیون داخلی است و به همین دلیل در هنگام طراحی آن باید توجه و حساسیت زیادی به خرج دهید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با ایده های خلاقانه برای نور پردازی پله آشنا شوید.

بخش های اصلی پله

برای آشنایی با ایده های نور پردازی پله بهتر است که با بخش های پله آشنا شوید. به طور کلی پله ها از تنوع زیادی برخوردار هستند اما دارای چهار بخش اصلی می باشند:

  • کف پله، که محل گذاشتن پا برای بالا آمدن از پله است.
  • پیشانی پله، فاصله عمودی که بین دو ردیف پیه وجود دارد
  • گونه پله، به قسمت بغل پله می گوییم
  • پاگرد، مکانی است که بعد از گذشتن از یک ردیف از پله بر آن قدم می گذارید.

بخش فرعی پله

همچنین پله ها علاوه بر بخش اصلی دارای بخش های فرعی است که در برخی مدل ها موجود است و در برخی مدل ها موجود نمی باشد:

  • خیز پله، به مجموعه پله های پشت سر هم بین دو اختلاف سطح خیز پله می گویند.
  • لب پله، بیرون آمدگی کف پله از قسمت پیشانی پله
  • نرده، بخشی که در دو طرف نرده برای جلوگیری از سقوط افرار در نظر می گیرند.

ایده های نور پردازی پله

همانطور که می دانید پله از متریال و جنس های مختلفی تشکیل شده است. جنس های همچون: شیشه ای، سرامیکی، چوبی و … در تولید پله استفاده می شود. برای ایجاد جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه خود از پله های چوبی و شیشه ای استفاده کنید و نورپردازی آن ها بسیار زیبا خواهد بود.

 

 

ایده های نور پردازی پله

برای ساخت و اجرا انواع نور پردازی پله با ما تماس بگیرید:

تلفن: 02177002023

موبایل: 09128670109

 

شما می توانید نرده پله ها را با چراغ ال ای دی نورپردازی کنید و حتی می توانید نورپردازی این قسمت را هوشمند کرده و با استفاده از ریموت نور نرده ها را کنترل کنید. از نکاتی که در نور پردازی پله باید توجه کنید، تعداد لامپ ها برای روشنایی است شما می توانید با توجه به سایز و نوع چراغی که استفاده می کنید تعداد لامپ های متفاوتی برای راه پله خود انتخاب کنید. برای نور پردازی راه پله خود می توانید از چراغ های بزرگ و کوچک استفاده کنید که نمای زیبایی دارد. در قسمت های داخلی پله هم می توانید نورپردازی انجام دهید البته در اجرا این ایده باید جنس راه پله شما به گونه ای باشد که نور را از خود عبور دهد.

نورپردازی نرده پله

 

نورپردازی پله های بیرونی

برای فضای بیرونی خود اگر قصد دارید نورپردازی انجام دهید، لازم است که ابعاد و شکل پله ها را در نظر بگیرید. اگر پله شما به صورت باریک ساخته شده باشد بهتر است که از یک لامپ در مرکز عمودی هر پله استفاده کنید. اگر پله ها به صورت پهن باشد باید از تعداد زیادی لامپ در راستای عمودی هر پله استفاده کنید و به این طریق نور زیادی فضای پله را در برمی گیرد. پله های با ارتفاع کم در شب خیلی خطرناک است و برای نورپردازی آن لازم است که از روشنایی های طولی استفاده کنید.

 

نکات مورد توجه در نور پردازی پله

شما می توانید برای نور پردازی پله خود از لامپ و روشنایی ساده استفاده کنید. در واقع به این صورت که از لامپ های ساده استفاده کنید در کنار پله ها این لامپ ها را می توانید قرار دهید یا بر روی نرده پلکان قرار دهید. بسیار شیک و جذاب خواهد بود. این نکته را توجه کنید، نور های که به سمت پایین تنظیم می شوند در مقایسه با نور های بالا روشنایی بیشتری دارند و کاربردی تر می باشند پس بهتر است که از این نور ها استفاده شود. لازم نیست تمام قسمت های پله روشن باشد ، نورپردازی شما می تواند به گونه ای باشد که در هنگام تاریکی شب خطری ایجاد نکند. برای نورپردازی پله های خود می توانید روشنایی های مختلف را با هم ترکیب کنید و استفاده از روشنایی جانبی و کناری برای برای پله ها انتخاب بسیار جذابی است.

نکات مورد توجه در نور پردازی پله

کلام آخر

در این مقاله روش و ایده های جذاب نور پردازی پله را مورد بررسی قرار دادیم. با خواندن این مقاله می توانید پله های خود را مطابق با سلیقه و به صورت کاربردی نورپردازی کنید.تکنومتال از مجریان ساخت سازه های فلزی در تهران و کرج می باشد که توانسته با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و در نظر گرفتن قیمت های استثنایی طرفداران خود را پیدا کند. برای اطلاع از شرایط فروش، نصب و آخرین قیمت با کلیک بر تکنومتال اقدام نمایید. هدف ما کسب رضایت 100 درصدی شما عزیزان می باشد.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص