طراحی پله اسپیرال

طراحی پله اسپیرال

طراحی پله اسپیرال و مزایای آن در طراحی داخلی ساختمان

پله اسپیرال یکی از جذاب‌ترین و پر استفاده‌ترین انواع پله در طراحی داخلی ساختمان به حساب می‌آید. در مطلب پله اسپیرال چیست به خوبی با ویژگی‌ها و کاربردهای این پله آشنا شدیم. حال در این مطلب قصد داریم شما را به دنیای طراحی پله اسپیرال ببریم. زیبایی‌های ظاهری این پله می‌تواند هر محیطی را تحت تاثیر خود قرار دهد. همین تنوع ظاهری باعث شده است که تفاوت‌های ویژه‌ای در ساختار و طراحی این پله‌ها به وجود بیاید. در این مطلب در این زمینه گفتگو می‌کنیم تا قبل از ساخت و اجرا، آنچه که باید بدانید را در اختیار داشته باشید. همراه ما باشید در مجموعه مهندسی تکنو متال.

طراحی پله اسپیرال

تنوع طراحی پله اسپیرال

یکی از ویژگی‌های برتر پله اسپیرال، تنوع و تعدد مدل آن است. به زبانی ساده‌تر طراحی پله اسپیرال به گونه‌ای است که می‌توانید آن را با هر محیطی سازگار کنید. البته یک شرط مهم در این میان وجود دارد. تنها کسی می‌تواند این طراحی‌ها را به مرحله اجرا برساند و یا حتی طرح‌های جذابی را خلق کند که در این زمینه متخصص باشد همچنین تجربه و خلاقیت کافی را برای این کار داشته باشد.

لازم به ذکر است که این تنوع تنها به دلیل زیبایی محیطی نیست. هر چند می‌توان آن را یکی از دلایل اصلی دانست. اما هر کدام از این مدل‌ها مزایا و کاربردهای مختلفی بر محیط دارند. به عنوان مثال در یک محیط پر رفت و آمد و تجاری، باید مدلی از پله اسپیرال را انتخاب کرد که علاوه بر طول عمر بالا، توانایی تحمل وزن و عبور و مرور زیاد را داشته باشد. به همین جهت لازم است ابتدا با این طراحی‌ها و روند آن، آشنا شوید.

انواع طراحی پله اسپیرال

در مطلب انواع پله اسپیرال درباره نمونه‌های مختلف این پله مطالبی را بیان کردیم. شاید سوال کنید حال در این مطلب چه چیز جدیدی برای گفتن داریم. در گذشته از مدل‌های این پله بر اساس متریال و نوع ساخت صحبت کردیم. به عنوان مثال بیان کردیم که پله چوبی اسپیرال چه ویژگی‌هایی دارد. و یا از پله شیشه‌ای و فلزی مطالبی را ارائه دادیم. حال می‌خواهیم از طراحی پله اسپیرال، صرفه نظر از متریال آن صحبت کنیم. این طراحی‌ها تاثیرات مستقیم روی دکوراسیون داخلی محیط می‌گذارند. پس اگر دیزاین محیط برای شما مهم است، باید این مطالب را بدانید.

  • طراحی مدرن

اولین نوع طراحی که از پله اسپیرال نظر شما را به خوب جلب خواهد کرد، طراحی مدرن است. البته کلمه مدرن یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده از طیف‌های مختلف را شامل می‌شود. می‌توان مدرن بودن را به مینیمال بودن تعریف کرد و یا مفهوم “به روز” بودن یا مطابق “مد” بودن را به آن چسباند. به هر حال قصد ما از ساخت یک پله اسپیرال مدرن مشخص است. ما می‌خواهیم سازه‌ای شیک و در عین حال ساده داشته باشیم. برای اینکار استفاده از متریال استیل، شیشه و بتن مناسب است. اسپیرال شیشه‌ای به خودی خود نوعی طراحی مدرن به حساب می‌آید. ایجاد یک پله شیشه‌ای، با استفاده از نرده‌های استیل، و به صورت گرد، یکی از طراحی‌های برتر در دنیای اسپیرال محسوب می‌شود.

  • طراحی کلاسیک

منظور از طراحی پله اسپیرال کلاسیک، یعنی ساخت یک سازه ساده، اما در عین حال جذاب است. اکثرا از بتن و سیمان برای این پیاده سازی این طراحی استفاده می‌کنند. ساختاری ساده، زاویه و شیب نرمال، ساخت پله در گوشه‌های محیط و در راهروها، استفاده از نرده‌های چوبی و همچنین دیزاین با گلدان و موکت‌های جذاب، از ویژگی‌های خاص پله کلاسیک اسپیرال است. خانه‌ها دوبلکس و محیط‌ها اداری بهترین مکان برای اجرای این مدل از پله‌ها هستند.

  • طراحی پله معلق

پله‌های معلق چند سالی که به شدت در بورس هستند. این پله‌ها با ظاهر خاصی که دارند می‌توانند در طراحی پله اسپیرال نیز نتیجه موفقی داشته باشند. با نصب شاسی و اتصال آنها به دیوار حامل یا لوله محور، می‌توان پلکانی درست کرد که انگار در آسمان معلق است. این مدل از پله، طرح‌های بسیار زیبایی دارد که می‌توانید با استفاده از روکش‌های چوبی و… زیبایی آن را چند برابر کنید. مدل نرده در این نوع از پله نیز تنوع جذابی دارد. در یک طراحی مدرن، نرده‌ها به به سقف متصل شده اند. به صورتی که انگار این نرده‌ها هستند که پله را نگه داشته اند.

  • پله معلق اسپیرالطراحی سلطنتی

ظاهر زرق و برق دار و جلوه‌ی چشمگیر، سلیقه بسیاری از افراد است. اگر به کاخ‌ها و خانه‌های شاهانه و اشراف زادگان توجه کنید، به پله و ساختار آن عنایت ویژه‌ای شده است. پله‌های سلطنتی ظاهری بسیار جذاب و پر ابهت دارند تا بتوانند چشم بینندگان را به خود جلب کنند. شما هم به راحتی می‌توانید کاخ خود را بسازید. مدل‌های مختلفی از طراحی این پله وجود دارد. به عنوان نمونه، پلکان بتنی، با نرده فرفورژه یکی از جذاب‌ترین مدل‌های طرح سلطنتی است. نرده‌های چوبی براق از جنس راش با طرح‌های جذاب هم می‌تواند از نمونه‌های پله سلطنتی است.

مزایای پله اسپیرال برای طراحی داخلی ساختمان

طراحی پله اسپیرال کمک بسیار بزرگی به طراحی داخلی یک ساختمان می‌کند. در واقع برای مکان‌هایی که پله اسپیرال نصب می‌شود، دکوراسیون متمرکزی خواهیم داشت. پله المان بزرگی است که توجهات را به سمت خود جذب می‌کند. شما می‌توانید سبک معماری محیط و پله را هماهنگ کنید. به عنوان مثال اگر به دکوراسیون و معماری رومی علاقه دارید، از پله اسپیرال سنگی با نمایه سفید مرمری استفاده کنید. پله‌های اسپیرال به صورت گرد و نیم گرد، در کناره و یا حتی در وسط محیط به کار گرفته شود. پله‌ی اسپیرال علاوه بر ایجاد ارتباط بین طبقات، دارای مزایا ویژه‌ای که باعث شده است بسیاری از کارفرمایان این پله را برای اجرا انتخاب کنند. این مزایا به صورت خلاصه به این شرح است.

  • زیبایی ظاهری
  • قابل انطباق با انواع دکوراسیون
  • ایجاد فضای باز با کمترین اشغال فضا
  • طراحی‌های متنوع
  • مناسب برای انواع محیط مسکونی و تجاری

طراحی انواع پله اسپیرال

پله اسپیرال چگونه طراحی می‌شود؟

بعد از آشنایی با انواع طراحی پله اسپیرال، حال به مرحله اصلی می‌رسیم. چگونه طرح مناسب محیط خود را پیدا کنید؟ ابتدا در نظر داشته باشید، ممکن است در اینترنت جستجو کنید و تصاویر مختلفی از انواع پله‌های مدل اسپیرال مشاهده کنید. در همین سایت نیز طرح‌ها و مدل‌های متنوعی از این پله‌ها وجود دارد. اما آیا هر طرحی برای تمام محیط‌ها مناسب است؟ گاهی ممکن است یک طرح بسیار زیبا را انتخاب کنید که هماهنگی آن با محیط شما جلوه زیبایی نداشته باشد. پس در نظر داشته باشید، باید سراغ طرح مناسب محیط بگردید. برای این کار اولین اقدامی که باید انجام دهید، کسب مشاوره از یک مهندسی طراح خبره است.

مهندس طراح ابتدا محیط شما را مشاهده می‌کند. سپس ابعاد را اندازه گیری می‌کند و با توجه به ارتفاع و نهایت مساحتی که می‌توان برای پله در نظر گرفته، نوع پله را انتخاب می‌کند. برای طراحی، با استفاده از علم دیزاین و با نرم افزارهای مختص به طراحی سازه، ابتدا طرح مورد نظر را تصویر کشیده و سپس اجرا می‌کند. با این کار می‌توان از میان نمونه‌های مختلف و پیشنهادات مهندس طراح، پله مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ساخت راه پله مارپیچ

ساخت و طراحی پله اسپیرال به صورت حرفه ای با تکنو متال

پله یک سازه بسیار مهم است که نقش پررنگی در طراحی دکوراسیون محیط بر عهده دارد. علاوه بر آن یک محل رفت و آمد است و باید مطمئن و ایمن باشد. این سازه را نمی‌توان چند مدت یک بار تعویض کرد، پس قبل از نصب و طراحی ابتدا باید همه جوانب را بررسی کنید. شرکت مهندسی تکنو متال، با همین هدف فعالیت می‌کند. وظیفه ما این است که مطمئن شویم بهترین سازه و پله را در محیط خود می‌سازید. طراحی پله اسپیرال در سبک‌ها و مدل‌های مختلف با استفاده از مهندسی خلاق و متخصص در این مجموعه در اختیار شماست. در واقع ما زیبایی و جذابیت ماندگار را به محیط شما می‌آوریم.

تکنو متال با چند دهه سابقه درخشان و رزومه موفق، می‌تواند صفر تا صد طراحی و اجرا انواع سازه‌های ساختمانی را برعهده بگیرد. در واقع کافی است انتخاب کنید و در زمان مقرر، پله مورد نظر خود را تحویل بگیرید. هم اکنون می‌توانید برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با تیم پشتیبانی در تماس باشید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص