پله گرد بتنی و تاثیر آن در طراحی داخلی و خارجی

انواع پله گرد بتنی

ساخت پله گرد بتنی با تمام چالش‌های آن را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید. شما می‌توانید بدون کوچکترین دغدغه‌ای، کلیه‌ی ایده‌های خود را از رویا به واقعیت تبدیل کنید.

پله گرد بتنی، نماد زیبایی و امنیت

اگر به فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی دقت کرده باشید، وقتی کارگردان می‌خواهد یک خانه لاکچری را نشان بدهد، مکانی را انتخاب می‌کند که در آن پله گرد بتنی وجود داشته باشد. در واقع این پله گردها در طراحی داخلی و خارجی، بسیار مهم هستند. در این مطلب قصد داریم ضمن آشنایی با این پله‌های جذاب، به بررسی اجمالی از نحوه درست شدن انواع پله گردها و هزینه‌های ساخت آنها، بپردازیم. اگر به دنبال ایجاد یک پله گرد مناسب در هر مکانی هستید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

پله گرد یتنی

دسته بندی انواع پله گرد

قبل از بررسی پله گرد بتنی لازم است یک سری اطلاعات کلی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. سپس به بررسی مزایای این انتخاب می‌پردازیم. راه پله‌ها به صورت کلی دارای دسته بندی‌های مختلفی هستند. اولین دسته بندی، مربوط به محل استفاده از راه پله است. به این صورت:

  • پله گرد در طراحی داخلی
  • پله گرد در طراحی خارجی

به این معنا که، یک زمان پله مورد نیاز شما در داخل خانه و یا مکان مسقف است. و یا اینکه پله گرد مورد نیاز شما در بیرون خانه و در مکانی بدون سقف قرار دارد. در ادامه از بهترین گزینه ها برای هر دو مدل، بیشتر خواهیم گفت. یک دسته بندی دیگر در دنیای راه پله‌ها وجود دارد. در این دسته بندی، همه چیز بر اساس جنس و مواد به کار رفته سنجیده می‌شود. جنس راه پله‌ها متناسب با محل مورد استفاده انتخاب می‌شود. به عنوان نمونه:

  • فلزی و آهنی
  • بتنی
  • چوبی
  • ترکیبی

متناسب با بودجه، مکان ساخت و نوع استفاده، یکی از این جنس ها را در ساخت پله گرد استفاده می‌کنند. پس تا اینجا مشخص شد ابتدا باید نیازهای خود را تشخیص دهید، شرایط خود را بسنجید، سپس قدم بعدی را بردارید. هنوز برای تصمیم گیری نهایی زود است. چیزهای بیشتری برای گفتن داریم.

انواع پله گرد بتنی

انواع پله گرد بر اساس مدل

تا اینجا با دسته بندی های مختلف انواع پله گرد آشنا شدیم. اما حالا فرقی نمی‌کند پله گرد بتنی را انتخاب کنید یا فلزی و… برای ساخت این راه پله ها، مدل‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. این مدل‌ها بر اساس راحتی در استفاده، زیبایی در محل و نوع کاربرد طراحی شده است. با فهمیدن این مدل‌ها می‌توانید بهترین پله گرد را برای محل مورد نظر خود انتخاب کنید. برخی از مدل های پله گرد به این صورت است:

  • دو محور باکس

با استفاده از ورق آهنی و پروفیل می‌توانید راه پله‌های دو محور باکس درست کنید. در این پله گردها، در هر دو طرف پله باکس وجود دارد. از این مدل از پله ها بیشتر در رستوران ها، کافه ها، سالن های نمایش و مکان‌های بزرگ استفاده می‌کنند. به دلیل استفاده از قوطی آهن و سختی در ساخت، می‌توان این راه پله ها کمی پر هزینه دانست.

  • پله گرد تیرآهنی

همانطور که از نام این مدل پیداست، محور کار با تیر آهن است. تیرآهن نبرد شده یا خم شده پایه اصلی کار است. این مدل از پله گرد، هیچ گونه زیبایی ندارد و بیشتر برای کارخانه ها و مکان‌هایی استفاده می‌شود که نیاز به جا به جایی سنگین مواد از روی پله دارند. وزن آن کمی سنگین است و اجرای آن هم بستگی به مصالح و شرایط دارد. در این مدل هم با توجه به قیمت بالای آهن، کمی هزینه ها بالا خواهد بود.

  • پله گرد بتنی

پله گرد بتنی مانند خمیر در دستان شماست. در هر جایی و به هر شکلی که می‌خواهید، می‌توانید از این مدل راه پله استفاده کنید. مصالح مورد نیاز برای ساخت این مدل، بتن است. بتن همیشه ارزان تر از فولاد بوده است. به همین جهت این گزینه می‌تواند کم هزینه تر باشد. درباره ویژگی ها و مزایای این مدل از پله گردها بیشتر خواهیم گفت.

  • پله مارپیچ

پله‌هایی که می‌چرخند و به پایین می‌آیند، همیشه در تصورات ما به عنوان پله‌های لاکچری بوده است. این پله ها را می‌توان به صورت دو محور ورق و یا ترکیبی از ورق و چوب یا پی وی سی درست کرد. برای استفاده در فضاهای کوچک بسیار مناسب است. اما عیب اصلی آن، هزینه بالای آن است. البته این مدل از پله ها فقط در طراحی های داخلی کاربرد دارند. اگر به دنبال بهترین پله گردها برای دکوراسیون داخل منزل هستید، ما شما را راهنمایی خواهیم کرد.

مدل های پله گرد

چرا پله بتنی را انتخاب کنیم؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا از پله گرد بتنی استفاده کنیم؟ این مدل از پله ها چه مزیت‌هایی دارند؟ در میان انواع و اقسام مدل های مختلف از پله گردها، استفاده از بتن بسیار معقولانه تر خواهد بود. به زبانی ساده، این مدل از پله ها را در هر جایی می‌توانید استفاده کنید. در طراحی‌های داخلی می‌توانید به عنوان پله‌های ساختمانی و یا پله گردها داخل منزل یا باغ استفاده کنید. در طراحی‌های خارجی نیز می‌توانید روی استحکام و مقاومت آن حساب باز کنید. فرقی نمی‌کند به دنبال ساخت پله ورودی هستید و یا می‌خواهید، برای خانه‌های دوبلکس پله بسازید، پله های بتنی از پس هر کاری بر می‌آیند. برخی از مزایای این پله ها به این صورت است:

  • امکان ساخت انواع مدل ها و طراحی ها با بتن
  • مقاومت بسیار بالا و ایمنی مطمئن
  • کم هزینه بودن و کم دردسر بودن در ساخت
  • امکان تغییر ابعاد به حالت دلخواه
  • طول عمر بسیار بالا
  • مقاومت در برابر عوامل آسیب زننده خارجی (باد، باران، آتش سوزی، سقوط اشیاء سنگین)
  • قابلیت استفاده در مکان ها مسکونی و تجاری
  • امکان ایجاد طراحی‌های سنتی و مدرن

تاثیر ساخت پله بتنی در طراحی های خارجی و داخلی

اگر به دنبال تاثیر پله گرد بتنی در طراحی‌های خارجی و داخلی هستید، نگران نباشید. این پله ها در هر مکانی به راحتی جواب می‌دهند. به عنوان مثال، در طراحی های داخلی مانند داخل ساختمان و منزل، چه فاکتورهایی اهمیت دارد؟ زیبایی، ظرافت، امنیت، اشغال نکردن فضای اضافی، این موارد بخشی از مهمترین پارامترهای یک پله گرد در طراحی‌های داخلی است.

پله بتنی همه این گزینه ها را در اختیار شما قرار می‌دهند، شما می‌توایند هر طرح و مدلی که دارید روی آنها اجرا کنید، محکم و مقاوم هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. در طراحی‌های خارجی چه فاکتورهایی مورد اهمیت است؟ امنیت، مقاومت، طول عمر بالا، تحمل وزن سنگین و… این ویژگی‌های مهم را هم می‌توانید در پله‌های بتنی پیدا کنید. در واقع به کلامی ساده، با پله‌های بتنی به هر چیزی که می‌خواهید می‌رسید.

هزینه ساخت پله گرد با استفاده از بتن چقدر است؟

در هزینه‌ی ساخت پله گرد بتنی عوامل مختلفی دخیل هستند. ابعاد، نوع طراحی، محل استفاده، قیمت مصالح و مواد اولیه، قیمت کارگرها و بناها، از بخش های تاثیر گذار روی قیمت هستند. در واقع اگر قصد ساخت چنین پله گردهایی را دارید، باید به دو گزینه توجه داشته باشید. یکی هزینه ها و دیگر طراحان این پله ها. مهندسی و ساخت پله بتنی بسیار حساس است. راه پله، چیزی نیست که بتوانید به راحتی بعد از مدتی آن را تغییر دهید. همچنین خراب شدن آن هم دردسرهای زیادی دارد. پس از همان ابتدا باید طراحی و ساخت آن را دست افرادی بسپارید که به قول معروف کاربلد باشند. اگر به دنبال یک تیم حرفه ای و کاربلد، با هزینه های منصفانه هستید، به پیشنهاد ما دقت کنید.

ساخت پله گرد

ساخت پله گرد بتنی با تیم حرفه ای تکنومتال

ساخت پله گرد بتنی با تمام چالش‌های آن را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید. شما می‌توانید بدون کوچکترین دغدغه‌ای، کلیه‌ی ایده‌های خود را از رویا به واقعیت تبدیل کنید. تیم مهندسی تکنومتال، با استفاده از کادری مجرب جوان و حرفه‌ای، تضمینی برای ایجاد بهترین سازه ها برای شما خواهد بود. علاوه بر کیفیت بالا در کار، مقرون به صرفه بودن نیز یکی از بهترین ویژگی‌های این مجموعه است. ما نگرانی‌های شما را می‌شناسیم و دغدغه‌های شما را لمس می‌کنیم. به همین جهت تلاش خواهیم کرد با کاهش هزینه‌ها و تحویل دادن یک کار همه چیز تمام، به شما کمک کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص