5 نکته مهم برای جلوگیری از لغزش پله ها

جلوگیری از لغزش پله ها

در این مطلب ما 5 نکته مهم را برای جلوگیری از لغزش پله ها مخصوصا پله های فضای باز در اختیار شما قرار داده ایم. همانطور که می‌دانید پله سازه ای است که دو ارتفاع را به یکدیگر متصل می‌کند. لیز خوردن و افتادن از پله با توجه به ساختار آن و وجود سطوح تیز و محکم می‌تواند بسیار خطر آفرین باشد. این اتفاق مخصوصا برای پله هایی که در محیط باز هستند، سطوح فلزی دارند در فصولی که بارندگی وجود دارد بسیار خطر بیشتری دارد.

ما به طراحی پله‌ها و راه پله‌های خارجی و اینکه چگونه در کمک به جلوگیری از لغزش و سقوط بسیار مهم است نگاه می‌کنیم. لغزش ها و رفت و آمدها در طول ماه های زمستان، به ویژه با خطرات محیطی بالقوه ناشی از نور کم، باران و یخ، می‌تواند تهدیدات جدی برای افراد استفاده کننده از پله به حساب بیاید.
این مسئله از جهات مختلفی اهمیت دارد. پله های محیط های آموزشی، مکان های پر رفت و آمد، خانه ها و… حتی می‌تواند روی مراجعه افراد به یک فروشگاه و یک مرکز نیز تاثیر بگذارد. در ادامه  نکته مهم برای جلوگیری از لغزیدن روی پله ها را بررسی کرده ایم. اما قبل از آن توصیه می‌شود با انواع پله های ساختمانی آشنا شوید.
جلوگیری از لغزش پله ها
جلوگیری از لغزش پله ها

اصول جلوگیری از لغزش پله ها

برای جلوگیری از لغزش پله ها و در کل مراقبت از ایمنی پله ها مخصوصا پله های فلزی، 5 اصل مهم وجود دارد. هر گاه قصد ساخت پله را داشتید، باید این 5 اصل مهم را مورد بررسی دقیق کارشناسان قرار دهید.
  • طرح پله
طراحی کلی هنگام برنامه ریزی مراحل و راه پله ها مهم است. همه مراحل باید از نظر ابعاد یکسان باشند – به خصوص به این دلیل که افراد فقط به چند پله اول و آخر نگاه می کنند – آنها تصور می کنند همه پله ها یک اندازه هستند، هرگونه بی نظمی می تواند باعث سقوط شود. در این زمینه می‌توانید به مطلب راهنمای محاسبه ابعاد پله مراجعه کنید.
  • سطح پله
HSE یک سازمان ایمنی اجرایی است. این سازمان در دستورات استاندارد سازی خود توصیه می کند سطوح کف را با استفاده از روکش های زبر، برای جلوگیری از لغزش پله ها در هنگام خیس بودن یا یخ زدگی نصب کنید. آنها همچنین استفاده از شن روی سطوح یخ زده یا لغزنده مانند پله ها و راه پله ها را توصیه می کنند.
طیف گسترده ای از محصولات کفپوش با زبری سطح موثر برای جلوگیری از لغزش روی پله ها و راه پله ها موجود است. محدوده کفپوش (فایبر گلاس) GRP راه حل ایمن و ایده آلی است که می‌توان برای پله های خارجی از آنها استفاده کرد. نه تنها پله ها و راه پله ها باید دارای سطح کف مقاوم در برابر لغزش باشند، بلکه ورودی های راه پله نیز باید دارای سطحی باشند.
  • ایمنی پله
    ایمنی پله
  • نورپردازی
پله‌ها در مکان‌های کم نور باید دارای نورپردازی پله‌ای باشند تا از قدم  اشتباه روی لبه پله توسط افراد جلوگیری شود. راه های ورودی پله ها نیز باید به خوبی روشن شوند. مردم باید بتوانند ببینند که به پلکان نزدیک می شوند تا از هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند. نور پردازی می‌تواند به دکوراسیون و زیبایی پله نیز کمک کند.
  • دید مناسب
لبه هر پله باید قابل مشاهده باشد تا مشخص شود پا روی هر پله کجا قرار می گیرد. این را می توان با تضاد رنگی بسیار قابل مشاهده در لبه سطح استپ برجسته کرد.
  • تعمیر و نگهداری
پله ها و راه پله ها باید به طور منظم نگهداری شوند تا موثر باشند. این مناطق باید تمیز، مرتب و عاری از زباله باشند تا از هرگونه حادثه و لغزش پله ها جلوگیری شود. مراقبت از پله های فلزی بسیار ساده تر و کم هزینه هتر از پله های چوبی، شیشه ای و… است. همچنین طول عمر آنها و مقاومت این متریال در برابر فرسودگی بیشتر است. در مطلب پله گرد فلزی به خوبی با این سازه و ویژگی های آن آشنا شده ایم.
HSE گزارش داده است که هر ساله هزاران لغزش و سفر در محل کار و مکان های عمومی رخ می دهد که منجر به صدمات جدی می شود. این حوادث می‌تواند منجر به صدمات شدید مالی و جانی شود. HSE توصیه هایی را برای کارفرمایان، مدیران تأسیسات، معماران و طراحان در مورد اقدامات احتیاطی که باید برای مقابله با لغزش ها و سفرها انجام دهند، ارائه می دهد. یکی از نکات کلیدی که برجسته شده است، در نظر گرفتن گزینه های کفپوش داخلی و خارجی در شروع فرآیند طراحی ساختمان است. پس در واقع قبل از ساخت به فکر ایمنی باشید.
جلوگیری از سقوط از پله
جلوگیری از سقوط از پله

چگونه پله های خود را ایمن کنیم؟ (بازدید حضوری و رایگان)

تفاوتی ندارد قبل از ساخت پله و در شروع ساختمان سازی و یا بعد از آن در زمان ترمیم، بری جلوگیری از لغزش پله ها و ایمن سازی آنها، زمان را از دست ندهید. در برخی از موارد مسئله ایمن سازی بسیار حساس است و نیز به فرایند مهندسی و فنی دقیق دارد. لرزش پله ها، سر و صدای آنها و نشانه های فرسودگی زنگ خطری برای شما خواهد بود. مجموعه تکنو متال برای رفع این مشکل، می‌توند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.
مهندسان این مجموعه با بازدید حضوری و رایگان برای شهرهای تهران و حومه و همچنین ارائه مشاوره و انجام پروژه در سراسر کشور، خیال شما را بابت انواع سازه های فلزی و پله ها راحت می‌کنند. کافی است تنها با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. با  تکنو متال مسیر برای شما روشن تر از همیشه خواهد بود.

شماره های تماس جهت برقراری ارتباط، مشاوره رایگان و ثبت سفارش :

تلفن ثابت : ۰۲۱۷۷۰۰۲۰۲۳

موبایل : ۰۹۱۲۸۶۷۰۱۰۹

شرکت ساخت پله
شرکت ساخت پله

ساخت انواع پله از صفر تا صد در تکنو متال

پله خاص ترین و مهم ترین المان در بسیاری از محیط های داخلی و خارجی است. زیبایی، ایمنی و دسترسی ویژگی های مهمی است که به آن نیاز دارید. در مجموعه تکنو متال شما می‌توانید پله ها و سازه های فلزی مد نظر خود را به صورت حرفه ای و با کمترین دردسر و هزینه از صفر تا صد بسازید. رزومه موفق، افراد توانمند و رضایت همراهان گرامی از افتخارات این مجموعه است. با ما تماس بگیرید و پاسخی برای پرسش های خود به دست آورید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص