چگونه می توان باعث بزرگ دیده شدن فضای خانه شد

بزرگ دیده شدن فضای خانه مطلبی است که در این دوره برای همه ما معضلی را ایجاد کرده.متاسفانه با افزایش جمعیت بیش از حد شهرها که رابطه معکوس با متراژ آپارتمان ها دارد همه ی ما بااین چالش  مواجه میشویم. ما دراین مقاله می خواهیم ترفند هایی را برای کمک کردن به شما عزیزان ارائه دهیم:

1.استفاده از رنگ های روشن و کنتراست های هوشمندانه

رنگ های روشن باعث بزرگ دیده شدن فضای خانه میشود.در واقع دیوار های روشن با انعکاس نور طبیعی و مصنوعی باعث دلباز تر شدن محیط می شود.پیشنهاد ما استفاده از رنگ های سفید آبی سبز و خاکستری است.بعضا افراد به جای رنگ می خواهند از کاغذ دیواری استفاده کنند پیشنهاد ما برای این دسته افراد بهره گرفتن از طرح هایی با نقش های کوچک و رنگ روشن است.

 

بزرگتر دیده شدن خانه

2.نقش پرده در بزرگ دیده شدن فضای خانه

در واقع پرده های بلند باعث می شود چشم در امتداد پرده بالا رفته و این توهم را در فرد ایجاد می کند که ارتفاع اتاق زیاد است و باعث بزرگ دیده شدن فضای خانه شود.البته که این ترفند نه تنها برای پرده بلکه آثار هنری با چراغ های زینتی وحتی کاغذ دیواری با طرح های عمودی نیز صدق می کند .پس بهتر است که اندازه پرده ها را از پنجره ها بلندتر بگیریم.در انتخاب رنگ پرده از رنگ های روشن ومدل های ساده  استفاده کنیم.

اگر در اتاق پنجره نیست که از پرده ای استفاده کنیم بهتر از یک قفسه کتاب یا یک طاقچه با تابلو و آثار هنری روی آن حواس بیننده را از نبودن پنجره پرت کرده و هم فضا را بزرگتر نشان دهیم.

3.روشنایی

وجود یک نور طبیعی در فضا محیط را بزرگتر و دلباز تر می کند.حال اگر دسترسی به نور طبیعی امکان پذیر نیست وسایل روشنایی می تواند این تاثیر را در بزرگ دیده شدن فضای خانه بگذارد.

4.داشتن یک فضا مرتب

قطعا داشتن یک محیط شلوغ باعث تنگ دیده شدن محیط می شود پس از زدن قاب عکس وآثارهنری به  تعداد زیاد روی دیوار خودداری نمایید.چه بسا استفاده از یک تابلو بزرگ در محیط کوچک بسیار بهتر است.

 

 

بزرگتر دیده شدن خانه

5.استفاده از آیینه های دیواری

پیشنهاد ما نصب آیینه های قدی روبه روی پنجره ها است تا نور فضای بیرون را به داخل خانه منعکس کند. آیینه و نور به طور مجزا تاثیر بسزایی بر بزرگ دیده شدن فضا دارند حال اگر با هم ترکیب شوند قطعا  تاثیری دو چندان داشته.

6.تاثیر چیدمان منزل در بزرگ دیده شدن فضای خانه

بهتر است برای استفاده بهینه از فضا در صورت امکان تلویزیون را بر روی دیوار نصب کرده وبا شلف های چوبی باب سلیقه خودتان به عنوان میز تلویزیون بهره ببرید.در رابطه با مبلمان نکاتی را باید رعایت کرد:

انتخاب مبلمان با رنگ تیره اشتباه محض است.مبلمان عریض برای خانه هایی با فضای کوچک مناسب  نیست.برای بزرگ تر دیده شدن فضا  مبل ها را از دیوار فاصله دهید.استفاده از مبلمان چند منظوره یا مدل ال بهترین انتخاب است.

 

 

7.انتخاب کف پوش مناسب

از یک کف پوش واحد برای تمامی قسمت های خانه استفاده کنید این کار مرز بین اتاق وسالن را از بین برده و باعث بزرگ دیده شدن فضای خانه میشود.پارکت رنگ روشن و یا سنگ و سرامیک ساده و روشن  انتخاب کنید.

8.انتخاب فرش

فرش یک عنصر مهم در خانه خصوصا در خانه های ایرلنی است.برای انتخاب فرش مواردی را بدانیم بهتر است:به اندازه فرش دقت کنید فرش کوچک فضا را کوچک می کند.حداقل اندازه فرش به گونه ای باشد که زیر پایه اول مبل ها را بپوشاند. فاصله گذاشتن بین فرش ها و فضای خالی بین آنها باعث بزرگ دیده شدن فضای خانه می شود.

بزرگتر دیده شدن خانه

9.آشپزخانه در خانه کوچک

آشپزخانه اپن تا حدود زیادی باعث بزرگ دیده شدن فضای خانه می شود اما اگر به خوبی دکور نشود در نتیجه باعث افزایش به هم ریختگی می شود.آشپزخانه محلی پر از لوازم ریز ودرشت است که باید آنها را نظم داد.رنگ کابینت ها و دیوار ها و میز و صندلی باید روشن وتقریبا هماهنگ باشند.سعی کنید از دکور زیاد برای آشپزخانه استفاده نکنید زیرا با گذاشتن وسیله در آنها عاملی برای جلوگیری در بهره گیری از فضایی مرتب میسازید.

 

 

 

تغییر دکوراسیون منزل

در نتیجه با انتخاب درست و دقیق خود می توانید بدون پرداخت هزینه ای اضافی برای دکوراتور فقط با پرداخت مبلغ اندکی وسایلی متناسب با ابعاد خانه خود بدست آورید.سایت تکنومتال با ارائه خدمات در زمینه درب و پنجره فلزی،آلاچیق،روف گاردن،پله متناسب خانه ی دوبلکس و…به شما برای زیبا سازی،تغییر و  طراحی دکوراسیون خانه های شما کمک می کند.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص