١۰ ایده برای تبدیل پشت بام به روف گاردن

روف گاردن

روف گاردن ، با توجه به نحوه زندگی امروزی که تمام خانه ها روز به روز در حال تبدیل شدن به آپارتمان های عظیم و جسته هستن و باغچه های کوچک یا حیاط های زیبای در خانه ها از بین میروند از این رو بهترین ایده برای برگرداندن این حیاط ها و باغچه های زیبای کوچک مان  ابتدا لازم است چشمان خود را ببندید و هر چیز که در طبیعت وجود دارد را تصور کنید شما به راحتی میتوانید همه این  رویا های زیبایتان را با استفاده از ایده روف گاردن طراحی کنید  . با خواندن این مقاله به موضوعات مانند روف گاردن چیست ؟ ایده های ساخت روف گاردن آشنا میشوید .

طراحی روف گاردن لوکس
طراحی روف گاردن لوکس

روف گاردن چیست ؟

روف گاردن ،که در زبان فارسی به آن بام باغ گفته میشود  به طراحی زیبا بر روی پشت بام ها  یا تراس میباشند  و شما می توانید برای طراحی این فضای سبز از ایده های طراحی باغچه حیاط  و یا طراحی باغچه ویلا استفاده کنید. ایجاد روف گاردن،  در واقع راهی است جهت رجوع به طبیعت در زندگی شهری زیرا با توجه به ساختن ساختمان های عظیم و بسیار زیاد در شهر ها فضایی سبز روز به روز در حال کاهش است .

همچنین میتوان گفت روف گاردن ها یا بام باغ ها  مزیت های زیادی دارند که از مهم ترین آنها می توان به پاکسازی هوای اطراف، به ویژه محوطه داخلی ساختمان اشاره کرد. علاوه بر آن، بام باغ ها کمک زیادی به تغییر چهره یکنواخت شهر می کنند و چشم اندازی زیبا به وجود می آورند.

 

ایده جذاب برای ساخت روف گاردن :

  • بام سبز با استخر :

اگر برای شما این امکان وجود ندارد که در حیاط یا محیط خانه خود یک استخر قرار دهید ، این امکان با استفاده از روف گاردن برای شما امکان پذیر شده است. اگر ساختاری خلاقانه و زیبا برای استخر و محیط اطرافش انتخاب کنید پشت‌ بام را به بهترین مکان برای تقریح خانواده تبدیل کرده‌اید.

  • بام سبز با مبلمان چوبی :

استفاده از مبلمان چوبی مخصوص فضای باز  پشت بام شما را بسیار دل نشین میکند .

طراحی روف گاردن با مبلمان چوبی

  • بام سبز با پرورش گیاه خوراکی :

یک ایده بسیار جالب تر پرورش گیاه خوراکی است شما میتوانید سبزی جات یا صیفی جات را در پشت بام خود پر کنید با استفاده از این ایده به سبزی جات سالم هم دست پیدا میکنید هم محیط زیبا را برای خود ایجاد میکنید

  • بام سبز با تزئینات روشن :

تزئینات روشنایی  در فضای پشت بام شما ، فضایی رویایی و شب‌هایی آرامش‌بخش و عاشقانه به بام شما هدیه می‌دهد. لامپ‌های کوچک تزئینی، شمع‌های روشن و فانوس‌ها انتخاب‌های خوبی برای این کارند.

طراحی روف گاردن در بام سبز

  • آشپز خانه در بام سبز :

یک ایده خلاقانه دیگر استفاده از آشپزخانه در فضای باز در پشت بام است ، که جزو ایده های بسیار جالب و همچنین باعث راحتی کار شما می شود .

  • سینما در بام سبز :

اگر دوست دارید  به تماشای یک برنامه در فضای سبز پر از گیاه و درخت با وجود یک هوای خنک لذت بخش بپردازید ، روف گاردن این رویا را برای شما محقق کرده است .

 

  • میز ناهار خوری در پشت بام :

همان طور که میدانید همیشه فرصت این وجود ندارد که شما به دل طبیعت بروید و غذا میل کنید .شما میتوانید در پشت بام خود با قرار دادن یک میز ناهار خوری در کنار گیاهان سرسبز غذای خود را میل کنید

روف گاردن

  • تزئین بام سرسبز با مجسمه آب نما:

مسواک، خمیردندان، نخ دندان، صابون و سایر وسایل مربوط به روشویی را در قفسه‌ای دربسته نگه دارید؛ بودن این وسایل روی شلف یا روشویی باعث شلوغی فضا شده و از زیبایی آن می‌کاهد.

  • حوض ماهی در بام سرسبز :

هم‌چنین می‌توانید یک حوضچه ماهی را در پشت بام با گل‌های رنگارنگ و گیاهان سبز نصب کنید. جلوه‌ای دلپذیر به خانه شما خواهد داد و دوست دارید ساعات عصر را در این مکان زیبا بگذرانید. ماهی‌ها براساس مفاهیم اساطیری برای خانه‌ها مناسب هستند و مورد علاقه بچه‌ها نیز قرار می‌گیرند. اگر از امنیت بچه‌های خود در پارک‌های عمومی نگران هستید ، آن‌ها همیشه از بازی در خانه لذت خواهند برد.

 

  •  پرورش گیاهان ارگانیک در بام سرسبز :

ایده‌ پرورش گیاهان ارگانیک در پشت بام باعث میشود با یک تیر دو هدف را بزنید ، با استفاده از این کار شما میتوانید هم یک کار تجاری خانوادگی راه اندازی کنید و در آمد برای خود کسب کنید هم این که یک فضای سبز زیبا

را برای خود ایجاد کنید .

 

 

طراحی و پیاده سازی روف گاردن

طرح های به کار رفته در روف گاردن  آپارتمان های  مدرن ، چشم انداز آپارتمان ها ی شما را جالب و زیبا میکند . از سویی دیگر  استفاده از آن باعث ایجاد هوای پاک  و کمک زیادی به تغییر چهره یکنواخت شهر آپارتمان ها یا محل کار شما  میکنن.
اگر قصد طراحی  روف گاردن در آپارتمان ها یا بارکون های خود دارید، می توانید با مشاورین ما در شرکت تکنومتال  تماس حاصل نمایید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص