پله گرد مدرن و انواع آن

پله گرد مدرن

اگر به دنبال ساختن یک محیط مدرن، لوکس و زیبا هستید، بدون توجه کردن به پله‌ها امکان نخواهد داشت. پله گرد مدرن نماد اصلی و بزرگترین المان در طراحی داخلی دکوراسیون و دیزاین محیط است. جالب است بدانید، ساخت و طراحی پله در بسیاری از دانشگاه‌های هنر در رشته طراحی داخلی، تدریس می‌شود و یک بخش مهم به حساب می‌آید. در مطلب انواع پله ساختمان توضیحات مختصری راجع به انواع پله و کاربرد آنها دادیم. یکی از جذاب‌ترین و پر استفاده‌ترین مدل‌ها، پله گرد است. حال در این بخش می‌خواهیم به صورت تخصصی درباره پله گرد آن هم در مدل‌های مدرن و جذاب آن صحبت کنیم. اگر قصد ساخت پله را دارید، چند دقیقه وقت خود را به ما بدهید تا شما را با نکات ویژه این کار آشنا کنیم. همچنین بهترین مسیر رسیدن به نتیجه را در اختیارتان قرار دهیم. همراه ما باشید.

پله گرد مدرن

پله گرد چیست؟

پله گرد یا پله پیچ یکی از انواع مدل‌های معروف پله است. کاربرد این پله بیشتر در خانه‌های دوبلکس، فروشگاه‌ها، کافه‌ها و در کل محیط‌های دو طبقه داخلی است. این پله‌ها که اتفاقا تاریخچه‌ای قدیمی دارند، در مدل‌ها و سبک های مختلف ارائه می‌شوند. پله گرد مدرن یکی از این مدل‌هاست که روز به روز به تعداد طرفداران و علاقه مندان آن اضافه می‌شود. همانطور که از نام این پله معلوم است، با سازه‌ای طرف هستیم که حالت پیچ دارد و از طرح‌های مدرن بهره می‌برد. این گزینه‌ها مزیت‌های مختلفی را در اختیار صاحب ملک قرار می‌دهد.

 به عنوان مثال:

  • اشغال فضای کم

فضا در محیط داخلی یک مسئله بسیار مهم است. اگر در محیط با فضای کمی مواجه باشیم و یا بخواهیم از تمام فضا حداکثر استفاده را ببریم، قطعا باید از پله گرد استفاده کنیم. پله گرد به دلیل پیچ‌هایی که دارد، اول شیب را به راحتی کنترل می‌کند. ثانیا به جای اینکه یک فضای عرضی را اشغال کند، در همان حالت عمودی در کمترین فضا بنا می‌شود.

  • ظاهر زیبا

شاید بتوان گفت 90 درصد دلیل استفاده از پله پیچ با طرح مدرن به دلیل زیباسازی فضا است. البته این چیز بدی نیست و بسیار مهم است. زیبایی فضا در هر محیطی بسیار اهمیت دارد. استفاده از طرح‌های مدرن مطابق با دیزاین محل می‌تواند این زیبایی را چند برابر کند.

پله پیچ مدرن

انواع پله گرد مدرن

حال که با پله گرد مدرن و ویژگی‌های آن آشنا شدید، لازم است پا را یک قدم فراتر بگذاریم. ای مدل از پله، دارای طرح‌ها و مدل‌های مختلفی است. هر کدام از این طرح‌ها برای محل‌های مشخصی استفاده می‌شوند. در ادامه به برخی از پرکاربردترین و معروف‌ترین این مدل‌ها اشاره خواهیم کرد. این دسته بندی‌ها بر اساس مدل طراحی و متریال ساخت در نظر گرفته می‌شود. به این موارد توجه کنید، شرایط محیطی را بسنجید و سپس تصمیم بگیرید. انتخاب مدل و سبک اشتباه در یک مکان می‌تواند همه چیز را به هم بریزد. از آنجا که پله جزو وسایلی نیست که به راحتی بتوان آن را تعویض کرد، پس در انتخاب خود دقت کنید.

پله گرد چوبی

یکی از جذاب‌ترین مدل‌های پله گرد مدرن طرح چوبی آن است. البته چوب متریال ساخت است و می‌توان با آن طرح‌های شگفت انگیزی را اجرا کرد. چوب سالیان درازی است که یکی از زیباترین متریال، برای تزیین دکوراسیون و دیزاین محیط است. انتقال حس گرما و صمیمیتی که چوب به محیط می‌دهد بی‌نظیر است. یک طراح دکوراسیون خلاق و حرفه‌ای به راحتی می‌داند که چه طرحی با چوب برای کدام محیط مناسب است. البته توجه کنید از چوب بیشتر در محیط‌های خانگی می‌توان استفاده کرد. به این دلیل که نگهداری از آن کمی سخت و خراب شدن آن راحت‌تر از مدل‌های دیگر است.

در حال حاضر صدها طرح مدرن و جذاب با استفاده از چوب در پله‌های داخلی قابل اجرا است. به عنوان مثال، پله چوبی معلق، پله چوبی با نرده‌های فلزی، پله چوبی با ترکیب شیشه یا صدها طرح دیگر که به سلیقه و توانایی طراح بستگی دارد. چوب یک متریال عالی برای ساخت پله مدرن است که به راحتی می‌توان به آن شکل داد و به فرم مورد نظر خود رسید.

پله گرد مدرن چوبی
پله گرد مینیمال

طراحی‌های مینیمال امروزه دارای طرفداران زیادی هستند. پله گرد مدرن طرح مینیمال نیز چند سالی است که در بالای لیست طراحی‌های پله قرار دارد. دیزاین مینیمال بسیار جذاب است و بسیاری از خانه‌های مدرن بر این پایه طراحی می‌شوند. اگر بخواهیم یک تعریف ساده و خودمانی از مینیمال ارائه کنیم می‌توانیم آن را ساده گرایی معرفی کنیم. این مدل از طراحی در حال حاضر یک مکتب خاص هنری و بسیار جذاب است. پله‌های طرح مینیمال با طراحی‌های ساده و رنگ‌های یکدست هستند که در عین سادگی بسیار جذاب و متفاوت می‌باشند.

طرح‌های مینیمال می‌توانند با استفاده از متریال مختلف از جمله چوب و فلز و یا حتی به صورت ترکیبی ساخته و پرداخته شوند. با استفاده از این طرح می‌توانید یک فضای شیک، مدرن و بسیار با کلاس طراحی کنید.

پله گرد صدف دریایی

آیا تا به حال به یک صدف دریایی توجه کرده اید؟ یک حالت مارپیچ خاصی در این صدف‌ها وجود دارد که از پایین به بالا از کوچک به بزرگ تشکیل می‌شود. حالا چنین طرحی را در پله گرد مدرن تصور کنید. پله‌ها از پایین با عرض کم به بالا می‌رسند و در یک حالت مارپیچ عرض آنها افزایش پیدا می‌کند. این سبک از کار بسیار لوکس و جذاب است، اما در هر محیطی قابلیت اجرا ندارد. از این طرح بیشتر در مکان‌های بزرگ و سالن‌های مجلل مانند هتل‌ها، نمایشگاه‌ها و خانه‌های لوکس بزرگ استفاده می‌شود. از نظر زمان و هزینه هم می‌توان آن را پروژه‌ای بزرگ تر از مدل‌های دیگر دانست اما در کل نتیجه کار شما را شگفت زده خواهد کرد.

متریال ساخت این نوع پله غالبا بتن و فلز است. هر چند می‌توان برای زیباسازی و جذابیت بخشیدن به آن از چوب یا دیگر مواد نیز استفاده کرد. تعیین ابعاد، شرایط محیط و نظر مهندس خبره و حرفه‌ای در این پروژه بسیار مهم است.

پله گرد مدرن صدفی

پله گرد شیشه ای

شیشه همیشه یکی از خاص‌ترین و مورد توجه ترین مواد برای ساخت بوده است. اگر دوست دارید پله شما در محیط جلب توجه کند و بیننده را به تعجب و شگفت وادار کند، پله گرد شیشه‌ای بهترین انتخاب است. البته طراحی، مهندسی و مراحل ساخت این مدل از پله پیچ مدرن، کمی حساس است. شیشه‌ها از مدل نشکن و بسیار مقاوم هستند، پس خیالتان بابت امنیت آنها راحت باشد. طرح‌های مختلفی می‌توان با شیشه اجرا کرد، حتی می‌توان آن را با چوب و فلز ترکیب کرد و یک پله‌ی بسیار خاص را ساخت.

چگونه بهترین پله مدرن را انتخاب کنیم؟

طرح‌ها و مدل‌های پله مدرن آنقدر زیاد است که قطعا در انتخاب آنها دچار مشکل می‌شود. پله مانند کروات در کت و شلوار است. زیباترین کت و شلوارها با یک کروات نامناسب، به چشم نخواهد آمد. پس طبیعی است که در انتخاب پله باید دقت زیادی خرج کنید. مسئله اولی که باید به آن توجه کنید، این است که، هیچگاه پله را به صورت مجزا تصور یا مشاهده نکنید. شاید همین حالا در همین سایت، طرح‌های بسیار جذابی از پله را مشاهده کنید و بخواهید آنها را داشته باشید. اما آیا این کار عاقلانه است؟ قطعا خیر! این توصیه را پای صداقت کاری ما بگذارید. بسیاری از سازندگان سازه و پله، فقط و فقط هدفشان انجام کار است و به نتیجه انتهایی توجهی نمی‌کنند. اما به نظر ما همه چیز در پایان باید مانند یک سمفونی موزیک کامل و بی نقص باشد.

برای انتخاب طرح مناسب پله گرد مدرن اول از همه باید به شرایط محیط توجه کنید. این شرایط عبارتند از اندازه‌ها، ابعاد، شیب و فاصله دو طبقه و دکوراسیون داخلی. پله باید با دیگر اجزای محیط همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال استفاده کردن از یک پله سنتی در یک محیط مدرن، اصلا ایده خوبی نیست. اما چگونه می‌توان این فاکتورها را رعایت کرد؟ چگونه می‌توان طرح مناسب را پیدا و اعمال کرد؟ قطعا باید به سراغ کسی بروید که در این کار تجربه و مهارت کافی دارد. اگر شما هم فکر می‌کنید به هر کسی نمی‌توان اعتماد کرد، به پیشنهاد ما دقت کنید.

ساخت پله پیچ مدرن
ساخت انواع پله مدرن توسط تیم مهندسی تکنو متال

اگر به دنبال رسیدن به مناسب‌ترین پله گرد مدرن در محیط مد نظر خود هستید، تکنو متال می‌تواند به شما کمک کند. شاید بپرسید چرا تکنو متال را انتخاب کنیم؟ این مجموعه چه برتری نسبت به دیگران دارد؟ برای پاسخ دادن به این سوال، یک سوال مهم از شما می‌پرسیم. ویژگی‌های یک تیم مهندسی موفق چیست؟ قطعا به گزینه‌های زیر فکر خواهید کرد.

  • تخصص
  • تعهد
  • مهارت
  • سرعت در کار
  • تجربه
  • داشتن انصاف در ارائه قیمت

همه این ویژگی‌ها را می‌توانید در تکنو متال پیدا کنید. البته این حرف تنها یک ادعا نیست. کافی به رزومه موفق، طرح‌های ویژه و رضایت مشتریان گرامی توجه داشته باشید تا همه چیز برای شما اثبات شود. در تکنو متال، هنر، خلاقیت، مهندسی و تخصص در میان افرادی که با علاقه فعالیت می‌کنند جمع شده است. شما هم اکنون می‌توانید برای مطلع شدن از لیست قیمت‌ها، شرایط همکاری و دریافت مشاوره، با تیم پشتیبانی تماس برقرار کنید. ما برای پروژه شما، اهمیت قائلیم.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص