٧ ایده طراحی پله دوبلکس کم جا

پله دوبلکس کم جا

در دنیای مدرن امروز، خانه‌های دوبلکس و مدرن جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند. کمبود فضای کافی برای ساخت‌ خانه‌های بزرگ و ایجاد زیبایی در دکوراسیون داخلی موجب به وجود آمدن این سبک از خانه‌ شده است. پله اصلی‌ترین و مهمترین المان در خانه‌های دوبلکس است که دو طبقه داخلی را به یکدیگر متصل می‌کند. در ساخت پله برای این خانه‌ها همیشه یک چالش بزرگ وجود داشته است، آنهم اشغال فضای محیط توسط پله است. اینجاست که پله دوبلکس کم جا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. حالا دیگر می‌توانید در کمترین فضاها، بهترین و زیباترین پله‌ها را بسازید، بدون اینکه نگران کوچک شدن ابعاد داخلی و یا اشغال فضا توسط پله باشید. شاید بپرسید. چگونه؟ ما در این مطلب قصد داریم کلیدهای حل مسئله را در اختیار شما قرار دهیم.

به دنبال چنین باوری قصد داریم نمونه‌های برتر طراحی پله گرد دوبلکس در فضای منازل کوچک تا متوسط را بررسی کنیم. طراحی چشمگیر و منحصر به فرد این پله‌ها ظاهر اصلی خانه‌تان را متحول خواهد کرد.

پله گرد تفکیک شده

پله گرد تفکیک شده یک نمونه عالی از پله دوبلکس کم جا به حساب می‌آید. این مدل از پله‌ها ظاهر بسیار مدرن و جذابی دارند که با انواع طراحی‌ها و تم‌های دکوراسیون داخلی هماهنگی بالایی دارد. از ویژگی‌های آن می‌توان به داشتن پاگرد بزرگ و پله‌های کوچک و نزدیک بهم اشاره کرد که باعث می‌شوند فضای کمی در محیط اشغال شود. ظاهر این پله‌ها به نوعی طراحی شده است که فضای اضافی را درگیر نخواهد کرد. بین هر پله فاصله وجود دارد که نور از بین آن عبور می‌کند و همین مسئله باعث وسعت بیشتر محیط می‌شود. کوچکتر شدن و بیشتر شدن پله‌ها، مقاومت سازه را در ابعاد کوچک افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، خرده سنگ‌های سفید زیر پله گرد پاشیده شده، این کار باعث میشود فضای باز به محیط داخلی غالب شود و شما به چشم فضا را بزرگ تر ببیند .با توجه به این که پله گرد تفکیک شده فضای کمی را اشغال میکند و کوچک است ولی دارای طراحی زیبایی میباشد. همچنین در این سازه می‌توانید از جزئیات زیبایی مانند پالت‌های نوری و… استفاده کنید تا فضا زیباتر از همیشه به نظر برسد.

پله دوبلکس کم جا

پله گرد چوبی شناور

هر زمان صحبت از پله دوبلکس کم جا در میان باشد، پله گرد چوبی شناور یا معلق حتما از گزینه‌های اصلی خواهد بود. پله‌ای زیبا، جذاب و حرفه‌ای که تلفیقی از سبک زیبای چوب کلاسیک و جذابیت طرح‌های مدرن است. این مدل از پله، به نحوی طراحی می‌شود که انگار پلکان در هوا معلقی هستند که به شاسی دیواری یا لوله‌ای متصل می‌باشند. بین هر پله فاصله خالی وجود دارد که نور از بین آن عبور می‌کند. ویژگی اصلی این سازه، ساخت آن در هر محیط کوچک و بزرگی است. یعنی حتی اگر در یک خانه 50 متری هم باشید به راحتی می‌توانید از این پله به عنوان پله دوبلکس استفاده کنید.

استفاده از چوب یا روکش چوبی در این پله، گرما و صمیمیت محیط را افزایش می‌دهد. این نکته برای بزرگ‌تر به چشم آمدن محیط بسیار مهم است. اگر به دنبال یک پله خاص، زیبا، جذاب و کم جا هستید، حتما پله گرد چوبی معلق را بررسی کنید. این سبک از پله دارای طرح‌های مختلفی است که می‌تواند برای هر سلیقه‌ای جذاب باشد.

پله گرد دوبلکس

پله گرد با نرده نامرئی

همیشه عادت داشته‌ایم نرده‌ها با ابعاد بزرگ در اطراف پله‌ها وجود داشته باشند. همین مسئله باعث اشغال فضای بیشتری از محیط می‌شود. اما برای ساخت پله دوبلکس کم جا این قاعده شکسته می‌شود. به توصیه طراحان دکوراسیون و مهندسان سازه، استفاده از نرده‌های کم وزن، باریک و حتی شفاف می‌تواند حجم اشغال مکان توسط پله را کاهش داد. راه پله با نرده نامرئی به این صورت است که به سمت خروجی پله، مثلا سمت دیوار، یک نرده شفاف و کم وزن ساخته می‌شود تا به فضای محیط لطمه‌ای وارد نشود.

 بنابراین، به دنبال پیروی از این قانون، سعی کنید از پله گردهای دوبلکس با نرده‌های شیشه‌ای استفاده کنید. نرده های نامرئی یا شفاف باعث ایجاد امنیت میشوند و همچنین باعث روشن تر شدن محیط و دلبازتر شدن محیط میشود . این نکته  برای بزرگ تر جلوه دادن منازل کوچک و همچنین زیبا تر شدن منزل، بسیار طلایی و کاربردی است.

پله پبچ دوبلکس

پله گرد شناور صنعتی

این نمونه از پله دوبلکس کم جا یکی از نمونه‌های طراحی پله گردهای شناور می‌باشد که برای محیط‌های کوچ فوق العاده است. ساختار این پله گرد شناور، فولادی بوده و طراحی آن به شکلی است که به نظر می‌رسد تک تک پله‌های آن میان زمین و آسمان معلق مانده است.

دیزاین خوش استایل و کم نظیر این مدل از پله نشانگر روح دنیای طراحی صنعتی بوده و برای انواع چیدمان و دکوراسیون منازل مدرن و روستیک مناسب می‌باشد. برای افرادی که محیط‌های مدرن دارند و یا به سبک مدرن و آهنی علاقه مند هستند، این مدل از پله یک انتخاب فوق العاده خواهد بود. مدل طراحی این سبک سازه به شکلی است که نه تنها در خانه‌های دوبلکس، بلکه در محیط‌های دیگری مانند کافی شاپ‌ها، رستوران‎‌ها و… نیز قابلیت استفاده دارد.

پله گرد کنج دیواری

کنج دیوار در کمترین جا، پله بسازید. همان طور که از اسم پله گرد کنج دیواری پیدا است این سازه در کنج دیوار و نزدیک در ورودی تعبیه می شود و از قابلیت‌های اصلی آن دسترسی آسان و سریع و همچنین کمترین اشغال فضا در محیط است. اگر به دنبال پله‌ای هستید که بدون اضافات و بدون درگیری در محیط، دو طبقه را به یکدیگر متصل کند، این سبک گزینه بسیا خوبی برای شماست.

پله گرد کنج دیوار ظاهری بسیار ساده و کوچکی دارد و ساختار تو خالی آن به همراه میز و ابزار روشنایی به زیبایی چشم انداز دامن می‌زند. همین جزئیات کوچک قادرند فضای داخلی گرم، مدرن و جذاب کنند. در اروپا و آمریکا از این پله برای خانه‌های کوچک دانشجویی استفاده می‌شود. همین حالا اگر جستجویی در طراحی‌های خانه‌های غربی داشته باشید، این پله چشم شما را خواهد گرفت.

پله گرد مارپیچی

پله گرد مارپیچی، پله‌ای فوق العاده برای عاشقان سبک کلاسیک است. این سازه با توجه به نوع طراحی و متریال ساخت، در هر محیطی با هر ابعادی قابلیت ساخت دارد.

پله گردهای کلاسیک هرگز از مد نمی‌افتند و همچنان جزئی از خانه‌های قدیمی کوچک یا بزرگ به شمار می‌روند.

امروزه طراحی پله گرد دوبلکس مارپیچ بسیار متنوع می‌باشد و بنا به سلیقه مشتریان، نوع سازه و دکوراسیون منازل ساخته و اجرا می‌شوند.

پله مارپیچ

انواع طراحی در ساخت پله دوبلکس کم جا

یکی از ابعاد بسیار مهم و ضروری در ساخت انواع پله ساختمان توجه به نوع طراحی و ساختار آن است. این اهمیت از دو وجهه وجود دارد. طراحی پله علاوه بر زیبایی محیط و جذابیت بخشی به فضای داخلی، از نظر اشغال فضا، ایمنی سازه و حتی کاربرد پله بسیار مهم است. این اهمیت زمانی بیشتر می‌شود که قصد ساخت پله دوبلکس کم جا را داشته باشید.

به عنوان مثال ساخت پله معلق چوبی در یک محیط، ایده خوبی است که عالی به نظر می‌رسد. اما همین پله در یک محیط دیگر به دلایل مختلفی مانند رفت و آمد زیاد یا آب پاشی فراوان، به هیچ وجه مناسب نخواهد بود. به همین جهت انتخاب نوع پله و طراحی آن بسیار مهم است. حال وظیفه این کار به دوش کیست؟ در این بخش، کارفرما و مهندس طراح باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند. کارفرما می‌تواند مدل‌های مد نظر خود را بیان کند تا مهندس طراح از نظر مسائل مهندسی آن را بررسی کند.

 اجرای راه پله دوبلکس

با  قیمت پله گرد در تهران و تعرفه‌های ساخت آن آشنا هستید؟ برای ساخت پله دوبلکس در محیط‌های کوچک باید به دو چیز توجه کنید. مهندس طراح و تیم حرفه‌ای ساخت و قیمت منصفانه با توجه به کار. متاسفانه افراد سودجو در این عرصه باعث بهم خوردن نظم بازار می‌شوند. پس در واقع می‌توان گفت شما به یک تیم مهندسی حرفه‌ای و متعهد برای ساخت و اجرا پله نیاز دارید.

انواع پله گرد ، پله دکوراتیو ، راه پله فلزی ، پله مستقیم و … که در بالا ذکر شد، زمانی به خوبی به نمایش گذاشته میشود که تیم مجری راه پله دوبلکس ارتفاع پله ، ابعاد پله ، محل قرار گیری پله و …. به درستی تعیین کرده باشد و از بهترین متریال برای ساخت سازه های فلزی استفاده کرده باشد. قیمت پله دوبلکس اگر بسیار ارزان باشد ، قطعا از نتیجه کار راضی نخواهید بود و مجبور به تخریب یا تعمیر مجدد می‌شوید. و اگر به صورت نامعقولی بالا باشد حتما بعدا به این نکته میرسید که ارزش کار به اندازه هزینه پرداخت شده نیست. اما با یک هزینه‌ی معقول و به صرفه میتوانید از شرکت ساخت پله دوبلکس ارزان در تهران و کرج بهترین خدمات را دریافت نمایید.

پله گرد فلزی

صفر تا صد طراحی و ساخت پله دوبلکس کم جا با تکنو متال

طرح های به کار رفته در پله دوبلکس کم جا برای منازل مدرن، چشم انداز خانه های شما را جالب و زیبا میکند . از سویی دیگر  استفاده از آن امنیت و ایمنی فضای داخل منزل یا محل کار شما را دوبرابر می کند. امروزه در معماری مدرن ، بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای پله معمولی  از پله دوبلکس  استفاده کنند.

اگر قصد طراحی و نصب پله دوبلکس در منزل خود دارید، می توانید با مشاورین ما در شرکت تکنو متال  تماس حاصل نمایید. ساخت این مدل از سازه از تخصص‌های اصلی این مجموعه به حساب می‌آید. یعنی در واقع قرار است کار را به کاربلد بسپارید.

به فکر ساخت هر مدل پله ساختمانی در طرح‌ها  و مدل‌های مختلف با قیمت منصفانه هستید، تکنو متال در کنار شما خواهد بود. طراحی پله گرد کم جا در این شرکت در انواع مدل های پله گرد باکسی ، پله گرد حول محور ، پله گرد تک محور کنسولی ، پله فرار و… انجام می‌شود و با توجه به میزان متراژ و نوع پله ای که انتخاب کرده اید، هزینه‌ها برآورد خواهد شد.  از جمله مزایای دریافت خدمات طراحی ، اجرا و ساخت پله گرد فلزی در تهران توسط شرکت تکنو متال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرا و نصب پله گرد توسط تیم مجرب
  • تضمین بهترین قیمت پله دوبلکس
  • مشاوره رایگان

قبل از اقدام به سفارش پله گرد فلزی ، با ما تماس بگیرید تا با دریافت مشاوره ی رایگان از انواع پله گرد و ابعاد آن اطلاع پیدا کنید و سپس نسبت به سفارش پله دوبلکس تصمیم گیری کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاع از لیست آخرین قیمت‌ها با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

3 دیدگاه

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص