معرفی پله گرد استیل و کاربرد آن

پله گرد استیل

پله گرد استیل یکی از پرکاربردترین و معروف‌ترین مدل‌های پله پیچ است. ویژگی‌ها و خاصیت‌های منحصر به فرد این پله باعث شده است که در تصمیم گیر‌ی‌ها برای ساخت پله، همیشه در اولویت‌ها قرار بگیرد. اگر قصد ساخت پله گرد دارید و نمی‌دانید کدام مدل و سبک به درد شما می‌خورد، این مطلب برای شما مفید خواهد بود. در ادامه به بررسی صفر تا صد پله گرد با جنس استیل خواهیم پرداخت. در پایان نیز ضمن محاسبه هزینه‌ها، بهترین مسیر ساخت آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم. همراه ما باشید.

آشنایی با پله گرد با جنس استیل

در مطلب انواع پله ساختمان به خوبی با پله گرد و ویژگی‌های آن آشنا شدیم. این سبک از پله‌ها برای مکان‌هایی مناسب است که قصد داریم دو سطح و ارتفاع را در کمترین فضا و در عین حال با زیباترین طرح به یکدیگر متصل کنیم. البته این مسئله یکی از کاربردای پله گرد است. در میان انواع مختلف پله گرد، مدل پله گرد استیل از محبوبیت خاصی برخوردار است. همانطور که می‌دانید، در دسته بندی پله‌ها، متریال و جنس ساخت یکی از شاخصه‌ها اصلی به حساب می‌آید. به عنوان مثال پله پیچ چوبی یا پله پله پیچ بتنی بر اساس نوع متریال ساختی که دارند، برای مکان‌های مختلف انتخاب می‌شوند. در این میان، جنس استیل نیز کاربردها و طرفداران خاص خود را دارد.

قبل از صحبت درباره پله پیچ با جنس استیل، ابتدا از خود سوال کنید، دلیل استفاده از این سبک پله چیست؟ به زبانی ساده‌تر، افرادی که می‌خواهند پله پیچ بسازند به دنبال چه ویژگی‌هایی می‌گردند. با پاسخ دادن به این سوال می‌تواند هدفتان را پیدا کنید. غالبا ویژگی‌های مد نظر افراد برای ساخت پله پیچ، عبارت است است، زیبایی، کاربرد اتصال طبقات، اشغال نکردن فضا، طول عمر بالا و… حال اگر به شما بگوییم می‌توانید همه این ویژگی‌ها در مدل استیل به دست آورید، چه تصمیمی می‌گیرید؟

پله گرد استیل

ویژگی‌های پله پیچ با متریال استیل

قطعا بعد از اینکه ساخت پله پیچ استیل را به شما پیشنهاد بدهیم، این سوال برای شما پیش خواهد آمد که، این مدل از پله چه ویژگی‌هایی دارد که آن را از دیگر پله‌ها جدا کرده است؟ پاسخ این سوال را به صورت مفصل خدمت شما ارائه خواهیم داد. در مطلب معرفی انواع پله پیچ از ویژگی‌های خاص این مدل از پله صحبت کردیم. حال می‌خواهیم برخی از ویژگی‌های پله استیل از مدل گرد به شرح زیر خواهد بود.

  • زیبایی ظاهری

طرح‌هایی که با پله استیل می‌توان در محیط پیاده کرد، از نظر طراحی داخلی محیط و دیزاین دکوراسیون، بسیار فوق العاده است. اگر به دنبال یک طرح مدرن و لاکچری برای محیط خود مانند یک خانه دوبلکس هستید، پله استیل بهترین ترکیب ممکن برای این طرح است. سبک استیل بسیار لوکس است و در عین سادگی چشم‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. این پله برای انواع طراحی‌های مدرن و مینیمال مناسب است.

  • اشغال فضای کم

شاید بتوان اصلی‌ترین دلیل محبوبیت پله گرد استیل را عدم اشغال فضا دانست. تفاوتی ندارد محیط شما در چه اندازه و ابعادی است. با استفاده از متریال استیل می‌توانید پله‌ گردی شیک، زیبا و به اندازه بسازید. جنس استیل به صورتی است که برای استفاده در هر محیطی کاملا انعطاف پذیر است و می‌توان با فرم دادن و طرح دادن به آن، در کمترین فضا، مناسب ترین پله‌ها را ایجاد کرد.

مزایای پله پیچ استیل

  • طول عمر بالا

استیل به این راحتی خراب نمی‌شود. یکی از مقاوم‌ترین و در عین حال ماندگارترین مواد برای ساخت سازه‌های مختلف، استیل است. از دغدغه‌های مهم ساخت پله، طول عمر و تخریب پذیری آن است. جنس استیل علاوه براینکه طول عمر بسیار بالایی دارد، ظاهر خود را در طول زمان از دست نمی‌دهد. یعنی کافی است با یک دستمال نماد سطح استیل را تمیز کنید تا مانند روز اول، زیبا و تازه شود.

  • قیمت مناسب

در وضعیت اقتصادی فعلی، مسئله هزینه همیشه یکی از دغدغه‌های افراد برای ساخت سازه‌های مختلف بوده است. ساخت پله گرد استیل با توجه به ویژگی‌های استیل از نظر قیمت و هزینه بسیار مقرون به صرفه است. پله پیچ‌های چوبی با متریال‌های لوکس دیگر از نظر هزینه تامین مواد اولیه و همچنین دستمزد طراحی و نصب، بسیار گران‌تر خواهد بود. جنس استیل علاوه بر اینکه یک متریال خوب و شیک برای انواع محیط‌های دوبلکس به حساب می‌آید بلکه به نوعی در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.

  • مقاومت و سطح ایمنی

پله جزو سازه‌هایی است که میزان مقاومت و تحمل بار در آنها بسیار مهم است. در طول روز ممکن است افراد زیادی از آن عبور کنند و یا استفاده زیادی جهت عبور و مرور از پله پیچ شود. در صورت ایمن نبودن پله یا عدم تحمل وزن بالا، خطرات جانی و آسیب‌های جدی، سلامت آدمها را تهدید خواهد کرد. جنس استیل با تمام ظرافت ظاهری که دارد، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. وزن استیل آنقدر سنگین نیست که نصب آن سخت باشد، اما ساختار آن به گونه‌ای است که می‌تواند تا سالیان سال، پله خوبی برای محیط شما باشد.

ویژگی های پله پیچ استیل

معرفی انواع پله گرد استیل

دنیای پله‌ها بسیار متنوع و گسترده است. طرح‌ها و مدل‌های ساخت پله آنقدر زیاد است که می‌توان صدها محیط را بدون شباهت به یکدیگر به پله مجهز کرد. پله گرد استیل هم از این قاعده مستثنی نیست. پله گرد با متریال استیل دارای دسته بندی‌های مختلفی است. این دسته بندی‌ها بر اساس مدل طراحی و سبک ساخت تقسیم شده اند. هر کدام از این مدل‌ها با توجه به سلیقه کارفرما و همچنین شرایط محیط انتخاب و اجرا می‌شوند. همانطور که می‌دانید از پله مدل استیل می‌توانید در مکان‌های مختلفی مانند خانه دوبلکس، باغ، حیاط، پاسیو، فروشگاه‌ها و محیط‌های کاری استفاده کرد. این متریال دارای انعطاف فوق العاده‌ای است و می‌توان در طراحی‌ها ابعاد و اندازه‌های مختلفی را برای آن در نظر گرفت. در ادامه به برخی از مشهورترین انواع پله گرد با جنس استیل اشاره خواهیم کرد.

  • پله گرد معمولی

ساده‌ترین حالت در ساخت پله پیچ، اولین دسته بندی ماست. پله گردهای معمولی برای اتصال دو طبقه در دو سطح متفاوت با ارتفاع معمولی و کوتاه ساخته می‌شوند. این مدل از پله‌ها را که اصطلاحا مارپیچ نیز می‌گویند در بسیاری از محیط های دوبلکس می‌توانید مشاهده کنید. نصب این پله گرد به این صورت است که یک میله محور در وسط سازه قرار می‌گیرد که توسط شاسی نصب می‌شود و سپس پلکان و نرده در اطراف این میل اجرا می‌شود. در این مدل، قیمت پله پیچ استیل بر اساس هر کف پله محاسبه می‌شود.

  • پله پیش ساخته استیل

بعد از انتخاب طرح و تیم سازنده، مراحل اجرا چالشی‌ترین بخش ساخت یک پله محسوب می‌شوند. بسیاری از مواقع، امکان ساخت صفر تا صدی پله در محیط اجرا وجود ندارد. به عنوان مثال تصور کنید قرار است برای یک محیط مسکونی دوبلکس پله پیچ بسازید، قاعدتا با توجه به وسعت کار ساخت این پله‌ها از چند روز تا چند هفته طول خواهد کشید. در این مدت زمان بهم ریختن محل زندگی و سلب آرامش افراد ساکن در خانه کار مناسبی نیست. به همین جهت پله‌های پیش ساخته استیل گزینه بسیار مناسبی هستند. این پله‌ها با توجه به ابعاد استاندارد مهندسی در کارگاه‌ها و به صورت انبوه ساخته شده اند. پس از بررسی مهندس طراح و در نظر گرفتن شرایط محیطی، می‌توانید از این مدل پله برای اجرا استفاده کنید.

  • پله حول محور استیل

گفته شد که یکی از ویژگی‌های اصلی پله گرد استیل، اشغال نکردن فضای محیط است. برای محیط‌هایی که با کمبود فضا در آن مواجه هستیم، از پله حول محور استفاده می‌کنیم. در این مدل، یک میله محوری وجود دارد. فاصله پلکات از یکدیگر کمتر است و هیچگونه پاگردی در آن قرار ندارد. اصولا این پله برای ارتفاع کم استفاده می‌شود.

  • پله دوبلکس استیل

در خانه‌های دوبلکس، ساخت یک پله لاکچری و زیبا بسیار حیاطی و مهم است. پله گرد با جنس استیل و مدل دوبلکس می‌تواند یک انتخاب مناسب و جذاب برای خانه‌های دوبلکس با طراحی مدرن باشد. این مدل از پله‌ها به صورت یک طرف و دو طرفه در ابعاد مختلف ساخته می‌شود. بیشترین تمرکز در ساخت این سبک از پله گرد، روی ظاهر زیبا و چشم نواز آن است. در این طرح می‌توانید از روکش‌های چوبی و حفاظ‌های شیشه‌ای و یا نورپردازی در کف پله‌ها جهت زیباتر کردن محیط استفاده کنید.

انواع پله پیچ استیل
محاسبه قیمت پله پیچ با جنس استیل

در متن اشاره کردیم که پله گرد استیل از نظر قیمت با توجه به ویژگی‌هایی که دارد یک انتخاب مقرون به صرفه محسوب می‌شود. محاسبه قیمت این مدل از پله با توجه به عوامل مختلفی انجام خواهد شد. در مرحله اول، توجه به محیط و بررسی شرایط آن برای نصب پله بسیار اهمیت دارد. مهندس طراح باید محیط را مشاهده کند، مدل پله مورد نظر را انتخاب و اندازه‌های مورد نیاز را تعیین کند. قیمت پله استیل را عموما بر اساس متر مربع و کف هر پله محاسبه می‌کنند. البته این محاسبه اولیه است. حجم متریال مصرفی، مواد اضافی مانند پیچ و مهره‌ها و در صورت نیاز مواد ترکیبی مانند شیشه و… نیز در قیمت گذاری موثر است.

هزینه‌های طراحی، ساخت و اجرا نیز به هزینه کل اضافه خواهد شد. طبیعی است هر چقدر پله شما دارای پیچیدگی‌های بیشتری باشد، هزینه بیشتری نیز در پی خواهد داشت. البته در این میان بسیاری از تیم‌های سازنده قاعده انصاف را فراموش کرده و تنها به دنبال کسب سود بیشتر هستند. به همین جهت بسیار مهم است که چه کسانی کار را انجام دهند و هزینه‌ها را چگونه محاسبه و صرف کنند. پیدا کردن یک تیم سازنده که در کنار حرفه‌ای بودن، منصف هم باشد در حال حاضر کار ساده‌ای نیست.

قیمت ساخت پله گرد استیل
ساخت پله گرد استیل حرفه‌ای با تیم مهندسی تکنو متال

اگر به دنبال طراحی و ساخت پله گرد استیل در یک مدل زیبا و مهندسی شده هستید، شانس به شما رو کرده است. تیم طراحی و ساخت تکنو متال، با استفاده از مهندسین خبره، با تجربه و حرفه‌ای یک گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال اجرای پله‌های باکیفیت در قیمت‌ مناسب هستند. در این مجموعه با احترام به شان مشتریان، به اندازه کارکرد واقعی هزینه دریافت می‌شود. رزومه موفق، تجربه بی نقص و پروژه‌های متعدد نشان از بزرگی نام تکنو متال است. مقایسه کنید تا بهترین را پیدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه های شاخص