پله دوبلکس سلطنتی و انواع آن

پله دوبلکس سلطنتی

آیا دوست دارید در یک کاخ زندگی کنید؟ برای اینکار اولین قدمی که باید بردارید، ساخت پله دوبلکس سلطنتی است. همانطور که می‌دانید در طراحی داخلی محیط و قواعد آن، پله یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین المان‌های محیطی به حساب می‌آید. در واقع این پله است که دیزاین محیط را شکل می‌دهد و ساختار خانه را معرفی می‌کند. به زبانی ساده‌تر، اگر پله خانه شما به سبک مدرن طراحی شده باشد، این پیغام را به اطرافیان می‌رساند که خانه شما با سبک مدرن طراحی شده است. در مطلب انواع پله ساختمان مدل‌های مختلف پله را به خوبی تشریح کرده‌ایم. برای خانه‌های مجلل و لوکس، سبک‌های سلطنتی بسیار مناسب است. در این بخش می‌خواهیم همه ابعاد پله‌های دوبلکس سلطنتی را بررسی و بهترین مسیر ساخت آن را به شما معرفی کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

ویژگی پله دوبلکس سلطنتی چیست؟

قبل از هرچیز باید به یک سوال مهم پاسخ دهیم. پله دوبلکس سلطنتی چه ویژگی‌هایی دارد که ساخت آن را تبدیل به یک انتخاب مطمئن کرده است؟ شاید بتوان مهمترین و اصلی‌ترین شاخصه این پله‌ها را در همان ویژگی سلطنتی بودن آن معرفی کرد. نمادها و المان‌های سلطنتی که در گذشته در دربار پادشاهی و کاخ‌های حکومتی ساخته می‌شد به هدف نمایش اقتدار، قدرت و ثروت طراحی می‌شد. در واقع مجلل بودن از پارامترهای خاص پله‌های سلطنتی است. مجلل بودن این پله‌ها همراه با زرق و برق، طرح‌های شلوغ و رنگ‌ آمیزی‌هایی است که به راحتی جلب توجه می‌کند. هدف از ساخت این پله‌ها جلب توجه است.

آیا این مدل از پله‌ها را در هر محیطی می‌توان ساخت؟ اگر بخواهیم امکان ساخت را بررسی کنیم، جواب مثبت است. در هر خانه و مکان دوبلکسی می‌توان پله سلطنتی ساخت، اما مسئله اصلی، تناسب دیزاین و محیط است. اصولا پله‌های لوکس سلطنتی برای محیط‌های بزرگ با مساحت گسترده ساخته می‌شود. اهداف این پله با محیط‌های بزرگ همخوانی دارد. به عنوان مثال اگر به فکر ساخت یک خانه لوکس هستید و یا می‌خواهید یک ویلا باغ مجلل بسازید و یا حتی اگر قصد دارید محیط کاری خود را لوکس و لاکچری بسازید، این مدل از پله می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

پله دوبلکس سلطنتی

انواع طراحی پله دوبلکس مدل سلطنتی

پله دوبلکس سلطنتی با توجه به نوع ساخت و طراحی آن دارای مدل‌های متنوع و مختلفی است. این پله‌ها غالبا با متریال سنگ و بتن ساخته می‌شوند. استفاده از این متریال به دلایل مختلفی است. اولین دلیل حفظ اصالت سلطنتی بودن طرح است. استفاده از متریال‌هایی مانند چوب و فلز، مغایر ساختار این سبک از پله است. نرده‌ها نقش بسیار پررنگ و اساسی در پله‌های لوکس سلطنتی دارند. در واقع بیشترین دلیل تمایز این پله‌ها با مدل‌های دیگر در پله‌های آنها است. طرح‌های پیچیده، لوکس و خاص نرده‌های فلزی در کنار ساختار پله‌ بتنی با روکش سنگی، نمایی خیره کننده می‌سازد که می‌تواند سازنده ملک پادشاهی شما باشد.

  • پله دوبلکس تک مسیر

یکی از اصلی‌ترین مسائل در ساخت پله، توجه به شرایط محیط است. زمانی که قرار است پله در گوشه‌های خانه باشد، از یک مسیر برای اتصال دو طبقه استفاده می‌کنند. بسیاری از مواقع وسعت طبقات به اندازه‌ای نیست که بتوان دو مسیر را برای آن در نظر گرفت. در این مدل از پله، تفاوتی ندارد عرض و طول پله چقدر باشد، زمانی که محل ورود و خروج تنها یک مسیر باشد، آن را پله دوبلکس تک مسیر می‌نامیم.

  • پله دوبلکس دو مسیر

یکی دیگر از انواع پله دوبلکس سلطنتی، پله دو مسیر است. در محیط‌های بسیار لاکچری و بزرگ برای اینکه مجلل بودن محیط را به رخ بکشند، آن را به صورت دو مسیر می‌سازند. این سبک از طراحی، می‌تواند به دو صورت اجرا شود. در مدل اول، مسیر پله یکی است و در وسط طبقات ایجاد می‌شود، اما خروجی‌ها و ورودی‌ها هر کدام دو مسیر است. درست مانند دو پرانتز برعکس. در مدل دوم، در واقع دو پله دوبلکس تک مسیره در دو طرف طبقات ساخته می‌شد که هرکدام دارای یک مسیر است مانند دو پرانتز در رو به روی هم. این سبک از طراحی به متریال بیشتر و همچنین محیط گسترده‌تر نیاز دارد. به این مدل از پله‌ها سوپر دوبلکس هم گفته می‌شود.

  • پله گرد سلطنتی

بسیاری از مواقع می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. اگر شرایط محیط شما به گونه‌ای است که برای اتصال طبقات به پله گرد یا پله پیچ نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از طرح‌های سلطنتی، یک محیط لاکچری بسازید. برای این کار نیاز به یک مهندس سازه و طراح پله خبره و حرفه‌ای دارید تا همه چیز را مطابق میل شما بسازند.

انواع پله سلطنتی

جزئیات مهم در پله‌های مدل دوبلکس سلطنتی

برای اینکه بتوانیم بیشترین بهره را از نمای پله سلطنتی ببریم، باید به جزئیات نیز توجه داشته باشیم. در واقع این جزئیات است که نشان می‌دهد این پله، سلطنتی است یا خیر. سبک دیزاین این مدل از پله‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، پله سلطنتی با نمای رومی، پله سلطنتی با نمای کلاسیک، پله سلطنتی ایرانی و… بخشی از این مدل‌ها هستند. در ساخت این پله‌ها باید به برخی از نکات، توجه ویژه داشته باشید. به عنوان مثال، نوع سنگی که برای روکش پلکان استفاده می‌کنید، بسیار مهم است. این سنگ‌ها غالبا دارای رنگ‌های روشن هستند. در مدل‌هایی مانند رومی، از سنگ مرمر استفاده می‌شود. همچنین برای سهولت در رفت و آمد و تبدیل پله به یک نمای زیبا، از موکت و فرش‌های مخصوص پله استفاده می‌شود. انتخاب مدل این موکت‌ها بسیار مهم است و باید با طرح پله و رنگ آن همخوانی داشته باشد.

توجه به نرده‌ها و ساختار آن در پله دوبلکس سلطنتی بسیار اهمیت دارد. ترکیب رنگ نرده باید با پله هماهنگ باشد. به عنوان مثال در پله‌های سلطنتی لاکچری و زرق و برق دار، استفاده از میله‌های طلایی رنگ می‌تواند انتخاب زیبایی باشد. در مدل‌های رومی، محافظ‌های پله نیز با بتن و سنگ ساخته می‌شود. در مدل کلاسیک و ایرانی سنتی، از نرده‌های فلزی و فرفوژه بهره می‌بریم. البته در طرح‌های دیگر ترکیب فلز و سنگ نیز دیده می‌شود. در کنار این جزئیات توجه به محیط اطراف و دیزاین محل نیز بسیار اهمیت دارد. اگر از پله سلطنتی استفاده می‌کنید، پس برای تمام دیزاین محیط باید برنامه داشته باشید و همه جا را هماهنگ کنید.

طراحی پله سلطنتی
هزینه ساخت پله سلطنتی به صورت دوبلکس

یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌ها در ساخت‌ پله دوبلکس سلطنتی مسئله هزینه و قیمت این پله‌ها است. محاسبه قیمت پله سلطنتی، با توجه به عوامل مختلف و پارامترهای گوناگونی سنجیده می‌شود. در مقایسه با دیگر پله‌ها، اصولا این پله‌های لوکس و مجلل هزینه ساخت و اجرای بیشتری دارند. در ساخت این مدل از پله‌ها از متریال بیشتری استفاده می‌شود و جزئیات دقیق‌تری در آن نیز وجود دارد. به صورت خلاصه و کلی، این هزینه‌ها با توجه به قیمت روز بتن، سنگ، فلز، پیچ و مهره و دیگر متریال محاسبه می‌شود. البته در کنار این عوامل باید هزینه طراحی، مهندسی و ساخت و اجرا را در نظر بگیرید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که ساخت این سازه‌ها بسیار حساس و دقیق است. این پله‌ها باید دارای محاسبه‌های مهندسی دقیق و طراحی‌های حرفه‌ای باشند. میزان مقاومت و تحمل بار در این سبک از پله‌ها از نظر ایمنی بسیار مهم است. برای رسیدن به چنین هدفی باید از یک تیم حرفه‌ای و کاربلد استفاده کنید. اگر به دنبال چنین تیمی هستید و می‌خواهید کیفیت و مقرون به صرفه بودن را همزمان در کنار هم داشته باشید، به پیشنهاد ما دقت کنید.

ساخت پله دوبلکس
ساخت پله دوبلکس سلطنتی حرفه ای با تیم مهندسی تکنو متال

کاخ سلطنت خود را با ساخت پله دوبلکس سلطنتی بسازید. اگر به دنبال ساخت لوکس‌ترین و لاکچری‌ترین پله‌ها هستید باید از با تجربه‌ترین‌ها و خلاق‌ترین‌ها استفاده کنید. مجموعه مهندسی تکنو متال تشکیل شده از تیمی مجرب، حرفه‌ای، متخصص، با تجربه و خلاق است. مهندسین ما ایده‌ها و رویاهای شما را به دنیای واقعی دعوت می‌کنند. با تکنو متال می‌توانید صفر تا صد ساخت و طراحی مدل‌های مختلف پله ساختمانی را با مناسب‌ترین هزینه و در کمترین زمان انجام دهید.

هم اکنون می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی تماس برقرار کنید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص