معرفی ۵ پوشش فلزی مدرن برای ساختمان

انواع نمای فلزی شیک و مدرن

پوشش فلزی ، همان طور که میدانید نمایی یک ساختمان هم از نظر زیبای و هم از نظر مقاومت در برابر عوامل بیرونی که ممکن است رخ دهد بسیار مهم است . در نمای ساختمان از مصالح یا فلزات مختلفی استفاده میکند از این رو ما سعی داریم در این مقاله شما را با نمای ساختمان متفاوت آشنا کنیم مانند : فلز، روی،  آلومینیوم،  مس  و فولاد و … که هرکدام ظاهر، ویژگی و رویکرد خاص خودشان را دارند. و یک ویژگی بارز نمای فلزی نسبت به نمای که با آجر و سیمان … است این است که پوشش فلزی از نظر دوام و استقامت جایگزین بسیار خوبی برای سایر مواد هستند.

حتی این روکش های مختلف و متفاوت می توانند بعضا به شکل عمودی و افقی کنار هم قرار بگیرند و با هم تداخل پیدا کنند تا شبیه به یک آجرکاری و یا تابلو به نظر برسند.

 

بهترین نمای ساختمان اداری
بهترین نمای ساختمان اداری

1- آلومینیوم  :           

آلومینیوم جزو مقاوم ترین فلزهای دنیا به حساب می آید به طوری که می‌تواند در مقابل تغییرات دما از منفی ۵۰ درجه سانتی گراد تا ۸۰ درجه سانتی گراد بدون هیچ گونه تغییری در کیفیت، مقاومت داشته باشد. و همچنین جزو سبکترین فلزات به حساب می آید که شما با خیال راحت میتوانید از این پوشش استفاده کنید بدون این که نگران افزایش وزن ساختمانتان باشید .

ویژگی بعدی آلمینیوم که در زیبای ساختمان کمک چندانی به ما میکند قابلیت شکل پذیری آن است این امر نیز به دلیل فلزی نازک و لطیف بودن این فلز است . آلومینیوم از نظر طول عمر نیز قابل توجه است حتی در مقابل رطوبت مقاومت و طول عمر زیادی دارد از این نظر میتوان حتی برای پوشش ساختمان های کنار سواحلی نیز استفاده کرد آلومینیوم و روکش های آلومینیومی نیاز به حداقل نگهداری را دارند  و در صورت نیاز به سرعت تعمیر خواهد شد.

برای سفارش انواع نمای فلزی ساختمان با ما تماس بگیرید :

تلفن : ۰۲۱۷۷۰۰۲۰۲۳

موبایل : ۰۹۱۲۸۶۷۰۱۰۹

قیمت نمای فلزی ساختمان
قیمت نمای فلزی ساختمان

2- روی :

همان طور که می دانید امروزه از فلز روی در بسیاری از موارد استفاده  میشود از این رو یک کاربرد روی استفاده از آن برای پوشش ساختمان ها است که جزو عناصر معماری مدرن مورد استفاده قرار میگیرند و از ویژگی بارز این فلز روی این است که قابلیت بسیار نرم و انعطاف پذیر دارد و همچنین  مقاومت این فلز در برابر زنگ زدن کمک می کند که طول عمرش تا چیزی حدود 60 تا 80 سال نیز ادامه یابد  در نتیجه روی برای نمای ساختمان انتخابی پایدار و مناسب است.

نکته بسیار پر اهمیت تر در مورد روی این است که روی و بعضی از فلزات دیگر در برابر آتش مقاوم هستند که همین مساله آنها را تبدیل به یک انتخاب درست و مناسب برای فضاهایی که تمایل و احتمال بیشتری برای آتش سوزی دارند، می کند

پوشش فلزی ساختمان تهران
پوشش فلزی ساختمان تهران

3- مس :

مس ماده ای بی انتهاست که با گذشت زمان زنگار یافته و شخصیت خودش را پیدا می کند که بر جذابیت آن نیز می افزاید. قابل توجه است که فلز مس در نمای ساختمان هم برای خانه های سنتی و هم برای خانه های مدرن و معاصر بسیار مناسب است. رنگ برنز مانند فلز مس قبل از آنکه به زنگاری سبز رنگ متمایل شود در گذر زمان و با فرسایشی که در اثر هوا صورت می گیرد تبدیل به رنگی رنگین کمانی می گردد.

مس، فلزی سبک وزن و در عین حال بادوام است که برای نمای ساختمان های بزرگ بسیار مهم و مناسب خواهد بود. هم چنین باید به این نکته هم اشاره کرد که این فلز دارای چرخه زندگی بلندی است و نیازی به نگهداری برای اینکه پارگی پیدا نکرده و آسیبی نبیند نیست.

 

4- فولاد کورتونی :

فولاد کورتونی ، در برابر آب و هوا و عوامل بیرونی بسیار مقاوم است و فرسایش بسیار کمی دارد همچنین در برابر اکسیده شدن واکنش نشان نمیدهد و رفته رفته از یک لایه قهوه ای رنگ به سمت رنگ قرمز میرود و رفته رفته تیرگی آن بیشتر میشود .

همچنین این فلز دارای استحکام بالایست . این ویژگی ها است که این فلز را تبدیل به ساختاری ایده آل برای نمای ساختمان از نظر ویژگی های معماری می کند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این فولاد به طور خودآگاه ضد زنگ نیست بلکه باید با رعایت اصولی می توانید لکه هایی که بر روی سطح آن ایجاد می شوند را کاهش دهید.

 

5- فولاد موج دار :

ویژگی فولاد موج دار این است که 1- بسیار سبک  2-  مستحکم و بادوام است که درمعرض هوا هم مقاومت دارد.

این فولاد قدمت بالایی نیز دارد به طوری که در سال 1850 در معماری های مدرن و سنتی استرالیا استفاده می شده است.

روکش های این نوع فولاد با عمق و بافتی که دارد می تواند نمای ساختمان را با تنوع در رنگ نیز پوشش دهد

 

پوشش فلزی ساختمان کرج
پوشش فلزی ساختمان کرج

طراحی و پیاده سازی پوشش فلزی مدرن برای ساختمان :

طرح های به کار رفته در پوشش فلزی مدرن برای ساختمان های  مدرن ، چشم انداز آپارتمان ها ی شما را جالب و زیبا میکند . از سویی دیگر  استفاده  باعث مقاومت ساختمان شما در برابر عوامل بیرونی مانند آتش سوزی آپارتمان ها یا محل کار شما  میکنن.
اگر قصد طراحی  پوشش فلزی برای ساختمان خود دارید ، می توانید با مشاورین ما در شرکت تکنومتال  تماس حاصل نمایید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص